Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mendi schreef:Dankje! Zal eens kijken bij de groothandel. Is daar ook een variant bij voor binnenkatten? dat vind ik wel prettig.
Leuk veulen heb jij trouwens
silvana schreef:Ik heb ook een tijd lang royalcanin gevoerd maar met 4 katten werd het wat duur.Volgens de dierenarts kon ik best wiskas droge brok voeren daar zit tevens wat in tegen blaasgruis een verhoogde dosis vit.C.Ze krijgen dit nu al een tijd en doen het er prima op.
De raskatten blijven binnen en de kater is gekastreerd en ondanks dat ze groot zijn ,is er geen één dik.
Chubby schreef:Iams is iets goedkoper, maar ook een kwalitatief goed merk. Zonder kleur- geur- en conserveringsmiddelen. Ik betaal zo'n 18,- voor een zak van 3 kg (dus omgerekend een 6,- per kg en RC betaal je 8,- per kg).
Of je moet groter inslaan.. Grote verpakkingen zijn relatief goedkoper..
Wuis schreef:silvana schreef:Ik heb ook een tijd lang royalcanin gevoerd maar met 4 katten werd het wat duur.Volgens de dierenarts kon ik best wiskas droge brok voeren daar zit tevens wat in tegen blaasgruis een verhoogde dosis vit.C.Ze krijgen dit nu al een tijd en doen het er prima op.
De raskatten blijven binnen en de kater is gekastreerd en ondanks dat ze groot zijn ,is er geen één dik.
Whiskas is aldi zooi in een luxere verpakking.
Wuis schreef:silvana schreef:Ik heb ook een tijd lang royalcanin gevoerd maar met 4 katten werd het wat duur.Volgens de dierenarts kon ik best wiskas droge brok voeren daar zit tevens wat in tegen blaasgruis een verhoogde dosis vit.C.Ze krijgen dit nu al een tijd en doen het er prima op.
Whiskas is aldi zooi in een luxere verpakking.
Liezel1 schreef:bedoel je dan de droge brok of de zakjes in saus? (of beide)
elexis schreef:Je kan heel makkelijk zien of voer kwalitatief goed voer is of niet. ( heb er pas een lezing over gevolgd). Honden en katten zijn vleeseters, en hun voornaamste eitwitbron moet dus bestaan uit dierlijke eitwitten, niet uit plantaardig. Als je nou op de verpakking van het voer kijkt en je zoekt naat de ingredienten dan is het eerste wat je daar moet tegenkomen een dierlijke eiwitbron, bijvoorbeeld kip!
Ik heb na die lezing alle verpakkingen (hondenvoer) in de supermarkt nagekeken en alles wat ze verkochten bevatte als hoofdbestanddeel granen, dit is dus kwalitatief geen goed voor! Whiskas dus ook niet! ( evenals felix en pedigree bijv.)
Als je overschakelt zou ik dus absoluut bij een premiummerk blijven!
Wuis schreef:Eigenlijk is alles wat je in de supermarkt kan krijgen qua brok, rotzooi.
Oprtalj schreef:elexis schreef:Je kan heel makkelijk zien of voer kwalitatief goed voer is of niet. ( heb er pas een lezing over gevolgd). Honden en katten zijn vleeseters, en hun voornaamste eitwitbron moet dus bestaan uit dierlijke eitwitten, niet uit plantaardig. Als je nou op de verpakking van het voer kijkt en je zoekt naar de ingredienten dan is het eerste wat je daar moet tegenkomen een dierlijke eiwitbron, bijvoorbeeld kip!
Ik heb na die lezing alle verpakkingen (hondenvoer) in de supermarkt nagekeken en alles wat ze verkochten bevatte als hoofdbestanddeel granen, dit is dus kwalitatief geen goed voor! Whiskas dus ook niet! ( evenals felix en pedigree bijv.)
Als je overschakelt zou ik dus absoluut bij een premiummerk blijven!
En die premiummerken bevatten allemaal wel meer dierlijk eiwit dan granen?
Ik denk dat als je je met deze kennis achter de hand eens goed gaat verdiepen in de analyses van de diverse voedingsmerken je al snel tot de conclusie komt dat geen één merk voldoet. Ook de premiummerken niet.