oudere kat nog zinnelijk te maken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pgent

oudere kat nog zinnelijk te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:06

Hallo,

Op dit moment hebben wij een zwerfkatje (wonen nu op een boerderij) die alleen binnen in huis is als wij er ook zijn. We laten haar nu regelmatig buiten en inmiddels weet ze denk ik wel dat ze binnen niks mag doen.

Nu gaan we binnenkort verhuizen en willen we haar graag meenemen. Maar dan moet ze wel zinnelijk kunnen worden? Denken jullie dat we haar nog kunnen leren om op de kattenbak te gaaN?

En zo ja hoe moet ik dit aanpakken?

Moosje

Re: oudere kat nog zinnelijk te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:20

Ik denk dat het zeker nog te leren is!
Hoe je het precies aan moet pakken durf ik je niet te zeggen, maar ik wil je wel proberen te helpen met advies geven.
T ligt ook helemaal aan de kat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:24

Begin er anders nu alvast mee, dan heb je der zindelijk voordat je in de woonwijk zit.

Ik mzou een drolletje van haar op een kattenbak leggen.
meestal snappen ze de hint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:45

Ja hoor dat is wel te leren.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is je kat voor een aantal dagen in een bench houden. Hij heeft dan loopruimte, een plekje waar hij kan liggen en een kattebak. In een kleine ruimte worden katten vaak heel snel zindelijk. Later kun je dit uirbreiden tot één kamer en daarna tot een heel huis.

Dat lijkt misschien zielig, maar dat valt best mee. In het asiel komen de katten eerst twee weken lang in een hokje (quarantaine). Dit verklaart waarschijnlijk het feit dat we nooit onzindelijke katten hebben.

Wat je verder ook nog kunt doen is valeriaan in de kattebak. Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:59

Is normaal gesproken geen probleem hoor ! katten zijn van nature heel schoon en snappen een kattenbak eigenlijk heel snel. Ik heb al meerdere zwervers in huis genomen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:06

Mist schreef:
Is normaal gesproken geen probleem hoor ! katten zijn van nature heel schoon en snappen een kattenbak eigenlijk heel snel. Ik heb al meerdere zwervers in huis genomen !

Ja dat is zeer zeker waar, maar mocht hij de bedoeling toch niet echt snappen dan zou ik de 'bench training' gebruiken. Ja