Wat voor soort hond is geschikt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Wat voor soort hond is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 18:52

Stel je leeft heel onregelmatig en bent veel weg van huis. Je leeft helemaal alleen, daarom wil je een hond als gezelschap.

De hond gaat altijd mee in de auto. Zal onregelmatig gevoerd worden, maar wel veel aandacht krijgen, op het verwende af.

De hond moet aan deze eisen voldoen:
- kort tot middellang behaart
- weinig onderhoud aan bijv. de vacht
- moet sociaal zijn
- niet al te eigenwijs
- geen formaat chihuahua maar ook geen maatje duitse dog

Iemand leuke ideeen?

Pluttersput

Re: Wat voor soort hond is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:53

labrador. Lijkt mijn dan een goede keuze. Voldoet aan al je eisen Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:55

Ik ben heel gelukkig met mijn 2 West Highland White Terriërs.

Die hondjes van de Cesar reclame Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:56

Maar die hebben cht onderhoud aan de vacht nodig. Zijn overigens wel leuke hondjes Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:57

Valt best mee hoor.

3-4x per jaar de kapper en that`s it.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:00

Cairn terrier, Border terrier. Kooikerhondje. Markiesje, schipperke Lachen

Elke hond is zo sociaal als je hem zelf maakt. Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:03

Een Kat Vork nee, maar als je veel van huis bent, heb je wel de tijd er voor??

Wij hebben een Duitse staande langhaar, je hoeft bijna nooit wat te doen aan de vacht (alleen op oren, borst, poten en staart behang) 1x per half jaar word hij geborsteld.. Zoiets Tong uitsteken En ze worden echt afgericht geboren, heel makkelijk in de omgang.. Maar als je een hond neemt die meer uit een jachtlijn komt heeft die meer beweging nodig.. Een showhond wat minder..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 19:45

Honden die naar de kapper moeten worden em niet, zie ik namelijk niet zo snel gebeuren bij die persoon.

Casca: De hond is vrijwel nooit alleen, doordat hij/zij altijd mee gaat.

Meer opties? ik heb zelf het idee dat een middenmaatje wel goed zou passen. Met ruim 2 meter lengte is zoiets al klein Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:48

oh, oke Lachen ik had het even verkeerd begrepen.. Heb je zelf geen hondenras die je erg mooi vind?? (kunnen we ook in jouw "smaak" kijken Lachen )

(ik blijf de Duitse staande langhaar promoten Tong uitsteken Vork )

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:50

Ik zou gewoon in een asiel kijken en dan niet naar een speciaal ras. In ieder geval goed kijken of ze hond wel van autorijden houdt. Wij hebben er hier een die niets liever wil, maar ook een die er niet tegen kan en 9 van de 10 keer moet overgeven. De 3de vind het allemaal wel best.

Ik zou zelf voor een golden retriever gaan. Ze verharen wel erg, maar inprincipe heb je weinig onderhoud aan de vacht(misschien een keer borstelen meer niet.). Ze zijn sociaal en luisteren netjes over het algemeen. Ja

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:51

Engelse springer? Super leuke honden, me vriend heeft er twee die worden gebruikt bij de jacht (valkerij).

Ze zijn harstikke lief, Joey is soms alleen een beetje schrikkerig want die werd geslagen, Maar Buffy niet en die is echt schattig!Zijn goed af te richten (als je het goed doet). Maar volgens mij is er wel enig verschil tussen de showhonden en de jachthonden zit wat verschil in type..
Niet al te groot, makkelijke vacht..

Afbeelding

Dat is dus Joey
Laatst bijgewerkt door SONY op 10-05-07 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:53

Border Terrier, hebben wij ook.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:57

maar terriërs zijn toch vaak moeilijk/eigenwijs in de opvoeding??

@SONY : De DSL en de ES lijken eigenlijk wel wat op elkaar, alleen is de DSL wat groter en rustiger (staande hond) de ES is meer een drijver.. Ik ken ook een ES, hele leuke hond Lachen (alleen ook wat eigenwijs, maar dat ligt volgens mij aan de baas)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:00

Casca schreef:
oh, oke Lachen ik had het even verkeerd begrepen.. Heb je zelf geen hondenras die je erg mooi vind?? (kunnen we ook in jouw "smaak" kijken Lachen )

Ik heb wel een ras wat ik ontzettend mooi vind, maar punt is dat het niet voor mij is. Voor een vriend van mijn vader. Hij heeft nu een beagle, maar dat is ook wel een keertje einde verhaal en 1 ding staat als een paal boven water: Een beagle nooit weer!

Hij vind onze duitse dog helemaal super, maar ja dat is nu niet bepaald een ras om makkelijk mee te nemen.

Asielhondje wil hij liever ook niet omdat hij het dier van pup af aan wil hebben.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:04

fjordnina schreef:
Casca schreef:

Ik heb wel een ras wat ik ontzettend mooi vind, maar punt is dat het niet voor mij is. Voor een vriend van mijn vader. Hij heeft nu een beagle, maar dat is ook wel een keertje einde verhaal en 1 ding staat als een paal boven water: Een beagle nooit weer!

Hij vind onze duitse dog helemaal super, maar ja dat is nu niet bepaald een ras om makkelijk mee te nemen.

