Dat was voor ons wel de druppel om een oplossing hiervoor te bedenken.

Een buitenren!
We hebben de materialen gehaald, klinkers gelegd, in elkaar gezet, een gat in de kamer gemaakt (onder de cavia kooi dus het valt niet op..) en er een kattenklep in gezet.
De binnenkatten (dat zijn er momenteel 4) zijn nog nooit buiten geweest en het was dus een grote verassing voor ze! De overige 5 katten zijn altijd buiten geweest en die laten we ook gewoon naar buiten gaan.. Maar elke kat die er nu bij komt blijft binnen en kan naar buiten in de ren.
Gewéldig vonden ze het! Vooral de kipjes, vogeltjes enz., haha.. Mekkerend staan ze dan daar

We hebben er verder nog niet zo heel veel instaan, een paar mandjes, een kattenflet (gewoon een boekenkast met kleedjes

Maar het zeuren om naar buiten te gaan is eigenlijk in één klap verdwenen! En áls ze dan zeuren hoef je ze alleen maar op te pakken en voor de klep te zetten.
Het ziet er van de voorkant nog niet zo heel mooi uit maar we laten het begroeien en ach, als onze katten maar veilig zijn toch?
Ik ben er iig heel blij mee en zo te zien onze katten ook wel

iig was ik benieuwd wie er nog meer zo'n ren heeft voor de katten? En hoe die jullie bevalt?
Ik zal nog wel een keer foto's plaatsen.