Kat met roos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Kat met roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:31

Mijn kat heeft bijna altijd kleine schilfertjes in zijn vacht. Vooral op zijn rug en bij zijn staart.

Hij heeft er volgens mij geen last of jeuk van.

Weet iemand wat ik hier tegen zou kunnen doen?

chicolover

Re: Kat met roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:33

De DA heeft daar vast wel een shampoo voor denk ik Ja

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:52

chicolover schreef:
De DA heeft daar vast wel een shampoo voor denk ik Ja

Om hem te wassen heb ik denk ik dikke handschoenen en een beschermpak nodig Bloos Casper houdt niet zo van water...

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:26

Daan, Nina en vooral Jessie hebben ook veel last van schilfers, ze hebben er geen last van, maar vooral bij Jessie is het soms geen gezicht!
Bij hun helpt het als je ze elke dag kamt, je haalt natuurlijk overtollig haar weg, maar je masseert ook de huid, waardoor doorbloeding enz. beter wordt...
En je haalt de losse schilfers weg Lachen

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:31

Gewoon even langs de DA gaan voor speciale shampoo, en als je kat echt niet van wassen houd dan neem je je kat toch mee en laat je hem een kalmeringsspuitje geven? en anders vraag je een kalmerings pilletje, dat moet wel lukken hoor volgens mij.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:00

Hmm, ik zie de nut echt niet van in om je kat te wassen. Brengt alleen maar onrust in huis en je hebt kans op een zeer boze kat. (zo heeft mijn kat mij 1 week niet aangekeken toen ik 9 jaar geleden wel een goed idee vond om mijn kat te laten zwemmen *het was warm Haha! * )
Mijn kat heeft ook last van 'roos' maar het is nu veel minder nu hij elke dag wordt geborsteld, vindt hij heerlijk en het is ook goed voor zijn vacht. Het is vaak in begin wel even wennen voor de kat, om geborsteld te worden...