kat en hond?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tommy_hvj

kat en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:09

Wij hebben een kat van 1 jaar oud.. maar we willen er mischien nog een hond bij..
Zou dit kunnen met de kat? We zijn bang dat de kat dan alleen nog maar boven gaat leven..
En als we het tog doen hoe kunnen we het dan het beste doen?

pubelia

Re: kat en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:31

ja kan je niks van zeggen, het enige wat je kan doen is het te proberen.

Succes

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 05:02

Ik zou allereerst eens uitzoeken wat je kat van honden vind. Als de kat geen honden gewend is is het maar afwachten hoe de kat er op gaat reageren. Zou dus eens kijken of je van iemand een braaf hondje die goed met katten kan kan ' lenen' , om te kijken hoe het gaat.

Niet zomaar met een pup thuiskomen, straks gaat het niet goed!

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 10:01

okee bedankt Lachen

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:07

Ik denk dat omgekeerd makkelijker was geweest (dus eerst de hond in huis en dan een katje erbij...)
Wij hebben beide situaties namelijk meegemaakt: ik had al een hond en daar is een jaar of twee later een katje bij gekomen. Hond zat er niet mee (is zo'n lieverd die tegen alles en iedereen vriendelijk), maar het poesje was zelfs met zijn paar weekjes oud aanvankelijk niet gediend van het hondengezelschap (blazen etc, was wel aandoenlijk, zo'n pruts van enkele honderden grammetjes die een hond van 25 kg ging bang maken, haha), maar dat is helemaal goed gekomen, zijn beste maatjes nu...
Vorig jaar is er nog een kat bijgekomen die al wat ouder was (vondeling) en die blaast en gromt nog steeds als de hond dichter dan 1 meter nadert Haha! )
Nu ja, ze hebben nu een soort evenwicht gevonden en laten mekaar gewoon links liggen Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:18

Het is afwachten.
Bij ons is het altijd goed gegaan.

We zijn begonnen met katten en toen kwamen er honden bij.
Toen er een kat was overleden kwam er een (zwerf)kitten bij.
Nadat mijn hond was overleden en er asielhonden kwamen vonden de katten het ook geen probleem.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:58

Ik denk ook dat je gewoon best kan proberen. Ik denk dat de katten eerst bang zijn maar langzaam aan wat meer gaan durven.. En misschien ooit maatjes worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:28

nooit geen problemen me egehad ,altijd gedaan...
katten blazen in het begin wat...maar na 2 weken is de rust vaak terug gekeerd....heb nooit geen stennis in huis gehad..

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:37

Wij begonnen met 1 kat. Toen hij 3 jaar was hebben we er nog een poes bijgenomen en in november van dat zelfde jaar kwam onze eerste hond. Alles is goed gegaan. De kat is niet de makelijkste, maar al snel wist de hond dat de kat gewoon de baas was.

2 jaar later hebben we er nog een hond bijgenomen en dat is ook allemaal goed gegaan.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 10:19

oke heel erg bedankt voor de reacties. en ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen.