Ik heb nu al 4 jaar een super lief hondje maar ik merk dat hij het erg leuk vind om samen met een andere hond in huis te zijn (bijvoorbeeld als hij ergens gaat logeren als ik op vakantie ben). Nu wil ik ook niks liever dan een tweede hond erbij. Het lijkt mij dat het niet veel uitmaakt of je nou één of twee hondjes hebt, uitlaten moet je ze toch! Wat mij tegenhoud is dat ik niet groot woon en naast mijn fulltime studie ook veel werk. Mijn hondje is dus best veel alleen thuis, maar zodra ik er ben gaan we naar het bos. Verder is iedereen in mijn omgeving erop tegen.... twee honden is teveel! Onhandig als je ze ergens mee naar toe neemt (blijkbaar ben je met twee honden minder snel ergens welkom dan met één) en mijn huis is veel te klein. Mijn vriend wil het ook niet hebben (wonen apart van elkaar) en vind dat ik pas een tweede hond kan nemen als ik klaar ben met studeren (nog 3 jaar). Maar ik vind dat mijn hond nu de juiste leeftijd heeft voor een "vriendje"! Ik wil er trouwens een volwassen hond bij, dus geen pup. Hond die ik op het oog heb (asiel) is nu 3 jaar.Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft ook een tweede hond erbij genomen?

Duimen jullie voor me?!