Kat bevallen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaaah

Kat bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 21:35

Hoi bokkers! Lachen

Goed, sinds kort loopt er hier thuis een kat rond. Een hele zwarte met een witte stip op de buik. (Dat even terzijde Lachen )
We gaven (en geven nog steeds) haar eten omdat ze erg mager was. Later kreeg ze toch wat meer een buikje, maar dat buikje bleef groeien en groeien en groeien...tot we eindelijk door hadden ze wel zwanger kon zijn!
Ze doet eigenlijk haar ronde hier in de straat en gaat zo bij de buren langs voor wat eten enz. Ze is zo een lieve en aanhankelijke kat, maar ze is van niemand...Plots was ze hier.
Gisteren & eergisteren was ze niet komen opdagen..Vandaag stond ze weer voor het raam, zonder een dikke buik! (Haar buik was echt gigantisch ervoren!)
Nu zijn er 2 dingen:
1) ofwel heeft ze veel buikspieroefeningen gedaan en heeft ze haar buik eraf getraind Knipoog Clown
2) ze heeft jongen kittens gekregen...
ik denk dat ik voor optie 2 ga gaan...Maar...wij weten niet waar de jonge katjes kunnen zijn Verward Niet in onze tuin, onze buren weten het ook niet...
Wat kunnen we doen? Morgen ga ik eens naar de andere buren vragen of zij toevallig iets gezien hebben...Want in de namiddag heeft ze hier uren lang rondgelopen in de tuin, maar dan denk ik: 'En uw jonge kindjes dan? Waar zijn ze? Laat je ze alleen?'

Ik heb zo goed als geen verstand van katten, maar we waren wel zeker dat ze zwanger was...
Iemand tips?

Effy

Re: Kat bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:48

Kat voeren. Zolang ze genoeg eten krijgt kan ze waarschijnlijk heel goed zelf haar kittens grootbrengen. Zo niet, dan is het pech. Je kunt moeilijk alle tuinen af gaan kammen.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:50

ja blijven voeren, dan krijgen haar kittens ook genoeg binnen, en als de poes buiten is dan verstopt zij de jongen op een voor haar veilige plaats.....

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:16

De kat ind. blijven voeren en ik zou gaan zoeken waar die kittens zijn zodat je misschien kan zorgen voor een nieuw huisje voor ze. Anders worden dit ook weer straatkatjes en die geven veel overlast.
Kun je de kat niet opgeven bij een stichting die vermiste huisdieren noteert (bij ons in Nederland heet dat amivedi), misschien is iemand haar wel kwijt.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:41

Bedankt voor jullie reacties Lachen
De kat blijft uiteraard goed eten en ze krijgt ook eten. De kleintjes zijn nog steeds niet terrecht.
Hopelijk vinden ze we gauw en kunnen we al eens kijken voor een nieuw thuis voor ze.