dringent advies gevraagd!!!ongeluk kat

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quandor

dringent advies gevraagd!!!ongeluk kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:48

gisterochtend is de geliefde poes van mijn zus aangereden door een taxi.

doordat de chip nog op naam van het asiel stond was mijn zus niet direct te achterhalen(pas vanochtend). ze werd gebelt en is in de auto gesprongen en naar de dierenarts gebracht. hier werd verteld dat haar bekken aan 1 kant gebroken waren en het bij het begin van de staart staan de wervels een stuk uitelkaar. volgens de arts is ze verlamt. maar 1 poot gebruikt ze nog wel. ze staat niet op.

ik zelf denk dat het ook komt door het dode gewicht van haar staart(die kan ze niet gebruiken) naar mijn idee zou het al schelen om de staart te amputeren. dat was nog niet nodig volgens de arts. de ene arts zei dat ze haar nog tot morgen zouden geven, was het dan niet beter dan zou de poes ingeslapen moeten worden. de andere arts zegt dat er wel een week overheen kan gaan tot er verandering komt.

nou is mijn moeder aan het googlen geweest op deze dierenkliniek en heeft een artikel gevonden uit de telegraaf waar mijn haren van overeind gingen staan. ik ga het artikel hier niet plaatsen, maar is wel op te vragen via pm.

omdat ik nogal geschrokken ben van het artikel begin ik toch aan hun verstand te twijfelen.

wat zouden jullie doen?kat daar weg halen en naar andere kliniek brengen?of second opinie vragen?

ook zou ik mijn hondje bij hun laten castreren omdat zij 25 euries goedkoper zijn dan mijn eigen dierenarts. maar ik begin heel erg te twijfelen. wat moet ik nou?????

poes moet het echt halen, anders word mijn zus gek. poesje is nog maar 2,5 Boos!

ik weet het niet meer hoor!!!help

Rijlaarsdam

Re: dringent advies gevraagd!!!ongeluk kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:54

als poes verlamt is, en niets meer kan dan is het sneu om het beesje langer te laten lijden.
bij twijfel kan je er natuurlijk mee gaan slepen naar andere DA, maar die keuze is aan jullie.
succes

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:00

Je kan eventueel naar een andere dierenarts gaan voor second opinion maar als de achterkant verlamd is is dat ook niet fijn.

Ik heb zelf een kitten van 4 maanden gehad die een ongeluk gehad had en heb ik moeten laten inslapen omdat als ze hun achterkant niet meer kunnen gebruiken en hun ontlasting laten lopen dat niet fijn is voor de kat, zeker omdat ze ook zo schoon zijn.
Op een gegeven moment slaat het ook naar binnen, dan wordt het lijden voor zo'n beestje.
Ik weet niet of de kat nog controle over de ontlasting heeft?

Veel succes in ieder geval! Ach gut

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:29

een van mijn katten (helaas overleden) is ooit eens aangereden door een auto en had een gebroken bekken. Hij heeft 4 weken niet gelopen, alleen in zijn mandje gelegen en hij ging alleen op de voorpoten omhoog. na 2 weken kroop hij zijn mandje op de voorpoten uit om zijn ontlasting niet meer in het mandje te doen en na dus 4 weken begon hij heel voorzichtig weer te lopen. al met al heeft het 4 maanden geduurd voor hij weer normaal kon lopen, maar hij heeft daarna nog een paar jaar geleefd

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:30

Als je t niet vertrouwd een SO bij een andere kliniek...

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:32

zou ik ook doen, en ik ben wel heel erg benieuwd naar het artikel Lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:33

Ik zou het dier ook meenemen naar een andere arts, kijken wat die er van zegt.
Als het toch slechte vooruitzichten zijn, dan mag zusje maar gek worden, maar het diervriendelijkste wat je dan kunt doen is in laten slapen. Welzijn van het dier gaat neem ik aan voor op de gevoelens van je zus.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:37

zou zeggen volg je gevoel en ga naar je eigen dierenarts. Mocht het dan toch niet meer zo mogen zijn heb je voor je gevoel in elk geval gedaan wat je kon. Geef het diertje een kans want het kan wel degelijk herstellen en met goede pijnstillers heeft het dier ook niet zo'n erge pijn. Heb het zelf weleens met mijn tamme gans meegemaakt. Na 4weken binnen in huis te hebben gerust is zijn bekken volledig hersteld en hij wagggeld nieteens zo heel erg en heeft er ook geen pijn aan.
In ieder geval heel veel sterkte.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:39

ik zou hem ophalen en naar mijn eigen dierenarts brengen,
als je twijfeld aan de kundigheid heb je zelf altijd de keus hem of haar naar een wel vertrouwde arts te brengen

quandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 22:09

zo beetje late reactie. maar was is nogal hectisch hier momenteel. met het katje gaat het ietsje beter. ze gebruikt haar pootjes al dus dat komt wel goed. alleen haar blaas is een probleem. ze gaven haar 35% kans op genezing. is de blaas goed dan krijgt ze 6 week "box"rust en mag ze niet lopen, maar het is toch een luie kat dus dat moet het probleem niet zijn.

we zijn er inmiddels achter dat de telegraaf het verhaal weer eens opgeblazen heeft. dus poesje blijft daar.

wat mijn zus betreft, tuurlijk gaan we voor het welzijn voor de kat. dieren zijn bij ons heilig, we doen er alles voor en offeren allemaal ons vakantie geld op om haar te redden. ze krijgt een week van ons en van de dierenarts is ze dan niet vooruitgegaan dan laten we haar inslapen.
mijn zus is nogal gevoelig en weet niet of ze dit wel aankan, maar dat zien we dan wel weer!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:15

Ik heb dat met een eigen kat ook eens meegemaakt, was volledig verlamd achter, is helemaal goedgekomen na een week of 3.
Ook in het asiel zien we het regelmatig- geef de kat een paar weken de tijd. Omdat ze aangereden is zijn er inwendige zwellingen waardoor de functies tijdelijk verstoord kunnen zijn.

Sterkte!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:21

mijn kat die ik heb gehad was op een dag 'kwijt' bleef weken lang weg, vonden we na die weken dus, ergens onder iets in de schuur, brachten we naar dierenarts, had ook verlamde rug, kreeg pijnstilling en kwam er op eigen kracht weer helemaal bovenop.
liep alleen sindsdien wel ietsje scheef.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:27

Fijn voor jullie dat het weer wat beter gaat met je katje. Hopelijk komt ze er weer bovenop.

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:47

Mijn kat had precies hetzelfde en is er helemaal bovenop gekomen. Heeft wel 6x fysio gehad dat deed hem erg goed. En 9 weken kooirust...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:49

second opinion zeker weten!!! altijd en eeuwig je gevoel volgen

quandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 01:49

poezel is inmiddels thuis. het ging zo goed dat ze naar huis mocht. 6 weekjes boxrust en dan zou ze weer zo goed als nieuw moeten zijn. helaas is het afwachten of de staart nog weer gaat werken ander moet die er misschien af.

ze is gister thuis gekomen. en haar 1e maaltijd sinds een week beviel haar erg goed( bij de dierenarts wou ze niet eten) haar dinee bestond gister uit gourmet met de smaken zalm en garnalen. mijn zus daarin tegen at een pizza magaritha van 1.20 van de aldi...... tja de volgorde van rang is wel duidelijk. alles voor onze beestjes....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:09

Ah gelukkig ! ik duim dat ze haar staart kan behouden !