Is dit verstandig?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Is dit verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 16:52

*Komt pam weer met dr kattenplannen Clown*
Tijdje geleden besloten mijn vriend en ik 2 katten uit het asiel te halen, aangezien we zometeen net gaan samenwonen en het geld voor 2 raskatten konden we mooi steken in een nieuw bed of een wasmachine etc.
Ik heb me gelijk erna opgegeven als vrijwilligster in het asiel. Ondanks dat de katten pas in de herfst komen kan ik mij zo mooi bezighouden met de planning, en ik leer de katten al van te voren kennen.

Nu zijn we net terug van de felikatten show in Alkmaar, waarna mijn vriend riep, asielkat?? Nee ik wil een maine coon!! *die is helemaal verliefd nu hihi*
Maar aangezien ik net gewend was aan het idee van een asielkat en ik daar ook volledig achterstond, goede daad immers Lachen Hebben we het omgebouwd.

Deze herfst gaan we kijken naar 2 katten uit het asiel, en tussen de zomer/winter van 2008 komt er een mc kitten voor mijn vriend.
Kan dit zo? Is dat verstandig?
En ik wil alvast wat fokkers gaan mailen voor wat hun planning zijn en of we daar eventueel terecht kunnen voor een katertje volgend jaar.
We gaan hoogst waarschijnlijk in mijn vriends 3 kamerflat wonen, een grote dat wel maar telt maar 3 kamers. Is dit niet te klein voor 2 htk's en een maine coon kitten? Want dan moeten we daar op vooruitdenken en in de herfst naar een eensgezinswoning gaan zoeken..

plutolover

Re: Is dit verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:36

is het mischien niet handiger om te wachten tot alles achter de rus is? zo hebben je dieren ook minder stress.? dus wachten tot de herfst? of vraag ik nu te veel haha

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:39

Hoe bedoel je?
Er zit bijna een jaar tussen de komst van de asielkatten en de komst van de mc.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:41

ze bedoelt denk ik dat je moet proberen je katten niet van het flatje naar het huis mee te verhuizen.
Omdat ze daar flink gestresst van kunnen worden..

en of het teveel is, dat weet ik niet, wij hebben er hier 3 in een ''gewoon'' huis. Ze komen niet buiten (ja in een rennetje in de tuin, waar ze zelf in en uit kunnen)

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:41

Ik ben ook begonnen met een appartement, alhoewel deze groter was dan die van jou.
Ik had 5 kamers en mijn Maine Coons konden er prachtig tekeer gaan. Bedenk wel: Maine Coons zijn grote katten, hebben ruimte nodig om te spelen en te rennen.
In een klein appartement kan dit niet. Ik zou gewoon afwachten totdat alles in rustiger vaarwater is, een verhuizing op zich is al erg stressvol, laat staan voor dieren.
Daar komt nog bij dat Maine Coons niet goedkoop in aanschaf zijn, het zijn raskatten die je bijna niet onder de 375 euro kunt krijgen (goede bloedlijn).
Heel veel succes met je keuze! Maine Coons zijn superkatten, heel aanhankelijk! En praters, ze kletsen je de oren van je hoofd!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:44

Ooh.
Dan begrijpt ze me verkeerd.
Mijn vriend en ik gaan in de herfst samenwonen, planning is in zijn flat. Als dit te klein is voor 3 katten in de toekomst, moeten we niet in zijn flat gaan wonen maar in een eensgezinswoning. Dus gaan we eerst op zoek naar een grotere woning, daarna komen de asielkatten en in 2008 een mc.

Yetse ik weet dat maine coons geen tientje kosten Lachen We wilden eerst 2 birmaantjes (althans dat wilde ik) dan moet 1 mc zeker lukken.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:47

Nou, dan is het toch geregeld, zo?
Prima toch!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:28

Pam schreef:
Ooh.
Dan begrijpt ze me verkeerd.
Mijn vriend en ik gaan in de herfst samenwonen, planning is in zijn flat. Als dit te klein is voor 3 katten in de toekomst, moeten we niet in zijn flat gaan wonen maar in een eensgezinswoning. Dus gaan we eerst op zoek naar een grotere woning, daarna komen de asielkatten en in 2008 een mc.

Yetse ik weet dat maine coons geen tientje kosten Lachen We wilden eerst 2 birmaantjes (althans dat wilde ik) dan moet 1 mc zeker lukken.

dan heb ik je verkeerd begrepen ik dacht dat jullie eerst in een flat gingen wonen endaarna in de herfst naar een eengezinswoning

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 11:59

Maar die verhuizing he.. Als we niet aan een eensgezinswoning kunnen komen, zullen we op de flat blijven maar naderhand toch nog verhuizen. We willen namelijk een jaartje huren en volgend jaar gaan kopen.
Dat kan toch wel? Of moeten we het hele kattenplan een tot anderhalf jaar uitstellen, niet toch?