Ik weet dat dit niet over een paard gaat maar ik plaats het hier toch omdat er volgens mij ook dierenartsen hier actief zijn. Mijn hond lotte is nu sinds enkele weken/maanden ziek. Ze braakt gal en voelt zich ziek. 4 weken terug is er een rontgen gemaakt en toen bleek haar maag 7 keer zo groot te zijn en gevuld met gas. Het beeld leek op een maagtorsie alleen was haar maag niet gekanteld maar toch kon het gas niet weg. Nadat ze 3 weken antibraakmiddelen (metoclopramide) heeft gehad ging het weer bergafwaarts. Nu heb ik morgen weer een afspraak bij de dierenarts voor nog weer een rontgenfoto. Ik ben bang dat ze een tumor bij haar maag of in haar slokdarm heeft zitten. De hond is ook in en in mager ze teert nu op haar bespiering. Ze hoort ruim 35 kilo te wegen en ze weegt nu nog maar 26 kilo. Ik zie haar per dag magerder worden. Op de dagen dat ze zich niet lekker voelt zoals vandaag weigert ze alles om te eten. Zelfs haar lievelingshapjes/drankjes weigert ze. Ze wil dan ook niks drinken een enkel slokje dat is het. Ze is nog niet uitgedroogd maar als het zo door gaat is ze dat ook binnen een x aantal uur. Hebben jullie misschien nog ideen wat dit kan zijn? Ik ben ten einde raad ik ben zo bang dat ze kanker heeft ofzo. Hier nog wat verdere gegevens over de hond: Leeftijd 2,5 jaar,
gewicht hoort 35 te zijn is 27.
Ras: spinone
Geslacht: Niet gesteriliseerde teef