Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:16

Zo langzamerhand wordt heel internet en helaas ook heel bokt weer overspoeld met nestjes kittens.

Ik kan er wel om janken. Waarom laten mensen hun ongeholpen poezen en katers maar gewoon buiten rondlopen?

Ik, en vele andere mensen die in asiels werken, zitten straks weer met het resultaat daar van! 24 uur per dag zorg, doodzieke kittens, verminkte kittens, inteelt kittens zonder ogen..
Kattenziekte, schimmel, te weinig plaats, kittens in moeten laten slapen vanwege ruimtegebrek... Te weinig pleeggezinnen, te weinig handen voor het vele werk, dode moederpoezen een weeskittens...

Er is al een vreselijk overschot aan katten, waarom laat iedereen hun ongeholpen katten dan toch steeds buiten lopen?!

Men zou niet aldoor aan het eigenbelang moeten denken (want het is zo leuk, een nestje kittens...), maar aan het overschot wat er al ís, en dáár wat aan doen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-07 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirsa_

Re: Ik zit me hier echt op te vreten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:19

Ik snap dat ook niet
Onze 2 poezen zijn allebei geholpen, gelukkig..

901823

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:21

Ik snap het ook niet . Als je een buiten kat hebt, en niet zelf voor de kleine kunt zorgen, als het een poes is tenminste, of geen goed tehuis voor ze kunt vinden, moet je ze laten helpen.

En bij een kat vind ik dat even zo. Je scheept andere poezen eigenaren op met de gevolgen, hoewel dat dat wel hun eigen schuld is, zij laten even goed hun ongeholpen beest buiten lopen...
Laatst bijgewerkt door 901823 op 08-05-07 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:21

inderdaad, ben blij dat ik niet de enigste ben. Maar stoppen kan je het toch niet helaas

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:24

Ik snap het ook echt niet, waar is dat vermeerderen goed voor....
Maar goed, het gebeurt en blijft gebeuren. Een heleboel mensen denken niet na en kijken zeker niet verder als hun neus lang is.

Een nestje is ook hartsikke leuk, maar is het nog steeds leuk als je de kittens niet kwijt kan of te horen krijgt dat 3 van de 4 naar een asiel gebracht zijn... Tja...........

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:25

Ik snap het ook niet, tuurlijk is het leuk, maar ze denken gewoon niet goed na..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:26

als ze in het asiel belanden.... de meeste worden doodgedaan, of op straat gezet met het gevolg een super harde bang op heel het ecologie systeem

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:27

Ik ben het er helemaal mee eens. Bij een vriendin van me haar opa is enkele jaren geleden een kat aangekomen, tot op hede zoekt niemand ze, maar wel heeft ze elk jaar nestjes waarvoor zij dan met zéér veel moeite nog een goede thuis vindt, ofwel als die man ze voor hen vindt, steekt hij ze in de grond Verward . Dus ik stelde al x-aantal keer voor dat ze de kat laten sterriliseren (en ook 1 van de jongen dat daar nog rondloopt) maar nee, want het was zijn kat niet en dus gaf hij daar geen geld aan. Rolleyes (bij sommige gemeentes kom je hier in aanmerking voor een gratis sterrilisatie, maar bij hun dus net niet)

Mijn kater kwam gewoon niet "los" buiten tot die gecastreerd was, en nu loopt hij zoveel buiten als hij wil, zullen ze allesinds geen ongewenst nestje van mijn kat krijgen bij de buren.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:27

Onze kat is een kruising tussen een huis tuin en keuken kat en een boskat. De moeder is per ongeluk gedekt en was nog te jong, ze is in utrecht bevallen en doodgegaan. We hebben mijn kitten voor tien euro overgenomen en zelf opgevoed. Hij is nu al twee keer meegenomen omdat mensen dachten hun kat ermee te laten dekken, ze hebben dit zelfs toegegeven en ze vonden het normaal omdat hij toch buiten liep. Jammer voor hun, want we hebben hem gelijk laten castreren op het moment dat hij naar buiten ging. Het is een schat van een beest, en ik vind het jammer dat we er geen nestje uit kunnen halen maar inderdaad..er zijn er al zoveel. En dan de prijs die men ervoor vraagt, 300 euro voor een kitten dat nog niet eens bij zijn moeder weg mocht, maar wij mochten hem al wel meenemen (hebben we niet gedaan!). Mijn moeder heeft sinds een aantal maanden nog twee kittens erbij en ik was hier 25 euro aan kwijt. Deze vrouw zei dat het een ongelukje was, maar als je goed luisterde kwam er toch een katten gejank uit hun schuur. Ze zei dat het binnenkatten waren, maar naar mijn idee hadden ze een fokschuur in de achtertuin. Met de kittens gaat het trouwens goed, maar wij laten niets meer van ons horen. Zo zei ze dat ze ontwormt waren en geent, niets bleek waar te zijn helaas.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:33

