een kater die moord

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sanne98

een kater die moord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:37

ik heb gisteren avond toch wat mee gemaakt ik zal het even van begin of aan vertellen. wij hebben 2 katten die bij elkaar in de kast jongen hebben gekregen intotaal zijn dat 8 jongen. ze liggen bij de paarden.

het was gisteren avond om elf uur. dan ga ik nog even naar de paarden om ze te controleren en nog wat hooi te geven. ik loop de stal in en ik zie daar drie dooie jonge poesjes liggen. ik schrok zo erg omdat er ook allemaal bloed lag. ik roep mijn moeder erbij omdat ik dat niet zo goed tegen kan met al dat bloed erbij. wat bleek er nou te zijn gebeurd. er is een kater geweest die de jonge poesjes heeft vermoord.dat komt waarschijnlijk omdat dat geen jongen van de kater zijn geweest. maar vond het zo zielig de ene moeder heeft nu geen kindjes meer. ik hoop dat het niet weer gebeurd.

groetjes sanne

MamboBeach

Re: een kater die moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:41

Wat vervelend zeg! Ach gut

Kun je de kittens anders misschien met de moederpoes niet even verplaatsen?
In huis of dergelijke waar de kater er niet bij kan!

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:42

ze mogen niet in huis omdat ik er allergisch ben voor katten haar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:43

ow wat vervelend, gebeurd vaker dat mannetjes dieren kleintjes vermoorden. kan je ze niet tijdje ergens houden waar geen andere dieren erbij kunnen, of nog beter die, kater apart houden?

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:44

het is een wilde kater die krijgen we niet in handen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:44

nood breekt wet toch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:51

sanne98 schreef:
ze mogen niet in huis omdat ik er allergisch ben voor katten haar.

Dat is vervelend maar is er nergens anders een plaatsje waar ze alleen kunnen zijn?

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 11:52

we zijn wel aan het zoeken waar ze zonder kater zijn

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:25

Oh dat is wel schrikken zeg!
Ik wist niet dat een kat dat zou doen Bloos

Maar als ik jou was zal ik een apart plekje zoeken voor die overige kleintjes

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:52

gebeurt vaker bij katachtigen

een leeuw vermoord ook welpen die niet ouder zijn dan 6 maanden. (als hij pas in de groep is. dus de nieuwe baas is van de groep) Want dat zjin niet zijn jongen. En katachtigen worden weer krols als ze geen jongen meer hebben. Zodat de leeuwe er mee kan paren en zeker is dat hij ZIJN jongen zijn,

wel jammer.Ik hoop als er een volgende nest komt je ene goed plek kan vinden. mischien een soort van ren maken? zodat de kater er niet bij kan?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:39

wat sneu Ach gut ik zou ze ook apart zetten met de moeder waar ook geen andere kat bij kan.
wij hebben het ook eens gehad
1 van onze poezen had al een nest van 5 kittens en toen kwam er nog een nest bij van de lapjeskat.
de lapjes kat maakte de kittens al dood met de bevalling ! ze trok ze er uit en at het hoofdje eraf Sigaar
daarna is ze ook begonnen met de kittens van de andere kat , gelukkig waren we daar optijd bij en had ze maar 1 dood gemaakt van die kittens en van haar eigen 3 Sigaar ( zij had er 6 de andere 3 zijn bij de andere moeder gedaan en die heeft ze grootgebracht )

als je ze niet in huis kan doen kan je ze mischien in een grote hondenbench doen?

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:47

Als het het goed begrijp is die kater niet van jullie? Dan moet je dus eerst zorgen dat die weg is. Ik zal de dieren bescherming bellen als ik jou was, die (probeert) haalt hem wel op. Kun je de schuur niet dichtlaten? Zodat er geen andere dieren bij kunnen? Ik weet niet of je een katten bak hebt, anders word het lastig. Naja verder weet ik ook niet echt wat.
Onze kater vind de poesjes altijd eng, tot 2 weken ongeveer als ze gaan lopen. Dan pakt hij er eentje uit het mandje, en gaat hij er ergens anders mee liggen. En helemaal schoonlikken Lovers