Krijgen ze dan toch wat verstand?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Krijgen ze dan toch wat verstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 10:30

JA! Ik ben blij!

We zijn gisteren dan éindelijk weer eens met Laska, onze hond naar de dierenarts gegaan.

Een aantal mensen op weten wel wat hier speelde, maar kort gezegd:
Laska, onze heidewachtel loopt al een flink aantal jaar met enorme jeuk. Waarschijnlijk een allergie. Hij is op een aantal plekken helemaal kaal geweest, van het krabben. Ouders deden niks, wilde niet meer na de DA, ect.
Ik wilde wel maar kon niet. We hadden overigens al héél veel geprobeerd.

Nu hadden we nog 2/3 keuzes:
-Laten onderzoeken wat het was
-Medicijnen tegen de jeuk geven
-En dan heb je ook nog in laten slapen.

Omdat hij nou erg mank liep door zijn kaal gekrabte/gebeten poot, zagen ze éindelijk in dat er iets aan gedaan moest worden. Dus na even 'gezeurd' zijn we dan EINDELIJK NAAR DE DA gegaan!

We hebben medicijnen mee, onderzoeken willen ze nog steeds niet.

Maar het is iets! Nu hopen dat het helpt!

Gr. Lilian

LadyElmira

Re: Krijgen ze dan toch wat verstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:32

Wat nu als de medicijnen niet genoeg zijn? Dan loopt jou hond ziek rond en er wordt niets aangedaan? Ik zeg echt niet dat dit jou schuld is hoor, want ouders hebben het altijd wel te zeggen maar dan vind ik het van hun wel heel schandalig en vooral niet eerlijk tegenover de hond.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 10:37

LadyElmira schreef:
Wat nu als de medicijnen niet genoeg zijn? Dan loopt jou hond ziek rond en er wordt niets aangedaan? Ik zeg echt niet dat dit jou schuld is hoor, want ouders hebben het altijd wel te zeggen maar dan vind ik het van hun wel heel schandalig en vooral niet eerlijk tegenover de hond.

Ik weet niet wat er dan gedaan word. Dan ga ik alsnog hard proberen het te laten onderzoeken.
Ouders hebben het, vooral hier, altijd te zeggen. Ik kon ook gaan Barfen, misschien dat het daar beter van werd. Maar dat was niet gelukt hier thuis. Ze blijven toch varkensoren voeren en brokken, dan heeft het totaal geen zin als ik met mijn versvlees aan kom zetten.

Ik ben in ieder geval zelf al iets blijer dat ze nu tenminste medicijnen hebben gehaald.
Ik gister vragen aan de dierenarts, in de hoop een voor mij positief antwoord te krijgen: zijn deze pillen echt zoveel goedkoper dan gewoon laten onderzoeken en weten wat het is in plaats van vanalles uit te proberen?
Zegt ze: in het begin wel. Maar dat kwam op moeders niet overtuigend genoeg over. Scheve mond

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:15

Vervelend is dat, als ouders de ernst niet inzien. Ik hoop in ieder geval dat de medicijnen goed helpen, misschien dat je nog eens langs een dierenarts kan gaan om te vragen welke shampoo je kunt gebruiken voor honden (eentje die totaal geen kwaad kan). Ik weet niet wat de DA heeft gezegt maar misschien dat dit helpt.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:22

Jammer dat het vers voeren niet lukt, brokken kunnen inderdaad de oorzaak zijn van de jeuk, als je dat met vers zou kunnen oplossen, zou dat mooi zijn Ja

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 12:26

LadyElmira schreef:
Vervelend is dat, als ouders de ernst niet inzien. Ik hoop in ieder geval dat de medicijnen goed helpen, misschien dat je nog eens langs een dierenarts kan gaan om te vragen welke shampoo je kunt gebruiken voor honden (eentje die totaal geen kwaad kan). Ik weet niet wat de DA heeft gezegt maar misschien dat dit helpt.

Dat helpt niet . Het is al zó erg.

Al die shampoo's enzo helpen niet meer. DA zei ook dat het momenteel beter was om het vanuit binnen te genezen ipv vanuit buiten.
Ik vroeg nl. ook al of het ook al iets beter werd met bijv. mentholpoeder.