Beetje late reactie.... heb jullie ge-pee-beed maar wil dit topic toch graag open houden voor mijn zoektocht naar een of twee nieuwe tehuizen voor mijn poezekes.
Ze zijn trouwens deze week weer goedgekeurd en geent bij de dierenarts.
Ze gaan begin juli een weekend en twee weken in pension: het wordt heel spannend, mijn vriends dochtertjes komen dan voor het eerst hier in huis. Eerst dat weekend, dan een week later voor twee weken. We gaan de poesjes dan de vrijdag in pension doen, ijverig poetsen en tekeer met een stoomcleaner in de hoop dat alles voldoende proper is dat ze geen klachten heeft.
Ze weet niet dat ik poesjes heb: ze heeft er al zo vaak last van gehad, dat we bang zijn dat ze dan bij voorbaat al kortademig wordt, van de suggestie. Dus we zeggen niks en zien hoe het dat eerste weekend gaat. Als het dan goed gaat, kijken we ook die twee weken aan. En dan is het een kwestie van wachten op een nieuw tehuis voor beiden of in ieder geval Sammy, en tot dat gelukt is moeten ze gewoon om het weekend naar dat pension. Ik wil ze niet afdanken aan een asiel, dat vind ik zo'n naar idee. Ik blijf hopen dat ik een oplossing vind!
Ik weet dus nog niet hoe het zal gaan - ik weet wel dat een van haar opa en oma's een kat heeft, en daar komt ze altijd rochelend vandaan en met een puffertje kan ze de astma in check houden. Zo wil ik het niet hier. zo'n klein meissie ziek door mijn beestjes. Maar ik blijf natuurlijk wel hopen...
Aan de andere kant: de kans is groot dat mijn vriend en ik op termijn van een jaar of vijf gaan verhuizen naar Amerika. Dan zijn de poesjes toch weer een stuk ouder en is het veel moeilijker om iemand te vinden die voor hen wil zorgen. Dus als het dan toch moet, dan maar op deze jonge leeftijd. Dan kan iemand nog heel lang van hen genieten...
Groetjes!