Voeren we wel goede voeding???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aliluck

Voeren we wel goede voeding???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 13:00

Toen we onze berner sennen pup ruim 8 weken in januari opgehaald hebben kreeg ze bonzo puppy brokken dit vonden wij geen goed voeding, daarom zijn we op zoek gegaan naar een andere brok.
We hebben vooral gegekeken naar het calciumgehalte wat erin in zit aangezien het een groot ras is.
Bij onze dierenspeciaal zaak was eukanuba het geen met minste clacium dus zijn we hier langzaam op over gestapt. Ze doet het hier heel goed op, maar je leest tog wel dat eukanuba kwalitatief niet zo goed is.
Laatst was er een vertegenwoordiger van smolke in de winkel en heeft haar ook bekeken en zij dat ze er goed uit zag mooie glansende vacht niet te dik en vond het ook niet nodg ander voer te gaan geven

Moeten en we gewoon door blijven voeren met eukanuba of zeggen jullie je kunt beter nog een keer weer over stappen naar een ander voer (weet niet of het erg is om voor de 2e keer weer over te stappen) en zo ja, welk voer raden jullie aan?

Ik wil graag tips en geen discussies alvast bedankt

Debsey

Re: Voeren we wel goede voeding???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:28

als de pup het er goed op doet.. waarom van voer veranderen Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:30

Wij voeren ook eukanuba en is super voeding. Heb ook de vertengwoordiger wel is gesproken en er gaan snel veel roddels de wereld rond. Toch hoor ik nooit klachten en is het ook 1 van de hoofdmerken hier in de zaak. Als je hond het goed doet niet veranderen toch Lachen?

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 23:38

Ja dat is ook zo maar als je hier sommige verhalen leest dan begin je soms toch te twijfelen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:42

Overal zijn klachten over, maar of de klachten altijd terecht zijn? Zo las je laatst dat ze testen enzo op dieren deden. Maar dat zit zo.. elke diervoederfabrikant werkt samen met onderzoekscentra. Dit is inderdaad aan de orde geweest, maar toen de Iams companie (waar eukanuba en iams kat en hond onder vallen) er achter kwamen hebben ze direct de samenwerking opgezegd.
Ook hebben ze in Amerika en Europa allebei een eigen productenlijn die los van elkaar staan en niks met elkaar te maken hebben.
Er word zo snel ergens een drama van gemaakt terwijl men het fijne er niet van weet en dan ook nooit contact heeft opgenomen met de mensen van het desbetreffende product zelf.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:05

Voer zelf is niet veel mis mee. Alleen dat er dierproeven mee worden gedaan.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:09

Dat heb ik net hierboven beschreven hoe dit is gegaan, ik vind het zo jammer dat mensen zo snel een oordeel doen.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:27

Faniek schreef:
Overal zijn klachten over, maar of de klachten altijd terecht zijn? Zo las je laatst dat ze testen enzo op dieren deden. Maar dat zit zo.. elke diervoederfabrikant werkt samen met onderzoekscentra. Dit is inderdaad aan de orde geweest, maar toen de Iams companie (waar eukanuba en iams kat en hond onder vallen) er achter kwamen hebben ze direct de samenwerking opgezegd.
Ook hebben ze in Amerika en Europa allebei een eigen productenlijn die los van elkaar staan en niks met elkaar te maken hebben.
Er word zo snel ergens een drama van gemaakt terwijl men het fijne er niet van weet en dan ook nooit contact heeft opgenomen met de mensen van het desbetreffende product zelf.

Toch is het een feit dat ze die dier proeven gedaan hebben Knipoog
Voor mij is dat reden genoeg om dat voer niet te geven, ook al doen ze die testen niet meer.

TS:
Als je hond het er goed op doet, dus mooie vacht, goede compacte ontlasting, geen diarree en/of spugen, dan zou ik je hond erop laten staan. Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:05

mijn eerste hond kreeg puppy voer van royal canin, mijn 2de hond van smolke!

mijn honden hebben het op dit voer goed gedaan en nu ze allebij geholpen zijn heb ik ze op light voer van dog chow staan!
ze worden hierdoor niet dik en hebben meer energie als toen ik ze op gewone brok had staan!

over eukeneba ben ik niet te spreken, maar hierover heb ik al een topic geplaats om mensen hiervan op de hoogte te stellen!

maar iedere hond heeft ander voer nodig, wat goed van je dat je daar zo mee bezig bent Go jij! Go jij!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:52

brenda21 schreef:
Voor mij is dat reden genoeg om dat voer niet te geven, ook al doen ze die testen niet meer.

Omdat ze iets niet wisten moeten ze direct veroordeeld worden? Hun doen er alles aan om hun voer te optimaliseren. Overigens is Amerika en Europa 2 aparte productlijnen. Dit was dus in Amerika.

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 13:05

oke dus wij blijven gewoon eukanuba voeren totdat ze volwassen is ik denk dat we dan een ander goed voer nemen wat goedkoper is want het is wel prijzig

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:36

eukanuba is inderdaad wel prijzig, maar het is goed voer.
en ik zal er voorlopig op blijven als. wil wisselen van voer kun je dat het besten doen als ze is uitgegroeid.
en rustig aan mengen met je nieuwe voer

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:41

Faniek schreef:
Wij voeren ook eukanuba en is super voeding. Heb ook de vertengwoordiger wel is gesproken en er gaan snel veel roddels de wereld rond. Toch hoor ik nooit klachten en is het ook 1 van de hoofdmerken hier in de zaak. Als je hond het goed doet niet veranderen toch Lachen?

