Hond in het vliegtuig?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bindi

Hond in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 11:11

Graag meer info!

Hoe gaat het als je je hond mee wilt nemen in het vliegtuig? En dan bedoel ik niet de vaccinaties ed, daar zijn we mee bezig.

Wanneer mag een hondje mee als 'handbagage' ? Clown Aan welke eisen moet de kooi voldoen?
Hoe gaat het met een lange vlucht (24 uur), ik bedoel, ze zal moeten eten en drinken en haar behoefte doen?
Is het erg stressvol voor ze, mag je ze iets geven tegen stress?

Tieme

Re: Hond in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:17

Een hond mag mee de cabine in als hij in een reistas past. of ze uberhoupt de cabine in mogen is afhankelijk van de vliegmaatschappij.
volgens mij is het met lange vluchten zo dat de hond in een bench in het laadruim moet. tenminste, dat was in ieder geval wel zo bij de honden die een kennis van mij uit amerika liet komen. Het is natuurlijk een lange reis en om andere pasagiers zo min mogelijk last te laten hebben, gaan de honden ook in het ruim. honden moeten in een sky kennel (zo'n plastice met ijzeren deur) en zitten in het ruim. ze kunnen uiteraard ook NIET uitgelaten worden. tijdens zo'n vlucht wordt er ook aangeraden om ver van te voren en tijdens zo'n vlucht ook geen eten te geven. dit i.v.m. natuurlijk het niet uit kunnen laten en met evt. overgeven.

hier nog 2 linkjes waar veel info over staat.
http://www.hondenplaza.nl/page/vliegen_hond.php

http://www.dogsincluded.nl/reistips/vliegtuig.htm

Waar ben je van plan om naar toe te gaan als ik vragen mag??

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:11

Ik weet niet hoe het met het gewicht zit..maar mijn hondje mocht mee terug naar Nederland omdat hij lichter was dan 4 kilo destijds en dat was de regel.
Ik moest serieus een stoel voor hem reserveren, want op schoot mocht niet. Een afsluitbare transportbak/tas is ook verplicht.
Het is enorm stressvol voor de dieren (mijne zat in ee kattenbak van plastic op zn eigen stoel die ik niet gebruikte).. ik zou dit NOOIT meer doen, vond het afschuwelijk, dacht hem te helpen, maar het was dramatisch.
Ik had bij de veearts daar kalmerende middelen gehaald die ik opweg naar het vliegveld gaf, de vlucht zou 4 uur duren en het middel zou ong. die 4 uur werken..
Afijn, de taxi in met de bench was al drama, piepen, krijsen, janken, hoor nu weer..later viel hij in slaap gelukkig, zolang ik mn hand maar bij hem hield.
Komen we op het vliegveld aan is er bijna 5 uur vertraging!! Je voelt hem al aankomen, meneer werd wakker op het vliegveld nog daar en het gejank begon opnieuw...de middeltjes waren uitgewerkt en dan moet je nog het vliegtuig in..
Er was op dat moment een één of andere popgroep die valium bij zich hadden en het gejank van mn hondje zo aantrokken, dat ik valium van hun kreeg voor in het vliegtuig. De urenlange vertraging heb ik met flink knuffelen en wandelen opgelost. De dierenarts gebeld in Nederland vanaf daar om te vragen wat de risico's van de valium waren en of dat een optie was..uit pure nood mocht dat om het draagelijker voor hem te maken, maar de kans was groot werd mij verteld dat het maar hooguit een half uur zou werken en ik absoluut niet nog een ronde mocht geven.
Je wilt niet weten hoe blij ik was dat hij in slaap viel, tussendoor even bijkwam op schoot en dekens kreeg van de stewardessen en weer in slapa viel en pas na het uitpakken van mn koffer, thuis weer wakker werd.
Nee, ik dacht hem er zo mee te helpen, gezien de honden de boot op moesten (naseizoen) en de zee in werden gedumpt om vervolgens te laten verdrinken omdat er teveel zwerfhondjes rondliepen. Het waren 2 jonge hondjes, voor de moeder was al een adresje gevonden, de andere hond nam een winkelier en ik deze..(zie profiel voor Filos)..de wetenschap dat ik hem heb kunnen redden van een verdrinkingsdood doet me goed, maar de vlucht naar huis was zo afschuwelijk dat ik me maandenlang schuldig heb gevoeld.

Ok, nu weet ik dat dit een extreem geval is, maar wilde je wel graag dit voorbeeld geven, gezien het bij mij maar om een 4urige vlucht zou gaan en bjij jou 24 uur..
Gata het om een jonge hond, of een wat nuchtere hond die al vertrouwd met je is?
Zorg voor genoe kalmeringsmiddelen, bach remedie rescue druppels doen ook goed hun werk, maar voor een angstig dier is dat niet sterk genoeg.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:01

nathalie: Van jouw hondje kan ik het op zich wel begrijpen .
Waarschijnlijk een hondje wat nog niet echt mensen gewend is, niet gewend om opgesloten te worden en vervolgens in auto en vliegtuig gezet wordt wat ze niet kennen.

Ze raden ook aan om je hond ver van te voren al te laten wennen aan zo'n kennel. dus echt weken van te voren dat ding al inrichten als ZIJN hok en hem er ook regelmatig in op te sluiten. dat het echt aan voelt als iets van hun. verder wordt het ook afgeraden om honden te sederen. honden die een bevriende fokker uit amerika gehaald had mochten ook absoluut geen kalmeringsmiddelen hebben. kalmeringsmiddelen zoals valium kunnen in combinatie met de luchtdruk zorgen voor een te lage bloeddruk en onderkoeling met levensbedreigende situatie tot gevolg. beter kan je hem dan iets natuurlijks geven wat kalmeert.
ook is het vaak voor dieren beter om gewoon in het ruim te zitten. geen aandacht en geen drukte om zich heen. vaak zijn ze daar nog het rustigst.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:47

Alledrie mijn honden komen uit Spanje.
Ze zijn in speciale vliegtuigtransportboxen overgevlogen in het laadruim.