Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
RoyalMemory schreef:Heel veel liefde en geduld; het is nog een baby en zoals ik het lees wil ze heel graag alles goed doen om jullie te plezieren. Al het goede belonen en het onjuiste negeren. Als je haar aanhaalt probeer haar dan onder haar kin te kriebelen; het is voor een hondje eng als iemand met zijn hand (met daaraan een arm en een lijf) over hem/haar heen buigt.
Succes
Honey79 schreef:@Majo: als ze bang is, op die momenten wil ze geen snoepjes, helemaal niets. Zelfs geen Rodi Worst
Mistic schreef:Wat ik eigenlijk niet helemaal snap is dat je een hondje neemt die veel aandacht nodig heeft, maar wel zit te denken om haar voor langere tijd bij een oppas te zetten omdat jullie naar Ierland willen.
Als je haar wilt houden en goed wilt opvoeden zal je Ierland nog even moeten laten wachten.
Lijkt me voor haar ook geen gezonde omstandigheden als ze in hele korte tijd weer naar een nieuw huis zou moeten.
Honey79 schreef:Ze is gewend om uitgelaten te worden in de tuin. Ze durft niet goed aan de riem te lopen, soms gaat het wel goed, soms niet. Plassen doet ze nu wel redelijk aan de lijn, maar haar grote behoefte nog niet. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken?
Honey79 schreef:Ze kent echt helemaal niets, zitten gaat nu goed. Maar als we iets te streng tegen haar zijn krimpt ze helemaal ineen en rent hard weg. Maar zelfs als we haar halsband omdoen heeft ze de neiging om ineen te krimpen en weg te kruipen, ook al praten we heel vrolijk tegen haar. Eigenlijk is ze een heel bang en onzeker hondje.
Honey79 schreef:Ze probeert ook de hele tijd in je gezicht te likken, waar duidt dat op?
mariettek schreef:Klinkt als een er onderdanig en angstig hondje. Ik weet niet waar je haar vandaan hebt, maar het klinkt alsof ze niet goed behandeld is. Gezicht likken is een teken van complete onderdanigheid, het ineenkrimpen is een teken van angst. Wees erg lief voor haar, en beloon goed gedrag. Negeer fout gedrag zo veel mogelijk, en wordt niet boos (wordt zij alleen maar onzeker van).
Heel veel succes!