Onze kat krijgt ook jongen Ja Hartstikke leuk!
We houden er zelf 1 van, en we hebben al genoeg mensen die een kleine kat willen. We zijn ze eigenlijk zo kwijt bij een goed tehuis!
Als alle katten geholpen moeten worden sterven de katten ook uit Knipoog
Ik snap jullie wel hoor Ja Maar ik vind dat als je een goed huisje kan vinden het best mag! Ja Maar zodra je een katje ''overhoud'' om het maar zo te zeggen, dat je er geen huisje voor vind, vind ik dat je ze zelf moet houden, er zelf voor moet zorgen en ze niet moet dumpen langs de weg of naar het asiel brengen. Neem dan ook die verantwoordelijkheid!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:34

er zijn genoeg katten in het asiel dat ze niet uitstreven hoor, vind maar slecht excuus...

er noemt iets als fokcontrole Lachen of is die van jou een raskat?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:37

Jeetje, het asiel zit overvol met katten en dan toch mensen die gewoon een nestje fokken omdat het zo leuk is

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:37

ik snap het wel. wij hebben ook 3 poezen buiten lopen. de poezen zijn van mijn oma. ze zijn best tam, maar ze mogen niet binnen komen. ze zijn NIET gesteriliseerd. waarom niet? het is gewoon belachelijk duur. zowiezo als er hier kleine kittens geboren worden hebben we 3 prima katten moeders die op elkaars baby's passen zodat de andere kunnen gaan jagen.
alleen papa kat is gelukkig weg. dat was een gemene rotkat. die was niet van ons maar hier uit de buurt. die viel mensen aan, andere katten lastig en at al het eten op. zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop. Dit was overigs een aangelopen kat, hij was van niemand uit de straat. hij heeft 6 konijnen aangevallen en opgegeten. ( tamme konijnen) en nu was het genoeg.
bij ons zijn de katten echt buitenkatten. ze worden niet ontwormt geeent of wat dan ook. dat gebeurd ook niet.
ze leven hier vrij op de boerderij. hebbben een grote hooizolder om te spelen enzo. krijgen 1x per dag brokjes, 1x melk met brood en 's avonds de restjes eten. thats it. als ze meer willen hebben gaan ze maar jagen. maar de katten zijn niet gesterriliseerd omdat het gewoon te duur is. en we het daar de moeite niet waard voor vinden. dan maar meer katten. des te minder muizen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:39

Jolandaa_ schreef:
ik snap het wel. wij hebben ook 3 poezen buiten lopen. de poezen zijn van mijn oma. ze zijn best tam, maar ze mogen niet binnen komen. ze zijn NIET gesteriliseerd. waarom niet? het is gewoon belachelijk duur. zowiezo als er hier kleine kittens geboren worden hebben we 3 prima katten moeders die op elkaars baby's passen zodat de andere kunnen gaan jagen.
alleen papa kat is gelukkig weg. dat was een gemene rotkat. die was niet van ons maar hier uit de buurt. die viel mensen aan, andere katten lastig en at al het eten op. zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop. Dit was overigs een aangelopen kat, hij was van niemand uit de straat. hij heeft 6 konijnen aangevallen en opgegeten. ( tamme konijnen) en nu was het genoeg.
bij ons zijn de katten echt buitenkatten. ze worden niet ontwormt geeent of wat dan ook. dat gebeurd ook niet.
ze leven hier vrij op de boerderij. hebbben een grote hooizolder om te spelen enzo. krijgen 1x per dag brokjes, 1x melk met brood en 's avonds de restjes eten. thats it. als ze meer willen hebben gaan ze maar jagen. maar de katten zijn niet gesterriliseerd omdat het gewoon te duur is. en we het daar de moeite niet waard voor vinden. dan maar meer katten. des te minder muizen.

dan moet je geen katten nemen, zo een uitspraken zijn gewoon belachelijk. Kan me echt kwaad in maken

waarom denk je dat de huismus aan het uitsterven is, teveel aan katten. En daar ga jij lekker in voort toch leuk katten op het straat hebben he.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:39

