Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voer jij je hond?

brok gewoon
67 (39%)
brok lam en rijst
28 (16%)
brok en vlees
33 (19%)
kvv (kant en klaar vlees)
16 (9%)
nrv (natuurlijk rauw vlees)
6 (3%)
barf (vlees en groentes/fruit en alles zelf samenstellen)
5 (2%)
menseneten
2 (1%)
alles uit deze lijst
12 (7%)

Totaal aantal stemmen: 169

Ojajoh

Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:43

Ik ben hier dus gewoon nieuwsgierig naar wat de gemiddelde hondeneigenaar nou als eten geeft aan zijn hond Haha!
en en ook nog even waarom Knipoog, omdat je niet anders kent? of met een bepaalde reden?
wie weet hoor ik nog dingen en tips waar ik wat aan heb Knipoog

ik heb dus optie:
alles uit deze lijst!

mijn honden krijgen dagelijks brok(minimaal 1 maaltijd) en krijgen 3 x per dag een maaltijd....daarbij krijgen ze door het brok 's ochtends wel eens een banaantje...of aardbei...
ze krijgen ook wel eens gekookte sperziebonen,rijst..stukje brood met pindakaas...
ook geef ik rauw vlees(kippennekken,kipkarbo,kipfile,vissenkop,orgaanvlees,pens)...en kvv(carnibest,smuldier)...ik wissel dus erg veel af
mijn honden kunnen er erg goed tegen (kwa darmen) en zijn volgende de DA in topconditie
ze vinden het ook lekker en weigeren dus nooit hun eten omdat ik varieer...

Anoniem

Re: Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:44

Wij geven onze honden Barf. Wij zijn er aangekomen via een kennis van ons die daar al heel erg lang mee bezig is.
Zo zijn we erachter gekomen dat brokken gewoon afval is! Het zijn gewoon restjes van Restaurantjes, en vieze sappen en daar doen ze dan een laagje overheen.
De Denta-sticks van Pedigree gaven wij vroegen aan onze hond maar dat ging heel erg plakken in de maag, het heeft heel lang geduurt voordat het weer over was. Wij geven onze honden ook altijd op verschillende tijden eten omdat anders de spijsvertering van je hond al gaat lopen voordat ze eten krijgen omdat ze dat gewend zijn, zo kunnen de zure sappen van hun lichaam in de maag komen en zo ontstaat bijv. Kanker en andere enge ziektes.

Wil je meer informatie, dan mag je altijd PB-en Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:46

Ik voer gewoon heel simpel droogbrokken.

't hondje doet het er perfect op.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:47

Mijn honden eten Kenner brokken. Soms eens wat restjes of een stuk brood.
Ze doen het er prima op.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:49

Ik voer mijn hond 2 keer per dag brokken van ProPlan.
Af en toe krijgt hij er iets lekkers tussen zoals appel, mager vlees, groenten en heel soms rijst.
Tussendoor krijgt hij héél af en toe eens een stukje kaas, of wat magere yoghurt.
Om de 2 à 3 dagen krijgt hij ook een DentaStick voor zijn tanden.

Het is trouwens een Basset Hound met een extreem sterke maag. (Zelfs spons krijgt hij zonder problemen verorberd Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:49

Mijn hond is doodziek van brokken geworden.
Gelukkig geven we onze andere hond vanaf puppie af aan al Barf Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:50

RavenIris schreef:
Ik voer mijn hond 2 keer per dag brokken van ProPlan.
Af en toe krijgt hij er iets lekkers tussen zoals appel, mager vlees, groenten en heel soms rijst.
Tussendoor krijgt hij héél af en toe eens een stukje kaas, of wat magere yoghurt.
Om de 2 à 3 dagen krijgt hij ook een DentaStick voor zijn tanden.

Het is trouwens een Basset Hound met een extreem sterke maag. (Zelfs spons krijgt hij zonder problemen verorberd Clown )

DentaSticks is héél slecht voor je hond zijn maag, het verteert niet! Zelfs niet bij een hond met een extreem sterke maag

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:51

(kant en klaar) vlees.
Eerst altijd brok, maar de ene hond at daar nooit zo goed van en de andere kan het sinds korte tijd niet meer eten (ouderdom) Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:52

olifant: je haalt de woorden uit mijn mond Knipoog! wou het net neerzetten...

voor tanden kan je beter vlees laten scheuren of bijv een gerookte koeienbot geven die ze moeten knagen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:55

Inderdaad, wij kopen meestal een bot van de slager. Héél goed voor ze. Die bewaart de slager altijd voor ons Lachen

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:57

naadje24 schreef:

voor tanden kan je beter vlees laten scheuren of bijv een gerookte koeienbot geven die ze moeten knagen Knipoog

Ooh, weer iets bijgeleerd Bloos
We gaven ze ook niet echt voor zijn tanden, maar omdat hij ze echt heerlijk vindt.
Toch maar een andere lekkere snack zoeken dan.. Scheve mond

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:59

geef hem maar eens een kippennekje of een stukje pens....geloof me dat vind ie nog lekkerder Knipoog
mijn honden breken hier zowat de tent af van blijdschap als ik met dat soort dingen thuiskom Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:00

RavenIris schreef:
naadje24 schreef:

Ooh, weer iets bijgeleerd Bloos
We gaven ze ook niet echt voor zijn tanden, maar omdat hij ze echt heerlijk vindt.
Toch maar een andere lekkere snack zoeken dan.. Scheve mond

Goed zo ! Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:00

Ik heb mijn hond eigenlijk altijd op goedkope brokken gehad, totdat hij blaasstenen (uraat) kreeg en noodgedwongen dieetvoer moest gaan kopen.
Ik ben toen eerst op internet gaan opzoeken wat uraatstenen zijn en hoe ze gevormd werden.

Ik ben me rotgeschrokken toen ik las dat het kwam door de brokken die ik voerde en er werd geadviseerd om over te stappen op versvoer.

Nu krijgt mijn hond over het algemeen bibi natuurmix en zo af en toe lamsribben en kippennekken.

Ik heb nu het boek voer voor carnivoren en ga samen met een voedingsdeskundige uitzoeken wat het beste voer is voor mijn hond, zodat ik het zelf kan gaan samenstellen.

Gelukkig is de ph-waarde van mijn hond sinds de overstap weer zoals het hoort en is hij nog nooit zo gezond geweest.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:02

Gewoon alleen brok. Hij krijgt soms wel is wat van ons zoals wortelen ofzo, maar dit is niet iedere dag. Knipoog

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:02

Onze hond (engelse bull) krijgt droge brokken met lam en rijst.
Ze is er verzot op en doet het er ook nog eens goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:03

Mistic schreef:
Ik heb mijn hond eigenlijk altijd op goedkope brokken gehad, totdat hij blaasstenen (uraat) kreeg en noodgedwongen dieetvoer moest gaan kopen.
Ik ben toen eerst op internet gaan opzoeken wat uraatstenen zijn en hoe ze gevormd werden.

Ik ben me rotgeschrokken toen ik las dat het kwam door de brokken die ik voerde en er werd geadviseerd om over te stappen op versvoer.

Nu krijgt mijn hond over het algemeen bibi natuurmix en zo af en toe lamsribben en kippennekken.

Ik heb nu het boek voer voor carnivoren en ga samen met een voedingsdeskundige uitzoeken wat het beste voer is voor mijn hond, zodat ik het zelf kan gaan samenstellen.

Gelukkig is de ph-waarde van mijn hond sinds de overstap weer zoals het hoort en is hij nog nooit zo gezond geweest.

Zoiets heeft mijn hond ook gehad, Oxylaatstenen in zijn plasbuis. En hij had nog hééle grote Nierstenen.
Sinds ik aan Barf doe is hij echt heel erg opgeknapt.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:04

ik geef men jack russell van 21 weken royal canin. ze doet het hier heel goed op. en als ik weg ga krijgt ze altijd een runderoor. heerlijk vind ze deze. Absoluut geen varkensoor, want hier kunnen ze misselijk van worden.

Verder krijgt ze helemaal geen restjes ofzo, anders gaat ze bedelen. alleen haar eigen koekjes mag ze tussendoor

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:06

Olifant schreef:
Zoiets heeft mijn hond ook gehad, Oxylaatstenen in zijn plasbuis. En hij had nog hééle grote Nierstenen.
Sinds ik aan Barf doe is hij echt heel erg opgeknapt.

Even geheel offtopic.

Is jouw hond hier toen ook voor geopereerd?
Bij mijn hond hoopte ze dat ze zo klein waren zodat hij ze kon uitplassen. Later zijn ze op zoek gegaan naar medicijnen om ze te laten oplossen, maar deze waren niet geregisteerd en ze wilde ze dus niet geven.
Uiteindelijk is hij hier toch aan geopereerd. Ik moet zeggen dat ze dat heel netjes gedaan hebben en skip heeft er totaal geen last van gehad.
Al met al heeft alles meer gekost dan Skip mij gekost heeft, maar dat was het zeker waard.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:07

nicci88 schreef:
Verder krijgt ze helemaal geen restjes ofzo, anders gaat ze bedelen. alleen haar eigen koekjes mag ze tussendoor

mijn honden krijgen dus wel degelijk de overgehouden gekookte sperziebonen en rijst ....en ze hebben nog nooit gebedeld hoor Knipoog
het is denk ik hoe je het voert Haha!
als je vanaf tafel gaat voeren krijg je bedelaars...
ik ruim eerst alles af...laat het afkoelen en dan krijgen ze het Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:09

Mijn honden krijgen Royal canin droogbrok voor overdag, sávonds meng ik de brokken met een blikje vlees.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:09

naadje24 schreef:
nicci88 schreef:

mijn honden krijgen dus wel degelijk de overgehouden gekookte sperziebonen en rijst ....en ze hebben nog nooit gebedeld hoor Knipoog
het is denk ik hoe je het voert Haha!
als je vanaf tafel gaat voeren krijg je bedelaars...
ik ruim eerst alles af...laat het afkoelen en dan krijgen ze het Knipoog

ja tuurlijk. dit klopt ook wel weer wat je zegt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:21

ik voer al mijn honden kvv(heet het geloof ik) ahv vlees compleet maaltijd,verder krijgen ze brokken,gewoon goedkope van de supermarkt hier...

daar kunnen ze overdag hun honger mee stillen,en ze krijgen kluiven,van die nekspieren(gedroogd) enz.

verder eten ze ook wel eens met ons mee,gehaktballetjes enzo,en eten ze al het vlees van ons op wat niet goed meer is,of wat te lang in de vriezer ligt.

overigens voeren wij van tafel,maar meestal bedelen de honden niet,alleen als er visite is Tong uitsteken (voor mensen hier reageren van "toen ik bij jullie was.. " Haha! ).

echt botten met vlees heb ik afgeleerd,1 van mijn honden raakte volkomen verstopt ervan (schouderblad gegeven),en dat was een heel duur schouderbladje,en een hond welke echt heel veel buikpijn had(en een zere kont van het toucheren,zo'n 4 dagen achter elkaar)...

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:26

mijn hond krijgt s'ochtends frolik brokken, dit omdat deze zacht zijn , want mijn hond heeft een flink overbeet en krijgt die harde brokken niet doorgebeten, doet pijn.

en savonds krijgt hij dat vlees in pakjes van de supermarkt of uit de dierenwinkel die vleesschijven. dit gemengd met fokker rijstenmix.
en als lekker pensstaafjes of zachte stokjes. soms ook een runnerbotje met vlees eraan.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:33

onze honden krijgen nadico lam/rijst en 1 keer in de week zo een gedroogt bizon huid ding Tong uitsteken voor de tanden