Wel of geen tweede hond, help!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sanne222

Wel of geen tweede hond, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:25

Okee ik wil graag de mening van jullie bokkers hebben Clown Ik heb nu al 4 jaar een super lief hondje maar ik merk dat hij het erg leuk vind om samen met een andere hond in huis te zijn (bijvoorbeeld als hij ergens gaat logeren als ik op vakantie ben). Nu wil ik ook niks liever dan een tweede hond erbij. Het lijkt mij dat het niet veel uitmaakt of je nou één of twee hondjes hebt, uitlaten moet je ze toch! Wat mij tegenhoud is dat ik niet groot woon en naast mijn fulltime studie ook veel werk. Mijn hondje is dus best veel alleen thuis, maar zodra ik er ben gaan we naar het bos. Verder is iedereen in mijn omgeving erop tegen.... twee honden is teveel! Onhandig als je ze ergens mee naar toe neemt (blijkbaar ben je met twee honden minder snel ergens welkom dan met één) en mijn huis is veel te klein. Mijn vriend wil het ook niet hebben (wonen apart van elkaar) en vind dat ik pas een tweede hond kan nemen als ik klaar ben met studeren (nog 3 jaar). Maar ik vind dat mijn hond nu de juiste leeftijd heeft voor een "vriendje"! Ik wil er trouwens een volwassen hond bij, dus geen pup. Hond die ik op het oog heb (asiel) is nu 3 jaar.
Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft ook een tweede hond erbij genomen? Haha!

Elinaa

Re: Wel of geen tweede hond, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:29

Wij hebben ook een 2e hond gekocht toen bleek dat we redelijk veel van huis zouden zijn en onze border alleen thuis zou moeten blijven. nu hebben we al 3 jaar 2 border collies en 1 of 2 honden maakt inderdaad weinig uit. je zit alleen wel met de kosten van het voer en entingen e.d. en de aandacht moet verdeeld maar dat is ook heel goed te doen Lachen

ik begrijp dat jij een klein hondje hebt? en er een andere klein hondje bij wil? mijn moeder heeft namelijk ook 2, en die neemt ze overal mee naartoe. gaat gewoon makkelijker dan met grotere honden.

verder zijn ze ook altijd leuk aan het spelen en dan ben ik toch altijd blij dat we 2 hebben Haha!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:40

Kijk stiekem wil ik dit soort antwoorden horen Haha! Clown !
Ik heb inderdaad een klein hondje, kruising whippet en heel rustig in huis. (zolang we genoeg naar het bos gaan). De hond die ik op het oog heb is ook een kruising whippet Lachen
Kosten qua voer heb ik niet, ik ben vertegenwoordiger van een premiummerk dus krijg gratis voer. En voor ziektekosten heb ik mijn hond verzekerd, enige wordt dan de entingen en castratie.
Zoals je ziet heb ik er al goed over nagedacht!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:44

Onze grote hond was eenzaam, gezelschap deed hem duidelijk goed.Bovendien vind ik het altijd erg leuk om 2 honden te zien spelen, samen slapen etcetera.
Dus hebben we een kleine hond erbij genomen, gaat uitstekend.
Qua tijd en verzorging maakt het niet uit, wel wat meer geld aan voer en da.
Staat tegenover dat de grote hond niet alleen meer is en ze erg happy zijn samen.

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:49

Wij willen ook een pup erbij voor onze hond, om enkele redenen. En inderdaad als je toch aan het uitlaten bent, kan je net zo goed die 2e ook mee nemen. Waar je wel om moet denken is, exstra kosten. En er is natuurlijk meer ruimte verijsd. Aangezien je vaak weg bent, moeten ze wel lekker hun eigen ding kunnen doen.

Succes!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:51

Hihi, ik heb ook een kruising whippet (x border collie) die ik eerst alleen had. Ik merkte alleen nadat er een weekje een logeehond was geweest dat ze het niet meer zo naar haar zin had alleen. Toen de knoop doorgehakt en een 2e hond erbij genomen. In werk scheelt het amper, aandacht moet je verdelen. Maar honden horen instinctief in roedels, ze zullen samen gelukkiger zijn dan alleen.

