lekkernij voor konijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

lekkernij voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 11:52

wat mag je een konijn nou geven, als snoepje?

de wortels, harde boterhammen etc vind ik een beetje saai worden!

Demone

Re: lekkernij voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:54

In dierenspeciaalzaken hebben ze heeeeeeel veel lekkere dingetjes voor je nijn!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:59

klein beetje sla, een handje gras, half tomaatje, komkommer, appeltje, stukje banaan, spruitjes, witlof, paardenbloemblaadjes.... Tja en zo nog meer dingen!

Ik geef dit ook aan mijn konijnen en ze leven nog steeds.. Knipoog en zijn gezond Lachen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:10

Mijn moeder geeft haar konijnen altijd special konijnen snoepjes van de dierenwinkel.
Vinden ze erg lekker.......

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:51

Geen spruitjes (of andere koolachtigen) hoor! Mijn konijn is daar eens ontzettend ziek van geworden!! (Hij had het netje spruitjes uit de boodschappenmand gejat, lag zo lief op zijn zij in de kooi, maar bleek later enorm veel gas in zijn buik te hebben en dus ook veel pijn.)
Sla is eigenlijk ook niet goed voor ze.

Mijn konijn gaat echt over lijken voor een stukje banaan of aardbei. Heeeeerlijk vindt hij dat.
Verder vindt hij de knabbestaafjes die ze bij de Albert Heijn verkopen (liggen bij het diervoer) ook superlekker. Maar fruit wint het...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:53

Van die knaagsticks met allemaal groenten ed eraan. Bij je dierenwinkel. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:53

Je kunt beter iets vers geven dan dat je van die gedroogde dingen of knabbelstaafjes koopt. Daar zitten vaak ook dingen in die niet goed zijn voor je nijn..
Ik geef soms knäckebröd, gewoon droog brood of iets van groente Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:13

Geen yoghurtdrops iig! Dat is gewoon puur witte chocola Nagelbijten / Gniffelen
Brood drogen (geen wit, wit brood is slecht voor dieren, krijgen ze diarree van), en wortels en sla ed (geen ijsbergsla)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:50

Die knaagsticks en harde wortelstaafjes ed. zijn hele goeie knaag-snacks. Koolsoorten mag je idd niet geven, krijgen ze trommelzucht van. Wij geven ook elke dag een klein stukje fruit of groente, vooral appels, peren, broccoli, peterseli, wortels, knolraap, komkommer,...en ook vaak een tak van onze pruimenboom. Daar kunnen ze uren aan knagen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:51

Wilgentakken zijn ook goed Ja
Of fruittakken idd

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:52

Wij hadden een soort harde grassprieten voor ze en dat vonden ze allemaal lekker. Ja We hebben 9 konijnen. Knipoog

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:57

ik koop voor mijn konijn wel eens een wortelbroodje bij de dierenwinkel. Vind ie altijd heel erg lekker Lachen

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:31

die van mij krijgt regelmatig een stuk hard brood, wat sla, een wortel, en heel soms als we ze in huis hebben een druifje.

vind het zelf alleen zo saai worden.
bedankt voor alle ideeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:47

Mij is ooit verteld door een fokker dat je het eten van een konijn het beste zo saai mogelijk kan houden Ja

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:54

Variatie is zeker niet slecht, in de natuur eten ze ook verschillende grassen, kruiden, en allerlei takken. Alleen moet je opletten met dikmakers als snacks en brood en diareemakers zoals groenvoer. Dat dus met mate. Maar variatie is zeker niet slecht. Een fokker houdt idd het voer zo eentonig mogelijk omdat konijnen niet zouden gaan selecteren in hun voer. Ze eten dus alleen wat de pot schaft, elke dag dezelfde fabriekskorrels...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:18

Uberhaupt moet het eten van een konijn eigenlijk vooral bestaan uit groenvoer, daarna komt hooi en dán pas brokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:41

AstraGirlie schreef:
Variatie is zeker niet slecht, in de natuur eten ze ook verschillende grassen, kruiden, en allerlei takken. Alleen moet je opletten met dikmakers als snacks en brood en diareemakers zoals groenvoer. Dat dus met mate. Maar variatie is zeker niet slecht. Een fokker houdt idd het voer zo eentonig mogelijk omdat konijnen niet zouden gaan selecteren in hun voer. Ze eten dus alleen wat de pot schaft, elke dag dezelfde fabriekskorrels...

Hmm.. dan weet ik dat ook weer Lachen