Blinde hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bonnielau

Blinde hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:59

Gisteren is mijn hondje (beagle 11jaar) geopereerd, bij deze operatie hebben ze de ogen verwijderd. Hondje had accuute glaucoom en de druk in de ogen werd alleen maar groter en groter wat migraine achtige pijnen voor de hond veroorzaakte.
Hondje is dus nu blind.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met blinde honden en of die nog tips hebben hoe hier mee om te gaan.

Op dit moment is ze erg gedesorienteerd, loopt nog wat tegen dingen op, muur, kasten.
Heb wel het idee dat ze niet meer zo'n pijn aan der koppie heeft, maar der staart is nog niet omhoog (kenmerk van de beagle). Pas als die weer omhoog gaat ga ik denk ik geloven dat het weer wat beterder met haar gaat.

Sannii

Re: Blinde hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:18

Vroeger hadden wij ook een hond die blind was aan een oog en heel slechtziend aan het ander .
zelf kan je niet superveel doen qua orientatie in huis en tuin , dat is gewoon even wennen voor je beagle .

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:29

Wij hebben ook een blind hondje Bobby (zie profiel) .
Hij is waarschijnlijk zijn hele leven al blind.
Toen wij hem uit het asiel haalden wisten we niet dat hij blind was, waar we al snel achterkwamen toen we thuis waren en meneer tegen alles op botste Ach gut
Nu hebben we hem alles aangeleerd op stemcommando's en kan hij alles perfect;
Hij tilt zn pootjes hoger op als we zeggen "stoepje hoog".
Hij kent; Stoepje laag, hoog (springen), pas op (bij het naderen van een paaltje).
En de overige commando's kent hij ook perfect (af, dood, zit, rollen, blijf, dansen, voet etc.)
Ook in het bos loopt hij gewoon los en rent zelfs heel hard als ie voelt dat er een open vlakte is.
Voor jou hond is het wel anders denk ik, aangezien die nog heel erg gericht is op zn nu verdwenen gezichtsvermogen.

Tips;
oefen zoveel mogelijk als je gaat wandelen, en in huis ook.
Ik weet niet hoe slm jou hond is, maar ze merken veel aan de intonatie van je stem.
Leer hem perfect te luisteren en denk met uitlaten heel erg aan je hond; kijk voor hem!
Dan krijgt hij het vertrouwen en de zekerheid terug. Lachen

Succes!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:43

Dank je wel! Luisteren is ze opzich al 11 jaar niet zo goed in...beagle eigenwijs enzo..*LOL*
Heb ook al wat rond gegoogled en daar vind je best veel verhalen mee. Beste is denk ik bij ons om gewoon geduld te hebben en veel met stem te doen.
Wandelen gaat nog niet echt, ze is nog wat slap op de poten en ze wil niet echt lopen en om haar dan voort te slepen is ook niet zo handig, denk niet dat we daar vertrouwen mee krijgen.
Loop nu de hele tijd tegen haar te praten als ik voorbij kom of binnen kom.
Hoop gewoon dat het snel wat beterder met haar gaat, ook al weet ik dat dat ook een kwestie van geduld is..

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:16

En helaas gaat het alleen maar slechter....Hondje geeft het zelf op. Me ouders zijn vandaag met haar naar de dierenarts geweest om de hechtingen eruit te halen, de dierenarts zegt dat ze niet echt meer waarde van leven heeft zo en dat ze het zelf dus opgeeft. Dus morgen wordt ze in geslapen en kan ik nooit meer knuffelen met me vriendinnetje die al 11 jaar bij ons is Verdrietig

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:24

veel sterkte gewenst en mischien is het wel beter voor haar./hem

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:40

Wat sneu Ach gut
Maar wel beter voor het diertje. Ik kan me het wel voorstellen van het hondje, die is dr volledige wereld kwijt en die komt nooit meer terug, daar zou ik ook erg depressief van worden.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:17

bonnielau wat een vervelende situatie. Maar ik denk dat het de beste oplossing is voor je hondje! Voor een hondje van 11 wat haar hele leven heeft kunnen zien, is dit een hele moeilijke situatie. Het lukt haar dus niet om zich aan de nieuwe situatie aan te passen.
Knuffel haar vanavond nog maar flink. Gelukkig blijft ze altijd in je gedachten. Veel sterkte met het afscheid.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:17

Hebben haar net weg gebracht....ben kapot Verdrietig
Het liefste hondje van de wereld is er niet meer...

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:42

Huilen Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:45

heel veel sterkte!
wat ene rot situatie zeg!
Ach gut Ach gut