is dit oit mogelijk?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

is dit oit mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:24

ik weet niet of het hier goed staat.

maar wie hebben hier ook een hond,paard en werk?

ik wil later ooit een duitse herder. En ik ben niet echt een persoon die samen wilt wonen ofzo. gewoon lekker op mezelg (ben nu nog vijgezel)
maar ik heb ook nog een paard die ik voor geen goud weg wil

Maar naturlijk moet er ook nog gewerkt worden (ik wl dierenarts assistente worden)

zou dit mogelijk zijn?
ik wil dan met mijn dh 1 of 2x per week naar een curses of vergeniging.
daarnaast werk ik dan 5x per week. (werk nu nog niet maar dat wil ik dan wel gaan doen)

daarnaast kan ik alltijd nog wel een verzorger voor mijn haffie zoeken. Maar goed het gaat mij meer van wie heeft er ook een hond en een paard en werk? en die het opzich alleen moet doen?

nu heb ik het evenniet om de kosten enz. ik ga er dan vanuit dat ik dan gewoon kan betalen. En met vakantie's hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Het gaat mij meer om of het mogelijk is?

zelf als ik me hond niet mee naar werk kan nemen wil ik graag dat hij wordt uit gelaten door een hondenservice of dat ik als ik pauze hebt dat ik dan naar me hond kan

me paard wordt dan savonds bereden

dus smorgens een uur wandelen met de hond
daarna naar me werk,
smiddags door mezelf of uitlaat service
laat in de middag naar het werk een uur of half uur
daarna naar me paard (ben ongv 2 tot 2,5 uur aan kwijt)
en daarna ben ik savonds gewoon thuis

izou dit kunnen of zielig vor de hond?

Anoniem

Re: is dit oit mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:24

Jup mijn tante heeft 2 paarden en 2 honden en werk, en dat gaat allemaal makkelijk!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:27

Het moet wel te doen zijn hoor Knipoog
Je hond kun je bijv. ook naar een dagopvang brengen bij bijv. een hondenpension of inderdaad een uitlaatservice.

Hoe jij het wil regelen (verzorger enz.) moet het wel te doen zijn hoor. Lijkt me niet dat je ze dan tekort doet Knipoog Goed plannen is al het halve werk.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:28

Als je hond ouder is en dit gewend is kan het.
Bij ons is er meestal de hele dag iemand thuis maar sowieso zijn de uitlaat tijden 7-8 uur, 12 uur, 3-4 uur en voor de rest gewoon een lange wandeling en wat kleintjes maar t komt voor dat ze tussen de genoemde tijden alleen zit (heel zelden)

Met een pup wordt het lastiger

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:29

het is idd zielig om een hond de hele dag alleen te laten.als je sávonds eens weg moet of gaat stappen,zit hij nog langer alleen.ik zou eerst werk zoeken en overleggen of je je hond daar mee mag nemen. hij kan misschien ook wel mee naar je paardje,maar als hij er echt alleen maar even uit mag om te plassen vind ik het wel zielig

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:39

natuurlijk ga ik ook wel andere dingen met hem doen. in het weeken wil dan het bos met mijn hond in. en als het van mijn toekomstige werk zou mogen om me te nemen dan doe ik dat natuurlijk. En als ik een pup neem dan neem ik mijn vakantie dagen daar voorop (die ik dan hebt opgebouwd)
En het is wel de bedoeling om hem elke dag goed uit te laten en niet alleen maar om even te plassen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:42

In theorie is het best mogelijk lijkt me.
Mits de hond inderdaad al 'wat gewend is'.
Maar zo te lezen is dit nog verre(?) toekomstmuziek.
Stapje voor stapje je dromen realiseren, en zo kom je er uiteindelijk zelf achter in hoeverre dit haalbaar is.
De voorpret is ongetwijfeld al leuk!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:48

Ik heb twee honden, een kat en een paard. Ik werk 36 uur en doe dit in 4 dagen van 9 uur, zodat ik op woensdag vrij heb. Ik ga twee keer per week naar de hondenclub en elke dag naar mijn paard. Op stal mogen de honden gelukkig mee en er zijn massa's vriendjes daar om mee te spelen. Vier dagen per week zijn de honden overdag met zijn tweetjes, maar ze kunnen wel de tuin in via hun mega-kattenluik. Ik had eerst 1 hond, maar toen mijn relatie stuk liep en ik mijn eerste hond overdag niet alleen wilde laten (en hij duidelijk aangaf dat hij zich verveelde in zijn eentje door vanalles te slopen), heb ik er een tweede bij genomen. Gaat prima met die twee samen, ik vind het op die manier ook absoluut niet zielig. Het is dus best te doen, althans voor mij wel. Voor 1 hond zou ik het echter een iets ander verhaal vinden...