Parkiet met de hand grootbrengen of niet? *dilemma

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Parkiet met de hand grootbrengen of niet? *dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:06

Een van mijn twee popjes heeft nu twee jongen. De oudste is nu 1 week en 1 dag oud, de jongste is 6 dagen.

De oudste lijkt op de moeder, groot en vraatzuchtig. Haha! Cool

De jongste lijkt maar niet echt te groeien. Verdrietig

Hier een filmpje van de oudste:
http://video.tinypic.com/player.php?v=52zrlsh

Er zit twee dagen tussen deze en de andere. Het kan toch niet goed zijn dat die andere nog zo klein is..

Wat zouden jullie doen? Zelf grootbrengen? (Voor de duielijkheid het jong op het filmpje is het dikke vette jong Knipoog )

Anoniem

Re: Parkiet met de hand grootbrengen of niet? *dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:58

Ik heb besloten er niks aan te doen. De krop was goed gevuld en het kleintje wordt ook regelmatig gevoerd. Hopen dat ie het redt, dus. Lachen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:09

Dat gaat helemaal goed komen. Het verschil in leeftijd is normaal. Bij mijn grasparkieten zit de oudste al bina in de veren terwijl de jongste nog kaal is. De kale zit dan tussen de ouderen in. Lekker warm. De ouders zorgen er wel voor dat ze goed worden gevoerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:52

Bluebontje schreef:
Dat gaat helemaal goed komen. Het verschil in leeftijd is normaal. Bij mijn grasparkieten zit de oudste al bina in de veren terwijl de jongste nog kaal is. De kale zit dan tussen de ouderen in. Lekker warm. De ouders zorgen er wel voor dat ze goed worden gevoerd!

Maart als er maar twee dagen tussen zit (het zijn dus zegmaar 'opvolgende' eieren), dan is het niet normaal dat er zo'n verschil in zit.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:02

Heb even het filmpje bekeken. Het jong ziet er ouder uit als 8 dagen, moet ik zeggen.
Maar ik zou me niet te veel zorgen maken. Hou het kleine jong in de gaten. Ze kunnen wel tegen een stootje. Als je 's ochtends en 's avonds controleerd, zie je snel genoeg of het jong niet gevoerd wordt. Je kunt dan altijd ingrijpen.