Konijnen vraagje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Invisible

Konijnen vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 18:53

Sinds 6 weken hebben we een konijntje gekocht, een vrouwtje
het was gelijk een heel lief konijntje, je kan er makkelijk oppakken, rent nooit weg voor je, lekker mee knuffelen. Zit alleen in haar zeer ruime kooi als we slapen en werken, daar begint ze ook aan te knagen verveling? Ze loopt vrij rond in huis, maar we zijn nog aan het verbouwen, dus de kabeltjes zijn nog niet weggewerkt, en dat krijgt ze helaas in de gaten.. ook begint ze nu met de pootjes te krabbelen, op bed, op mijn buik, op de vloer, waar dan ook. wat kan dat betekenen?

Nu dacht ik om nog een konijntje erbij te nemen, maar blijft ze dan zo aanhankelijk aan ons (ze ziet ons echt als papa en mama, waar wij zijn is ze ook, als we op bed liggen (staat in de woonkamer) ligt ze bij ons, staan we in de keuken te koken, ligt ze voor onze voeten, zitten we op de bank, moet ze daar ook bij zijn.. of als we het konijntje erbij nemen, gaat ze dan meer aan dat konijntje optrekken?

Wie weet er een oplossing?

de kooi:
Afbeelding

Faniek

Re: Konijnen vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:42

Dat krabbelen zal ze waarschijnlijk doen, omdat hun drang graven is. Verder kan het kooi knabbelen inderdaad een teken van verveling zijn, hoe goed jullie ook voor haar zijn een maatje is altijd beter. En ik denk niet dat haar gedrag er door beinvloed zal worden. Mijn konijnen zijn alleen zelfs banger dan dat ze met elkaar zijn, dan staan ze vooraan. Zo kreeg ik een Franse Hangoor die bang was, met rust gelaten en in de groep tegenwoordig komt ze keihard aan als ik kom. Ga anders is langs bij een leuke opvang en zoek ook een fijn tam konijntje die zijn er zat Ja en je zal echt genieten hoe jullie konijn straks samen is! Dat is nog heerlijker om te zien.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:40

mijn konijnen zitten ook bij elkaar. en nog steeds aanhankelijk. ja van mij krijgen ze eten haha. koopt nog een konijntje erbij. een hok met ren buiten. waar je konijnen kan graven enz

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:44

Volgens mij zijn konijntjes indd kalmer als ze niet alleen zijn. Dat rare witte ding van ons heeft nooit andere konijnen gezien. Die is bang, vals enz.
Die andere 3 zitten niet bij elkaar in, maar zien elkaar wel en zijn wel lief. Kan ook aan het ras liggen maarja.