Mijn 1 jarige cavia Knauwie is vorige week vrijdag geholpen.Alles was goed verlopen en hij maakte verder een gezonde indruk.
Ik heb hem goed in de gaten gehouden en na een paar dagen merkte ik op dat hij minder at en dronk dan normaal.Ook vondt ik hem na een paar dagen nog steeds sloom.
De wond heb ik elke dag in de gaten gehouden.Woensdagavond zag ik dat er een hechting uit was(dacht ik) en zag ik een gat.Nougoed dat leek me niet echt gezond en zo stond ik donderdag bij de dierenarts op de stoep.
Knauwie heeft dus een infectie,het is ontstoken.
Hij krijgt nu 2x per dag antibiotica en ik heb een extra spuitje mee gekregen om hem water toe te dienen.
Ik heb nu kranten en een handoek in het hok gelegd in plaats van zaagsel.Ook heb ik zijn haren aan de achterkant wat korter geknipt zodat die niet in de wond kunnen hangen.
Is er nog iet wat ik verder kan doen,tips om het fijner voor hem te maken of tips tegen de infectie etc.
Hij heeft ook een nog een pijnstillende injectie gehad en daardoor was hij gister weer helemaal de oude..maarja vandaag is hij dus weer sloom.
Alle tips zijn welkom en bedankt voor het lezen.
Groetjes Simone en Knauwie
edit: iets vergeten,de wond ziet er nu erg slecht uit,knalrode randen,heleboel prut zit erin en het gat is voor een cavia echt groot.