Asielhondje wil hij liever ook niet omdat hij het dier van pup af aan wil hebben.

In het asiel zitten ook genoeg pups. Die gewoon weggedaan zijn omdat het perongeluk was oid.

Maargoed, ik ben diegene niet, maar ik zou toch eens in een asiel kijken voor't zelfde geld wordt er daar een leuke hond gevonden. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:06

BULL TERRIER. Lovers

Of een dwergpinscher? Of een Whippet?

Tja hier zou ik zelf voor kiezen. Haha! Haha!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:08

Norfolkterrier! kijk maar in mijn profiel!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:09

Wij hebben ook een hond uit het asiel, hij was 1,5 toen we hem kregen.
En hij is geweldig...zou er geen pupje voor in de plaats willen.
(voldoet trouwens ook aardig aan jouw beschrijving, haha)
Zie profiel, misschien issie iets te groot Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:10

Veel mensen noemen hier een varant van Terriër
Maar terriërs zijn toch vaak eigenwijs en niet baasgericht? (en wat "harder" kwa karakter)? Of heb ik het nu compleet mis.. Bij ons op de kynologenclub is het bekend dat terriërs vaak een wat strengere aanpak nodig hebben..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:12

over het algemeen is dat inderdaad wel waar ja!

Ik denk dat Labrador of kruising Labrador in de buurt komt.

Verder denk ik aan:

Boxer
dalmatier
greyhound / whippet

of kruisingen hiermee.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:13

Casca schreef:
Maar terriërs zijn toch vaak eigenwijs en niet baasgericht? (en wat "harder" kwa karakter)? Of heb ik het nu compleet mis.. Bij ons op de kynologenclub is het bekend dat terriërs vaak een wat strengere aanpak nodig hebben..

Een terrier luistert gewoon minder. Tenminste die 2 die wij hier hebben. Huilen van het lachen Ze doen gewoon alsof ze doof zijn en rennen overal heen. Maar het zijn wel lieverds.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:15

Een leuk mixje uit het asiel? Knipoog Zitten hele leuke al volwassen honden en misschien een die voldoet aan jouw eisenpakket. Wij hebben via via een heidewachtelxflatcoated retriever (beide rassen aanrader) en een mix is ook wel erg leuk. Als je geen mixje wil.. zou ik kiezen voor een retriever. Vind ik persoonlijk erg leuke dieren en erg sociaal. Maar als ik echt helemaal mocht kiezen zou ik een langharige Sint-Bernard doen maar helaas voldoet niet aan je eisen Tong uitsteken haha

flatcoated retriever: http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/tem ... riever.jpg
heidewachtel: http://www.wildpromotie.nl/jagerslatijn ... el-04a.jpg
Laatst bijgewerkt door Lovely1 op 10-05-07 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:15

Tja, het is maar net wat je wilt. Onze honden zijn zeker baasgericht maar ook zeker eigenwijs. Soms hebben ze de oortjes voor de sier eraan maar ach.. ik mag dat wel. Wij zijn zeker niet bijzonder goed, opvoedtechnisch gezien maar ze lopen altijd los en ja, soms komen ze niet als ze ik ze uit het water wil halen (dan lijkt het net of ze hun middelste teen naar me opsteken Haha! ) maar ik kan me geen lievere, leukere terrier voorstellen dan de Norfolk!

Daarbij, elke hond heeft een goede / duidelijke opvoeding nodig (maar dat weet je zelf ook wel)

Het voordeel van mijn honden vind ik dat ze nooit boos zijn, niet keffen, zich erg goed aanpassen aan hun leefomgeving en ondanks hun voormaat, zeker niet onder doen voor een grote. Ze zijn heel makkelijk mee te nemen doordat ze niet te groot zijn. Doordat er niet veel Norfolks zijn, zijn ze ook niet doorgefokt oid.

Mijn honden zijn overdag bij mijn moeder en savonds en in het weekend bij ons. Dat gaat prima, ondanks dat er in de 2 huizen verschillende regels gelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:16

Casca schreef:

Is zeker waar, en na een kruising whippet met stabij in huis te hebben gehad ben ik helemaal om.. Windhonden passen geweldig bij mij. Lachen

Terwijl ik ze eerst oerlelijk vond hoor haha

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:17

Casca schreef:
maar terriërs zijn toch vaak moeilijk/eigenwijs in de opvoeding??

@SONY : De DSL en de ES lijken eigenlijk wel wat op elkaar, alleen is de DSL wat groter en rustiger (staande hond) de ES is meer een drijver.. Ik ken ook een ES, hele leuke hond Lachen (alleen ook wat eigenwijs, maar dat ligt volgens mij aan de baas)

Klopt helemaal Lachen maar feit blijft dat ze harstikke leuk zijn. Buffy had puppy's gehad en die zijn ook weer na valkeniers gegaan, maar de één die corrigeert zn hond (die puppy dus) niet echt goed, en die luistert dus ook niet zo goed. Maar die andere valkenier heeft ook een hondje en die luistert wel goed. Ligt dus aan de opvoeding.

Oja mag ik de flatcoated retriever nog even aanprijzen? Ook super honden!!! Haha! Had er zelf één en die had ik als puppy en zelf afgericht en hij luisterde super en leerde heel snel en was makkelijk met paarden en andere honden.