Kat ; Gebroken Staart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjolein

Kat ; Gebroken Staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 12:23

Sinds gisteren kun je onze kat niet meer aaien of aanraken zonder dat ze begint te miauwen of ze je bijt ( Vork ). Gisteravond voelde m'n moeder een knik in haar staart, net achter waar de staart begint, en zij denkt dat de staart gebroken is.

Vanmiddag (Als het kan) of morgen gaan we naar de dierenarts en pijnstillers heeft ze al gehad, eten doet ze gewoon goed.

Nou ben ik benieuwd of iemand van jullie misschien weet wat een dierenarts met een gebroken staart doet, of dat iemand's kat het al een keer heeft gehad en wat er toen aan gedaan is! Ingipsen word natuurlijk beetje moeilijk Knipoog

ellepel

Re: Kat ; Gebroken Staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:25

ik heb ene kat gehad die met de staart tussen de deur had gezeten,zat ook een knik in.
was niet gebroken maar wel gekneusd. Knipoog
de dierenarts heeft er niks aan egdaan omdat dat niet mogelijk was.
na enige tijd bleef je nog wel een knikje zien,maar had de kat nergens meer last van

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:26

Onze kat had verleden jaar nog een gebroken staart. En de DA deed...helemaal niets Vork Haha!
Op wat pijnstillers na kunnen ze er weinig aan doen dan kijken hoe het evolueert. na een paar weken hing de staart van mijn kat nog steeds slap naar beneden. De DA zei dat het nooit meer goed zou komen, maar omdat het een oude kat was hij de staart ook niet meer afzetten. Een week later kwispelde madam weer door het huis Gestoord

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:27

Als het zo kort aan het begin van de staart zijn kan de ruggenwervel ook best een klap hebben gehad en daardoor gewoon gevoelig/pijnlijk zijn. Even na laten kijken door een dierenarts kan zowiezo geen kwaad Lachen

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:43

Mijn kat had ook een gebroken staart en je moet idd erg voorzichtig zijn dat er geen ontsteking van binnen ontstaat die kan doorslaan naar het ruggemerg, dan zijn ze verlamd.
Onze kat heeft nu een boxer kontje en doet alles weer.
Mist dus zijn staart absoluut niet...

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 13:28

Okee Thanks!
Eigelijk valt dr dus niet zoveel aan te doen behalve pijnstillers en kijken of dr niks gaat ontsteken
We denken dat ze door een auto is geraakt, ze was ook helemaal nat, dus waarschijnlijk is ze daarna in de sloot gesprongen Ach gut

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:38

Als jullie vermoeden dat ze door een auto geraakt is zou ik d'r zeker even na laten kijken... Dan kan er het één en ander verschoven/gebroken zijn en dat los je niet op met pijnstillers. Maar goed, voor pijnstillers moet je toch naar de da, dus dan kun je d'r net zo goed meteen na laten kijken Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:40

ik heb ook kat gehad met ongeluk. bleek blaas verlamt te hebben door de klap,
eerst was de staart afgezet, en keken we nog paar dagen aan, of die verlamming misschien tijdelijk was, maar helaas

ik zou naar da gaan en laten onderzoeken, kan meer aan hand zijn dan dat je zo kan zien

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:06

Ja klopt, de Veearts heeft vanochtend pijnstillers meegenomen dus die heeft ze al gehad
We willen dr idd ook naar laten kijken, gewoon voor het zekere dat er verder niks aan de hand is

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:07

Jouw vee-arts geeft je pijnstillers zonder dat ie het beest gezien heeft? Scheve mond

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:11

Nee, Tuurlijk heeft die dr wel gezien Knipoog Alleen hij kan niet zien of er van binnen iets kapot is, maar omdat ze zoveel pijn had kon die wel alvast pijnstillers geven.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:09

Onze poes had een paar jaar geleden ook haar staart gebroken. Ze kwam in huis en alles deed zeer, aaien mocht niet, ergens op springen deed ze ook niet. we hebben er niets aangedaan. Toen we een tijdje later bij de DA waren (voor de entingen) hebben we gevraagd of de staart gebroken was geweest. ja dus. je voelt een knik. Hij had er in ieder geval niets aangedaan. Kon ook niet, zit vlakbij de staartaanzet. Nu voel je nog de knik, maar het is verder gewoon geheeld.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:11

Bij onze poes zit het ook net achter de staartaanzet, vandaag konden we al beter aan haar komen en ze at ook erg goed!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:13

gelukkig gaat t al wat beter met haar
als inwendige bloedingen waren denk ik niet dat ze dde nacht gered had
lete r goe dop dat plassen en poepen wel goed gebeurd, dat daar niks beschadigd is

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:15

Lynn_Nikita schreef:
lete r goe dop dat plassen en poepen wel goed gebeurd, dat daar niks beschadigd is

Ja gelukkig wel! Gisterochtend was ze binnen en daarna was ze de hele dag weg, dus we waren bang dat ze weg was gekropen, maar gisteravond laat kwam ze weer binnen!
We laten er ook nog naar kijken, omdat dr rug ook een beetje gevoelig is en ze dr staart niet helemaal optilt

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:14

Bij onze poes duurde dat ook een paar dagen voor ze de staart weer ging gebruiken. En voordat ze weer ging springen op tafel of aanrecht. Ook mochten we haar een paar dagen niet oppakken. Ze geven van zelf wel aan wanneer de pijn weg is.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:10

_Marjolein_ schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ja gelukkig wel! Gisterochtend was ze binnen en daarna was ze de hele dag weg, dus we waren bang dat ze weg was gekropen, maar gisteravond laat kwam ze weer binnen!
We laten er ook nog naar kijken, omdat dr rug ook een beetje gevoelig is en ze dr staart niet helemaal optilt

Misschien kan je haar maar beter even binnen houden totdat ze weer helemaal hersteld is. Anders heb je grote kans dat ze niet meer terug komt.

Succes ermee!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:40

Ik zou ze ook even binnen houden, of iig erbij blijven als ze even buiten moet. Bij mijn kat duurde het langer voor ze de staart weer gebruikte, maar nu merk je er niks meer van. Mijn DA heeft toen idd ook gecheckt of er niets anders geraakt was.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 18:30

sheela schreef:
Bij onze poes duurde dat ook een paar dagen voor ze de staart weer ging gebruiken. En voordat ze weer ging springen op tafel of aanrecht. Ook mochten we haar een paar dagen niet oppakken. Ze geven van zelf wel aan wanneer de pijn weg is.

Klopt, ze geeft idd aan dat ze oppakken en aan de staart komen niet leuk vind.
Op de stoelen en in het raam springen doet ze wel, vandaag is ze bijna de hele dag binnen geweest of ze ligt in de paardenstal.
VA had er nog naar gekeken en die kon dr verder niet veel aan doen.