Kat na anderhalf jaar zwerven probleemkat. Tips!?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Irmaatje

Kat na anderhalf jaar zwerven probleemkat. Tips!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 14:04

[BB]Kat teruggevonden na anderhalf jaar

De vreugde van zijn terugkomst is er wel, maar hij maakt het ons redelijk moeilijk.
Hij komt hier goed mee in het huis. Andere katten doen redelijk normaal.
Hond kent hem nog. Dus dat gaat ook goed. Samen eten ook wel redelijk.

Maar hij is overal bang voor.
Als je door de huiskamer loopt, richting hem (ook al wil je niet naar hem) gaat hij hard mauwen en probeert weg te lopen.
Als je de hele dag tegen hem praat is er niks aan de hand.
maar als je door de huiskamer loopt, je ziet hem niet en hij zit vlak naast je benen.
Wil hij je benen nog wel eens grijpen.
Aaien gaat redelijk. Aaien kan, totdat je vreemde beweging maakt. Dan valt hij je echt aan.
Aaien doe ik niet te veel, wil het niet forceren.
Als je hem roept en je bent gehurkt met je handen waar hij ze kan zien, komt hij wel kopjes geven.
Ben je staand rent hij weg.
Zit je, wil hij je nog weleens aanvallen.

Ook is hij niet zindelijk meer, hoe krijg ik hem weer helemaal zindelijk?

Heeft iemand goede tips wat ik met hem moet doen?

BVD

postbodesiem

Re: Kat na anderhalf jaar zwerven probleemkat. Tips!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:09

Ik zou eens advies vragen bij de dierenarts of hij/zij tips heeft en anders bel eens naar een dierenasiel misschien hebben zij tips voor je.
Heel veel succes, ben blij voor je dat hij weer terug is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:11

Ik werk met bach-bloesem en dat zijn druppels die inwerken op het gedrag, zelf komt er bij mij een zwerf kat eten en die krijgt iedere avond de druppels over het voer.Die is namelijk heel erg schuw, en rent weg als ik te dicht bij kom.Maar nu zat hij laatst in de keuken komt zelf binnen via het luikje, en het duurde te lang voor dat zijn eten kwam.En zag ik oppeens een zwart koppie de kamer in komen.Hij wordt steeds brutaler en ik kan steeds dichter bij komen.Dit is dan wel een erg geval, maar bij gedrag dat niet zo erg is kan het na een week druppels geven aL veel beter gaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:07

bach is idd een goed alternatief.

ik vrees dat het erg veel tijd nodig heeft, onzindelijkheid zal vrees ik ook nog lang aanhouden, hij heeft immers 1,5 jaar mogen plassen en poepen waar hij liep.

als hij een vaste p[laats heeft waar hij poept, moet je daar een kattenbak zetten, en deze elke dag een klein stukje verschuiven naar de plek waar je de bak wil hebben.

het zal lang duren voor hij het vertrouwen weer heeft, als ie gecastreerd is, dan zal hij ook rustiger worden.
maar het zal moeilijk blijven en het zal lang duren eer hij weer een huiskat is...