Ow beweert eukanuba inneens dat ze geen medicijnschandaal hebben gehad Lips are sealed . Of dat ze in amerika aldi voeding waren, gestopt zijn nieuw en shique omhulsel en als dure voeding beginnen te verkopen. Wa hun grotendeels gelukt is behalve dat er veel speciaalzaken geen eukanuba meer willen verkopen omdat grotendeels van de honden het er super slecht op doen.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:14

Faniek schreef:
brenda21 schreef:

Omdat ze iets niet wisten moeten ze direct veroordeeld worden? Hun doen er alles aan om hun voer te optimaliseren. Overigens is Amerika en Europa 2 aparte productlijnen. Dit was dus in Amerika.

Wat wisten ze niet? Dat ze geen dier proeven deden? Clown
En ook al was het in Amerika, dan zou ik het voer nog niet kopen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:17

aliluck schreef:
oke dus wij blijven gewoon eukanuba voeren totdat ze volwassen is ik denk dat we dan een ander goed voer nemen wat goedkoper is want het is wel prijzig

Goed voer scheelt een hoop DA kosten. Daarop bezuinigen ookal is de hond volwassen kost uiteindelijk meer geld.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:20

brenda21 schreef:

Zoals ik al zei, in Amerika kwamen ze erachter en hebben ze de samenwerking opgezegt!

En jullie praten eukanuba nu helemaal zwart, zonder zelf is eukanuba te ondervragen. Eerst dat doen, dan dan uitspraken doen. Telefoonummer kan ik zo geven.

Citaat:
Of dat ze in amerika aldi voeding waren, gestopt zijn nieuw en shique omhulsel en als dure voeding beginnen te verkopen. Wa hun grotendeels gelukt is behalve dat er veel speciaalzaken geen eukanuba meer willen verkopen omdat grotendeels van de honden het er super slecht op doen.

Waar haal je dat vandaan? Is weer zo'n roddel, want eukanuba is een topmerk met een zeer goeie voedingslijn.

Jammer dat mensen zoiets zo zwart kunnen praten zonder gegronde bewijzen.

Maar zullen we maar ontopic blijven, als iemand nog wel vragen daar over heeft mijn pb inbox staat open.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:23

ja eukanuba gaat echt tegen zijn eigen zaak praten. Vraag maar aan een paar voedingsdeskundige zijn geen roddels.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:26

Ik ga hier verder niet op in, ik weet dat dit absoluut niet waar is (overigens voeren we geen eukanuba dus daar gaat het ook niet om), daarbij is dit offtopic.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:41

Ik heb al genoeg hondenvoerbedrijven en vertegenwoordigers gesproken. Heb zelf in een diervoerspeciaalzaak gewerkt. En de helft van die winkels verkoopt of raad eukanuba af. En dat heeft niks te zien met roddels want daar hebben de winkels geen baat aan.
Maar goed als jij eukanuba goed vind meningen verschillen gewoon

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:45

Faniek schreef:
brenda21 schreef:

Zoals ik al zei, in Amerika kwamen ze erachter en hebben ze de samenwerking opgezegt!

En jullie praten eukanuba nu helemaal zwart, zonder zelf is eukanuba te ondervragen. Eerst dat doen, dan dan uitspraken doen. Telefoonummer kan ik zo geven.

Citaat:
Of dat ze in amerika aldi voeding waren, gestopt zijn nieuw en shique omhulsel en als dure voeding beginnen te verkopen. Wa hun grotendeels gelukt is behalve dat er veel speciaalzaken geen eukanuba meer willen verkopen omdat grotendeels van de honden het er super slecht op doen.

Waar haal je dat vandaan? Is weer zo'n roddel, want eukanuba is een topmerk met een zeer goeie voedingslijn.

Jammer dat mensen zoiets zo zwart kunnen praten zonder gegronde bewijzen.

Maar zullen we maar ontopic blijven, als iemand nog wel vragen daar over heeft mijn pb inbox staat open.

Eukanuba een topmerk? Clown
Vol met chemische stoffen, en vol met granen.... Clown

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:52

Onze hond voeren we denkadog excellent, en daar doet hij het heel goed op.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:28

Om jonge honden van grote rassen optimaal op te laten groeien is het inderdaad verstandig een kwaliteits voer te geven voor pups van large breed rassen.
Wetenschappelijk is vastgesteld dat een waarde van 1.1% calcium in voer met 330 kilocaloriën optimaal is. Is het aantal kilocaloriën hoger, dan mag het % calcium ook hoger zijn.
Eukanuba puppyvoer voor grote rassen voldoet aan die percentages, dus wat dat aangaat een goede keuze. Het calcium % is lager, maar ook het aantal kilocaloriën is lager dan de 330.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:37

als je hond goed doet op het voer wat je geeft waarom dan veranderen?

maar mocht je toch naar een andere brok willen kijken:

Jarco

goede verse brok,kort houdbaar en daardoor altijd vers
groot assortiment ook voor gevoelige huid en allergie en na castratie of dracht
iets goedkoper als eukenuba

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:04

naadje24 schreef:
goede verse brok,kort houdbaar en daardoor altijd vers
groot assortiment ook voor gevoelige huid en allergie en na castratie of dracht
iets goedkoper als eukenuba

Een verse brok?
Oké, de ene brok is misschien wat langer houdbaar dan de andere, maar zo'n zak is toch altijd minimaal wékenlang houdbaar. Als we dat dan al vers moeten gaan noemen.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:12

nou ja verser dan eukenuba en royal canin enz...
die zijn een jaar houdbaar...dat vind ik persoonlijk te lang
jarco is 4 maanden houdbaar
als mensen echt vers willen dan moeten ze kvv ,nrven of barfen Knipoog