Jolandaa_ schreef:

Dus je hebt de kat zelf verdronken of begrijp ik het nu verkeerd?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:41

Tja dat is in de stad anders als op het platteland. Daar zou dat echt aso zijn.
Wel bijzonder dat je kittnes krijgt zonder papa poes. Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:42

@kataviavl je hebt écht helemaal gelijk wat betreft die muizen! Maar ik vraag me nu ook af of ze die kat dan echt hebben verdronken..want als dat zo is wordt ik me toch een partij kwaad!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:43

katiavl schreef:
er zijn genoeg katten in het asiel dat ze niet uitstreven hoor, vind maar slecht excuus...

er noemt iets als fokcontrole Lachen of is die van jou een raskat?

Nee, maar de grootmoeder wel Knipoog
Bij ons komen er veel ''whiskaskatjes'' uit en daar zijn ze nogal dol op Knipoog
Wij zijn ze zo kwijt Ja
Ze worden overgens ingeënt, ontwormt, ontvlooit, krijgen goede brokken, en elke dag vers water etc. Knipoog
En die katten in het asiel zijn toch allemaal geholpen?! Hier wel iig.
Laatst bijgewerkt door milou123 op 08-05-07 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:43

Wij hebben op dot moment ook een nestje van 3 kittens.
Maar wij hebben het gepland gedaan onze kat is een heilige birmaan. (raskat)
Maar ik snap ook wel wat jullie bedoelen er zijn idd veel te veel mensen die hun kat zomaar laten lopen en laten dekken.
Moet ook niet kunnen hoor vind ik!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:44

LadyElmira schreef:
@kataviavl je hebt écht helemaal gelijk wat betreft die muizen! Maar ik vraag me nu ook af of ze die kat dan echt hebben verdronken..want als dat zo is wordt ik me toch een partij kwaad!

Volgens mij heeft ze het over MUSSEN, muizen sterven bij lange niet uit hoor Nagelbijten / Gniffelen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:45

ik ben het helemaal met de TS eens

ik kan me doodergeren aan mensen die hun open katten buiten laten lopen.

vaak is het ook laksheid en vinden ze de sterelisatie of castratie te duur

wat mij betrefd mogen de kosten voor het stereliseren en castreren een groot deel vergoed worden door de staat, we betalen genoeg belasting, dat ze met dat geld eens wat nuttigs doen !!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:45

LadyElmira schreef:

wat ik lees is dat ze vallen hebben gezet om die kat te vangen, en die val liep in de beek of iets en zo is de kat verdronken

ik zou heel die tekst nooit hebben durven plaatsen Afbeelding

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:46

milou123 schreef:
Ze worden overgens ingeënt, ontwormt, ontvlooit, krijgen goede brokken, en elke dag vers water etc. Knipoog
En die katten in het asiel zijn toch allemaal geholpen?! Hier wel iig.

Ja maar dan kunnen ze ze toch beter uit het asiel halen? Ipv dat jullie er nog eens wat extra bij fokken. Ben hier geen voorstander van hoor.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:47

Nee ik ook niet. Je hebt een hart voor dieren of je hebt het niet. Ten eerste vind ik niet dat je katten moet nemen en ze vervolgens buiten moet laten lopen (dag en nacht). Als jou katje wordt aangereden, wordt je dan niet verdrietig en boos? Waarom laat je dat dan in godsnaam toe?! Mijn kat loopt ook buiten, hij kan heel de dag de tuin in en uit en als ik de hond uitlaat loopt hij mee. Ik let extra op hem maar ik weet ook wel dat hij zich zo kan redden, toch wil ik hem rond een uur of 11 helemaal binnen hebben. Dit ook omdat ze hem nu al twee keer gejat hebben (wat een teleurstelling toen bleek dat het geen echte cyperse kat was hihi)

Gadver, ik dacht net dus aan het beeld van een kat met ademnood in het water. Stelletje gekken!
Laatst bijgewerkt door LadyElmira op 08-05-07 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:48

Ik ben het er ook niet mee eens, de asielen puilen uit van de katten en honden. Met honden wordt het ook bont gemaakt, kijk maar eens op marktplaats, allemaal mensen die meedoen aan het vermeerderen van katten en honden. En totaal niks geven om de gezondheid van de gefokte dieren Frusty .
Laatst bijgewerkt door brenda21 op 08-05-07 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt