Hondentrimsters en hun "leukste" klanten!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Replay

Hondentrimsters en hun "leukste" klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:08

Goedemiddag allemaal,

Ik ben hondentrimster in mijn eigen salon in Arnhem en vind het leuk om verhalen te horen van collega trimmers over hun ergernissen aan de baasjes van hun klanten, ook leuke verhalen kun je hier kwijt!

Ik heb zelf gelukkig nog maar weinig nare dingen meegemaakt (2) in mijn loopbaan van 6 jaar; één keer een man met een Gordon Setter die, naar mijn idee, al een paar jaar geen trimsalon had gezien. De hond was al 13 jaar, wat heel oud is voor zo'n hond, en had moeite met staan. Nu kun je zo'n hond het beste doen wanneer die staat omdat dan de haren gelijk goed vallen. Ben er uiteindelijk 3 uur mee bezig geweest en heb de man gebeld dat hij hem op mocht halen. Eerst vond hij hem er mooi uitzien en had netjes betaald. De volgende dag belde hij mij op dat hij niet meer over straat durfde omdat hij er niet uit zag, én.. hij beschuldigde mij ook nog van dierenmishandeling omdat de hond zo stijf liep die dag. Uiteindelijk wilde hij er werk van maken en ik zou er nog wel van horen.

De dag erop heb ik gelijk het ABHB gebeld en hen uitleg gegeven, ik heb de man het nummer gegeven van het ABHB en zij hebben het helemaal afgehandeld voor mij.

Ik had al twee jaar niets meer van hem gehoord, tot 2 weken terug, kwam hij, onder een andere naam een nieuwe hond brengen, een Berner Sennen van een half jaar. Super tevreden ging hij de deur uit en hij heeft over het vorige verhaal nooit meer wat gezegd.

Nu jullie....

Groetjes Jos

Replay

Re: Hondentrimsters en hun "leukste" klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 23:21

Er zijn volgens mij genoeg trimsters hier op Bokt, niemand die wat durft te schrijven?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:16

Ik ben zelf geen trimster, ik ben hondentrainer (in ruste)

Ik heb ooit mee gemaakt dat mensen een leonberger reu hadden. Daar konden ze niet mee omgaan. Omdat ze niet consequant genoeg waren voor die hond. Dus die ging met hun lopen ipv anders om. Ze waren ook niet geslaagt voor de cursus dus gingen die weer op nieuw doen. (EG)

Maar even later hoorde ik dat ze er een leonberger teef bij hadden gekocht want die zouden makkelijker te hanteren zijn. Maar ja is lekker met een reu erbij dus het ging alleen maar verder fout.
En maar niks van ons aan nemen, we hebben meerdere malen gezegt dat dat niet zo slim was maar ja.

@ replay, ik had die man echt niet meer geholpen. Die had naar een andere trimsalon mogen gaan imo. Ik ken btw ook meerdere honden trimsters hier in de buurt.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:18

*topic volg ik eventje* Heb zelf halfjaar stage gelopen bij een pension/trimsalon en vind dit soort verhaaltjes wel leuk om te lezen Haha!

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 01:03

ja, vind ik ook altijd wel leuk om te horen.

Het was een hele vervelende man, maar door die andere hond "ook" goed te doen, laat ik weer zien dat het bij die Setter niet aan mij lag!

Ben benieuwd of er nog meer komen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:37

Ik heb vroeger vaak bij de trimsalon van de buren mee geholpen, erg leuk!
Naar verhaal:
Een hond die stinkend naar de ontlasting binnen kwam, de hond was er bang en wilde daardoor bijten. Een muilkorf hielp niet en uiteindelijk is in overleg met de eigenaar de hond onder narcose gebracht bij de dierenarts en daar hebben we hem geschoren en van de teken en luizen afgeholpen. Daarna namen we de hond weer mee terug naar de trimsalon. Omdat de hond nog zo versufd was dachten we dat we hem nog wel even in bad konden doen. Dat lukte ook aardig, tot de hond helemaal bij kwam. HAP! In mijn hand Boos! Het was nog door ook! De shampoo was er gelukkig al uit en dus hebben we de hond in bad laten staan (vast) en de eigenaar gebeld dat die hem moest komen halen. De hond was blij hem te zien! De man zei dat hij een waakhond was bij hun op het erf, hij was aardig aan de leeftijd en al tijden niet naar de trimsalon geweest. De man beloofde meer met de hond te gaan doen en hem een beetje te trainen en vaker naar de trimsalon te doen. Dat heeft hij gelukkig ook gedaan en het heeft ook geholpen Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:11

Het mafste wat ik heb meegemaakt (ik trim bij de mensen thuis) is dat ik een rottweiler moest scheren... jaja, een rotweiler met een lange krulvacht Haha! (vervilt ook nog Nors opkijken )
Dat was een waakhond en NIEMAND kon er bij komen, die eigenaar was daar ook erg trots op Gestoord , maar z'n vriendin vond dat er toch wat aan die hond moest gebeuren, dus gezien mijn ervaring met justitiehonden moest ik er maar bij komen.
Zo gezegt, zo gedaan. Hond geschoren, eigenaar keek al niet zo blij Scheve mond , de nagels waren ook 2 cm te lang, dus die ging ik knippen, "NEE!!!" zegt die eigenaar: "Dan bijt ie", dus eigenwijs als ik ben, nagels geknipt. Knipoog . De eigenaar helemaal niet meer blij Verward
Al met al, na 2 uur die hond weer helemaal netjes en hardstikke blij (was toen 30 graden en dat met zo'n vacht).
Die eigenaar hardstikke kwaad, want niemand kon toch bij z'n hond komen, hij heeft me betaald en nooit meer aangekeken Gestoord
(onze paarden stonden in een weiland ernaast, erg gezellig).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:06

wat een gekke mensen heb je er ook tussen he!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:06

Je wil mijn kop niet gezien hebben Clown

Ook een leuke, trim je bij de mensen thuis... ben je klaar met een hondje, zegt die man: 'ik ben m'n portemonnee vergeten' (hij trok al een raar gezicht toen ie dat zei), schiet z'n vrouw gigantisch in de lach en wordt daarna gigantisch boos: 'Vandaar dat we bij die andere salon niet meer welkom zijn!' (kwam een gigantische ruzie achteraan toen ze de deur achter me dicht deden)
Ze hebben me nooit meer gebeld voor een afspraak Clown vind ik dat even erg

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:20

haha wat een rare verhalen.. Sommige mensen zijn echt vreemd. Frusty

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:30

Ik ben afgelopen vrijdag met mijn hondje naar de trimsalon geweest.. en ik moest mijn hond bij de stagair weg trekken.. ik had die stagair ook bijna mee terug naar huis.. ze was namelijk verliefd op James..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:32

@ James100: Maar sommige hondjes zijn ook wel errug lief!! Loop zelf ook stage bij een trimsalon, en er zijn regelmatig hondjes die wel mee naar huis mogen Knipoog.
Zo is er 1 hondje, die 1 keer in de maand komt omdat hij het zo leuk vind bij ons. Komt altijd huppelend binnen en gaat zo mogelijk nog huppelender weer naar buiten Knipoog. Hij komt als beautybehandeling volgens zn baasje Nagelbijten / Gniffelen