Afvallen....ik weet het niet meer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Afvallen....ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:55

Hoi,

Kamatz van mij krijg ik maar niet slanker. Het lijkt wel of ze al van een glas water dik wordt
Ze staat al op lichtere voeding en krijgt 2x per dag eten. Ik heb ook al de helft van d'r eten vervangen door sperziebonen maar nu laat ze de sperziebonen staan en eet alleen de brokjes erom op. (wel een slimme hond) Haha!

Voor de rest train ik met haar 2x in de week en gaan we vaak naar het park of naar het strand. Ook loopt ze overdag heel veel buiten in de ren. Echt iets tussendoors krijgt ze niet, alleen als ze de bench in moet krijgt ze één koekje.

Fietsen gaat hier ook niet lukken omdat we van die lekkere paden hebben en steeds d'r poten open loopt. Nog minder eten kan ik haar ook niet geven omdat ze dan echt honger krijgt en gal gaat spugen.

Ik weet het gewoon niet meer....heeft iemand van jullie een gouden tip voor me?

Ik wil gewoon dat ze wat slanker wordt, want op het moment is ze gewoon te dik.

Groetjes pammie Knipoog

Lynn_Nikita

Re: Afvallen....ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:56

kan je da geen advies geven, of bestaan er geen voedings deskundigen voor honden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:58

Lightbrokken?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:02

Ben je zeker dat ze volledig gezond is? Als er iets niet helemaal 100% is met de vertering, of met de werking van de schildklier of iets dergelijks, kan het goed zijn dat er via de voeding niets aan te veranderen valt.

bij het eten... je zegt dat ze de bonen laat liggen. Zou het helpen wanneer je maar de helft van de voeding geeft, wacht tot ze alles binnen heeft, en dan pas de andere helft geeft?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:06

Ik denk niet dat dat werkt....eerst de ene helft geven en wachten totdat ze die opheeft om vervolgens de andere helft te geven. Ze heeft gewoon genoeg van die sperziebonen en eet ze echt niet op...hoe lang ik het ook laat staan.

Ze kijkt me echt aan van: Eet jij het maar op.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:19

Even een paar vraagjes:
Welk merk voeding geef je?
En moet ze op een dag veel poepen? Of maar weinig? Dit ivm de vertering van het voer.
Is het een Duitse Herder?

Onze hond is tien cm groter als een D. Herder, krijgt heel 'arm' voer en is heel netjes slank. Wanneer hij ander voer krijgt, omdat deze bv. op is, heeft hij meteen veel meer ontlasting en eet hij ook meer.
Hij krijgt Carocroc, Kip & Rijst Premium. Het is vrij prijzig (24,50 voor 15kg) maar heel goed. Hij krijgt het al vanaf dat hij bij ons kwam als pup, en nu natuurlijk het rantsoen voor volwassen honden. Door de brokken krijgt hij nog wat vlees uit blik.
We geven hem alleen maar een ossenhuidbot als extra's en zo te horen krijgt hij evenveel beweging als jullie hond.
Dit voer wordt ook wel door DA's voorgeschreven.

Misschien kunnen jullie dit voer eens proberen? Denk niet dat het aan de beweging ligt waardoor ze slecht/weinig afvalt trouwens..

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:27

Ze staat op de Proplan onderhoudsbrok.
En ze poept meestal 2 soms 3x per dag.

Het is inderdaad een Duitse Herder van ruim 2 1/2 jaar oud.
Het is ook niet zo dat ze 10 kilo te zwaar is, maar ik heb haar liever toch iets ranker dan dat ze nu is. Als ik voel dan moet ik toch wel flink duwen eer ik haar ribben voel, dus er mag zeker wel zo'n 3 kilo af.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:31

Hmm, das wel een normale ontlasting.
Raar dat ze zo lastig afvalt dan, misschien houdt ze vocht vast.. Anders zou ik het niet weten..

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:39

Wat ik al zei....ze komt al aan van een glas water Haha!

Ik ga zometeen nog even een flink stuk met haar lopen en ik zal het wel nog meer gaan opbouwen. Straks komt de tijd ook weer dat ze weer flink kan gaan zwemmen...misschien dat dat ook erbij helpt. We gaan voorlopig gewoon nóg méér bewegen.

Zou het anders niet helpen om haar kleinere porties te geven maar dan meer verspreid over de dag om de honger tegen te gaan. Dus dat ze dan wat vaker eten krijgt maar, kleinere beetjes maar dat ze geen gal gaat spugen?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:42

Sperziebonen.. Zie ik persoonlijk het nut niet van in.
Ons hondje gaat ook op dieet, 500 gram per dag afhankelijk van de hoeveelheid beweging die ze krijgt.
1 tot 2 keer per dag een stukje fietsen met haar. Wij gaan beginnen met een dieet van pens zonder vet, de eerste week. Als er wat af is krijgt ze haar gebruikelijke voeding in mindere mate.

Hier poept ze een keer per dag, heerlijk Haha! Toen ze op brok stond was t tot wel 5 keer per dag.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:44

Wat ik een beetje vreemd vind is dat ze gal spugd, zeg je toch?
Onze hond krijgt 2/3 keer per dag eten, een flinke portie, maar die spugt in de tussentijd geen gal oid..
Ik snap dus niet waarom zij dat wel doet..

izzy1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:45

Er is van Royal Canin een voer wat meer verzadigt. Satiety support heet dat volgens mij. En er zijn genoeg brokken voor de zwaardere hond. Er zijn zelfs speciale koekjes daarvoor.

En sinds kort is er ook een soort voedingssuplement om ze af te laten vallen..weet de naam niet meer.

Maar er is genoeg aan voeding ervoor.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 20:53

RianneH schreef:
Wat ik een beetje vreemd vind is dat ze gal spugd, zeg je toch?
Onze hond krijgt 2/3 keer per dag eten, een flinke portie, maar die spugt in de tussentijd geen gal oid..
Ik snap dus niet waarom zij dat wel doet..

Jouw hond zal zeker verzadigd zijn en geen lege maag hebben.
Mijn hond spuugt gal als zij honger heeft, een lege maag dus. Vandaar dat ik ook niet kan minderen met het voer.
Ik heb er hier nog één lopen die ook 3x per dag eten moet hebben. Als hij dat niet krijgt spuugt hij ook gal.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:05

Pff, dan snap ik idd dat je moeilijk minder kan gaan geven.. Tja, succes..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:40

Ik zou haar eens laten onderzoeken bij de dierenarts, als een dier van minderen van voer niet afvalt lijkt mij er meer aan de hand. Schildklier of diabetes of iets dergelijks, en dan is minderen van voer alleen maar hartstikke ongezond!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:17

Hoe lang loop je precies met haar? En hoe vaak?
Misschien kun je met wandelen ook wat meer balletjes enzo gaan gooien? Dan rennen ze een stuk meer in dezelfde tijd.

Verder zou je misschien kunnen denken aan versvlees, hier mogen ze meer van hebben (maar ze poepen wel minder Knipoog ).

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:21

je hebt speciaal dieetvoer voor honden ook omdat het zorgt dat het dier het gevoel heeft een volle maag te hebben en weet niet wat voor hond het is maar als er b.v. op de verpakking staat 100-120 gram mag je maximaal 80 aanhouden want er staat altijd te veel op die verpakkingen naar mijn mening