hond smorgens erg kreupel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

hond smorgens erg kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:57

Ik heb een welsch corgi en die slaapt in een bench,ze kan alleen op haar zij liggen met haar poten gestrekt.Vanmorgen kreeg ik haar met veel moeite de bench uit,en toen ze er weer in wilde, kreeg ze haar achterpoot niet op getild.Ik denk dat het uit haar heup vandaan komt,maar als ze 1 maal op gang is dan merk je niks meer aan haar.Ik had een kleedje op[ de vloer gelegd zo dat ze de bench niet in hoeft,ze kan zich ook erg moeilijk om draaien in de bench.

odetteke

Re: hond smorgens erg kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:59

Heb je wel een goed matrasje in de bench? Dat zou behoorlijk kunnen schelen.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:00

Is ze oud? Misschien artrose? Misschien je dierenarts eens om advies vragen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:03

Ze is nu 2 jaar jong,en het matras is lekker zacht maar ook stevig.Vanwege haar lange lijf en zeer korte pootjes, mag ze bepaalde bewegingen niet maken.We letten daar erg op dus daar is niks mis gegaan., als het zondag niet weg ik dan ga ik maandag naar de dierenarts.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:57

Wij hebben hier thuis ook een klein hondje lopen, hij is ook kreupel als hij een tijdje heeft gelegen(maakt niet uit waar, op de vloer/kussens oid). We zijn met hem al naar de dierenarts geweest en deze denkt dat het misschien al schade aan z'n heup is. Het is een hondje van 3 jaar oud.

Ik weet niet of jouw hond het vaker heeft? Als ze een tijdje gelegen heeft oid. Ik zou er iig mee naar de DA gaan. Ja

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:01

Onze hond had ook dat ze 's morgens erg moeilijk kon lopen. Ze sleepte zichzelf zeg maar gewoon uit de mand. Nadat de DA haar had onderzocht bleek dat ze artrose had.
Onze hond is wel een stuk ouder dan jouw hond, dus ik denk dat de kans op artrose bij jouw hond vrij klein.
Onze hond heeft nu trouwens medicijnen voor de artrose en het gaat nu weer heel goed met haar.