Bedankt voor je reactie 
Ik controleer mijn waarden, vandaag nog gedaan trouwens.
Ik heb van die tetratest 5 in 1 strookjes, maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid ervan.
Dit kwam eruit:
Nitraat: 25 mg/L
Nitriet: 0 mg/L
GH: 10
KH: 6
pH: 7.2 - 7.6
Ik denk dat juist omdat ze niet groeien ze eerder worden opgegeten en als ze wel in een kweekbakje zitten dan duurt het weken en dan is de helft al dood en de andere helft is nog geen mm gegroeid. Mijn volwassen vissen zijn ook kleiner dan ik ze wel eens in de winkel zie. Vooral mijn coridorassen. Maar mijn bak is 60x30 en ik heb wel eens gehoord dat de vis zich aanpast aan de grootte van het aquarium.
Toch vind ik dat er net iets teveel sterfte in mijn aquarium is. Terwijl ik er altijd netjes voor zorg. Ik gebruik tetra aqua save voor leiding water en bactozym na een waterverversing.
Mijn vissen willen na een waterverversing nog wel eens gaan schuren tegen de grond en de planten, is dit gewoon stres? Of zou er een andere oorzaak zijn? (Er is geen witte stip) Ik ga deze week maar even naar de dierenwinkel voor een betrouwbare test. Daar kun je het gratis laten nakijken.
De planten doen het trouwens wel heel goed.. Misschien het licht? Ik heb een daylight, hele heldere lamp, weet de kelvin waarde even niet meer trouwens.