Nieuw tehuis gezocht voor twee Australische poezen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tricky1

Nieuw tehuis gezocht voor twee Australische poezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 15:52

Met heel veel pijn in het hart moet ik een nieuw tehuis gaan zoeken voor mijn twee poezen. Sammy van zeven en Dixie van zes. Beiden twee gesteriliseerde dames van respectievelijk zeven en zes jaar.

Ik heb ze tijdens mijn verblijf in Australia gekocht en het was niet bedoeling dat ze in Nederland zouden komen wonen. Echter, de werksituatie in Australia was zodanig, dat Nederland toch een betere optie was. Sinds een half jaar heb ik een partner en die heeft twee lieve dochters en een van hen krijg astma van poezen! Het is zo erg, dat ze echt heel bang is geworden voor poezen, omdat ze weet wat het effect is dat ze op haar hebben.

Tot nu toe zijn we altijd samen geweest in zijn huis, maar nu hebben we besloten te gaan samenwonen in mijn huis. We gaan nog proberen hoe het is als we de poesjes om het weekend in pension doen. Ons huis heeft geen tapijt en op de bovenverdieping komen de poesjes nooit. Als het meiske dan niet ziek wordt, kunnen we dat misschien een tijdje volhouden maar het is voor de poezen natuurlijk geen goeie oplossing.

Nu is het zo dat de oudste, Sammy, half langharig is en vermoedelijk de meeste problemen veroorzaakt. Ze is bovendien een kat die eigenlijk beter alleen kan worden gehouden: ze heeft veel ruzie met ons huisgenootje Dixie. Dixie is bovendien kortharig en misschien, als het zou lukken om een nieuw huisje te vinden voor Sammy, dat ik Dixie nog kan houden.

Ik ben dus op zoek naar een liefdevol tehuis voor Sammy. Het is een beetje een dikkerd, ze is best wel dom, en houdt van spelen.
Wie o wie zou een goed adres voor haar weten? Ik wil beslist geen handelaren of zoiets, alleen mensen met een warm hart voor katten die deze Australische exoot zouden willen verzorgen zijn welkom! Stuur een prive bericht naar mij of zegt het voort!

Alvast bedankt!
Nicky

Sammy:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=AP3JIDKB

Dixie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PXFUHBMZ

abby

Re: Nieuw tehuis gezocht voor twee Australische poezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:44

Hoi Tricky,

ik herken jouw dames meteen weer van mijn bezoek aan jou! Even reclame maken: ze zijn echt zo schattig als ze eruit zien...

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:08

Hoe gaat Sammy met honden om? In je profiel lees ik dat je een Staf hebt, dus als het goed is, is ze honden gewend?!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:29

Weet je zeker dat ze van Sammy meer last heeft?, ik had altijd perzen, maar m'n vriendin hielt dat langer uit dan dat ze bij kortharige katten was.

Is ze trouwens ook gewend om buiten te komen of is het een echte binnenkat?

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 18:47

Beetje late reactie.... heb jullie ge-pee-beed maar wil dit topic toch graag open houden voor mijn zoektocht naar een of twee nieuwe tehuizen voor mijn poezekes.

Ze zijn trouwens deze week weer goedgekeurd en geent bij de dierenarts.
Ze gaan begin juli een weekend en twee weken in pension: het wordt heel spannend, mijn vriends dochtertjes komen dan voor het eerst hier in huis. Eerst dat weekend, dan een week later voor twee weken. We gaan de poesjes dan de vrijdag in pension doen, ijverig poetsen en tekeer met een stoomcleaner in de hoop dat alles voldoende proper is dat ze geen klachten heeft.

Ze weet niet dat ik poesjes heb: ze heeft er al zo vaak last van gehad, dat we bang zijn dat ze dan bij voorbaat al kortademig wordt, van de suggestie. Dus we zeggen niks en zien hoe het dat eerste weekend gaat. Als het dan goed gaat, kijken we ook die twee weken aan. En dan is het een kwestie van wachten op een nieuw tehuis voor beiden of in ieder geval Sammy, en tot dat gelukt is moeten ze gewoon om het weekend naar dat pension. Ik wil ze niet afdanken aan een asiel, dat vind ik zo'n naar idee. Ik blijf hopen dat ik een oplossing vind!

Ik weet dus nog niet hoe het zal gaan - ik weet wel dat een van haar opa en oma's een kat heeft, en daar komt ze altijd rochelend vandaan en met een puffertje kan ze de astma in check houden. Zo wil ik het niet hier. zo'n klein meissie ziek door mijn beestjes. Maar ik blijf natuurlijk wel hopen...

Aan de andere kant: de kans is groot dat mijn vriend en ik op termijn van een jaar of vijf gaan verhuizen naar Amerika. Dan zijn de poesjes toch weer een stuk ouder en is het veel moeilijker om iemand te vinden die voor hen wil zorgen. Dus als het dan toch moet, dan maar op deze jonge leeftijd. Dan kan iemand nog heel lang van hen genieten...

Groetjes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:10

Google leverde dit op : Petal Cleanse , dit is een behandelmiddel voor kat of hond waardoor het dier veel minder tot geen allergenen meer afgeeft. Meer uitleg en onderzoeksrapport staat op :
http://www.woofnwhiskers.com/info-store ... leanse.htm

Misschien is dat een optie? (In elk geval voor Dixie)

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:41

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb zelf ook een poezenallergie, en krijg daar (lichte) astma-verschijnselen van. Thuis hebben we 2 poezedames, en ik heb van de langharige minder last dan van de kortharige.
Een allergie en de mate van last ervan hebben, heeft meestal helemaal niets met de (lengte van) haren te maken, het is een reactie op de stof die katten achter hun oren produceren (en ze overal op overbrengen door overal tegen aan te wrijven). Een allergie voor de haren van een kat komt maar heel zelden voor. Zo merk ik dus ook geen verschil tussen de ruifperiode en gewoon.

Veel succes met je zoektoch voor een lief baasje!

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 16:48

Tamary: bedankt voor de tip. Ik ga het zeker proberen. ga het meteen bestellen. Satine: ik weet dat het niet van de haren komt maar van het spuug (dacht ik) en ik dacht: als een kat meer haren verspreidt, is er ook meer kans op verspreiding van spuug....