Watvoor kruising heb je precies?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:51

jij hebt het dus al goed voor elkaar Lachen wat betreft die kosten van het voer enzo. tja...ik zou er niet langer meer over na denken dan maar snel dat hondje ophalen voor hij weg is!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:56

delerium schreef:
Hihi, ik heb ook een kruising whippet (x border collie) die ik eerst alleen had. Ik merkte alleen nadat er een weekje een logeehond was geweest dat ze het niet meer zo naar haar zin had alleen. Toen de knoop doorgehakt en een 2e hond erbij genomen. In werk scheelt het amper, aandacht moet je verdelen. Maar honden horen instinctief in roedels, ze zullen samen gelukkiger zijn dan alleen.

Watvoor kruising heb je precies?

Ik heb een kruising whippet X engelse bull terrier, maar hij lijkt het meest op een beetje te brede whippet Knipoog

elinax21 schreef:
jij hebt het dus al goed voor elkaar Lachen wat betreft die kosten van het voer enzo. tja...ik zou er niet langer meer over na denken dan maar snel dat hondje ophalen voor hij weg is!

Hihi kun je gedachten lezen? Ik heb net mijn spullen gepakt en rij nu naar amsterdam, morgen zijn ze namelijk gesloten en ik wil het hondje graag in het echt zien! Denk dat mijn vriend er niet blij mee zal zijn maar ik moet gewoon even gaan kijken Tong uitsteken Duimen jullie voor me?!

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:57

tja, zo dubbel. Wij hebben zelf altijd meerdere honden gehad en hebben nu 2 honden. Maar ik heb mijn honden hooguit een halve dag alleen.Je zou denken ze hebben wat aan elkaar als ze samen zijn. Nou niets is minder, ze liggen gewoon te wachten tot je thuiskomt. Maar een hond is nu eenmaal een sociaal dier dus een hond erbij en zeker als ie de hele dag alleen is kan goed werken. Mijn dillema is puur het lange alleen laten.
Succes met je beslissing

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:02

ik duim voor je Haha!

en idd..honden hebben het liefst dat je zelf thuis bent, maar daarom spelen ze wel als je weg bent. mijn honden bespioneer ik wel eens als ze denken da tik er niet ben of niet kijk Clown

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:07

Ik zou het doen als ik jou was.

Ik heb mijn hondje Lissy (cocker spaniel) ook lang alleen gehad, en merkte dat ze eigenlijk best 'eenzaam'was. Ze liep de hele dag achter me aan, vroeg me continu om aandacht, en verveelde zich eigenlijk, ondanks dat we op een boerderij wonen. We hebben veel land en een groot erf, en ik had zoiets van, mischien is het wel veel leuker voor haar om een maatje te hebben!
Op marktplaats gezocht, en daar kwam ik toen een cockertje tegen, maar dan een mannetje (nog niet geholpen) die op een flat woonde waar hij zijn ei totaal niet kwijt kon. Na wat gemail, kwamen ze Joep al gauw brengen! Een super geweldige hond, die helemaal opbloeide hier bij ons! Joep en Lissy konden het al gauw heel goed vinden.
Ook kregen deze 2 samen een liefdesnestje Haha! waar 7 pup's uit voort kwamen. Eentje ervan, Zara, hebben we gehouden, waardoor we nu 3 honden hebben.
Nooit spijt van gehad, want die 3 zijn echt zo leuk samen! Ze spelen veel, slapen altijd samen en zijn supersociaal.

Go for it Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:12

Lekker doen. Je hebt er goed over na gedacht en ik denk dat je je eigen hond vrolijker kunt maken met een vriendje in huis.
Ik zie geen enkele reden om het niet te doen in jouw situatie.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:18

Ik zou het ook doen, aangezien je aangeeft veel van huis weg te zijn en een hond een sociaal dier is, wat behoefte heeft aan soortgenoten. Wat je vriend betreft: hij woont toch niet bij jou in huis, dus heeft er naar mijn mening ook niks over te zeggen Knipoog . Als hij er ook voor moet zorgen, dan vind ik het nog wat anders, maar dan nog vraag ik me af of het veel uit maakt om voor 1 of 2 honden te moeten zorgen Knipoog .

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 16:01

Nou ik ben weer terug van het bezoekje maar dit hondje wordt het niet..... Op zich een heel leuk ding maar ik had er geen klik mee en mijn eigen hond al helemaal niet. Hij is namelijk erg onderdanig en dit hondje was erg opdringerig Haha! Wel moeilijk hoor als je daar zo in het asiel staat, al die smekende oogjes Ach gut
Maar ik ga gewoon verder kijken, hopelijk komt er snel eentje op ons pad!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:09

ow wat jammer, maar het moet idd wel klikken. succes verder met je zoektocht!