Mijn arme kippen vermoord...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Mijn arme kippen vermoord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:31

Sinds vorige week zondag, was ik, voor het eerst in lange tijd, weer baasje van een koppel kippen.
Hartstikke leuke, grote beesten die ook nog eens goed aan de leg waren.

Vanochtend vroeg wilde ik ze (5 Brahma-hennen en 1 Brahma-haan) gaan voeren, toen ik de schrik van mijn leven kreeg:
Allemaal veren door heel de ren (150m2) en daarin 4 levenloze hennen en 1 verdwaasde haan.
Ik begon eigenlijk gelijk te flippen, want als zwangere hormoonbom kun je soms niet altijd evenveel verduren Bloos en ben gelijk naar binnen gegaan...
Daar helemaal over de emmer mijn vriend gebeld, want díe zou het hok dichtmaken 's avonds. We weten nl. dat we hier in de buurt vossen hebben en dat ze een lekkere kip natuurlijk niet aan hun snuit voorbij laten gaan.
Maar je raad het al: hij was het vergeten, met als resultaat deze slachtpartij.
Rein de Vos heeft maar 1 kip meegenomen en de rest laten liggen.
Kijk, DAT kan ik niet uitstaan: als hij 1 kip had gedood en meegenomen, had ik een waarschuwing gehad en konden we beter op gaan letten en was het drama nog te overzien geweest.
Dat hij ze allemáál gedood heeft en er maar ééntje meegenomen heeft, dat vind ik zo sneu voor de anderen...

Jaja, ik weet het: mijn sentiment drúipt van het scherm af, ik weet heel goed dat een vos alles dood maakt en later de rest van zijn buit op komt halen, dat het de natuur is en blablagazomaardoor, maar dit is zuur.
Zuur voor mij, omdat ik na een goede 10 dagen al mijn kippen kwijt ben, zuur voor mijn haan die nu voortaan ipv Harry de Haan, Remy moet gaan heten en niet in de laatste plaats voor mijn kippen zelf.

Vriendlief heeft gelukkig na mijn uitbarsting wel gezorgd voor een nette begrafenis voor de Hennies en zal nu écht in het vervolg wel hokken sluiten als ik erom vraag.

Nicky__

Re: Mijn arme kippen vermoord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:33

Jeetje, dan schrik je je toch ook dood?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:34

Wat sneu voor de meisjes.... MANNENNNNNNNN Boos! Boos! Boos!

Britt

Hoe ist nu met haantje?
Wat zonde zeg van de kippies Ach gut
Wel lief dat hij toch nog voor een nette uitvaart heeft gezorgd, wel jammer dat hij niet eerder voor een heel hok had gezorgd.

Farouche

Wat erg zeg... wat zal je vriend zich schuldig voelen zeg..
En inderdaad, arme kippen. Nou volgende keer opletten he Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:35

jemig wat sneu zeg!
sterkte ermee....

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:41

De haan loopt er een beetje met zijn ziel onder zijn arm bij (of liever gezegd, als een kip zonder kop).
Hij was ook heel makkelijk te pakken net in zijn binnenhok. Nu zijn Brahma's toch wel hele makkelijke kippen, maar dit ging wel heel soepel.

Net heb ik even zitten spieken op MP, maar Brahma's zijn hier in mijn omgeving gewoonweg niet meer aan te komen.
In Drenthe en Overijssel zitten er genoeg, maar in Brabant helaas niet.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:45

wat zielig voor die kippen, en natuurlijk voor de haan. ik hoop dat je snel een paar nieuwe hebt.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:50

Aah gossie..
Zal een flinke schok zijn geweest, snap het helemaal!
Sneu voor die haan zeg.. als een kip zonder kop Knipoog haha wat een woordspeling.

Hopelijk vind je wel snel een nieuwe harem voor je haan.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:54

he bah wat een zuur naar verhaal...
Die vossen ook altijd, kunnen die niet gewoon ratten op eten ofzo!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:57

Ahh, wat naar! Ik zou me kapotschrikken!
Voor straf moet vriendlief nu maar bij de kippen slapen zeker, kan hij zelf waken Tong uitsteken

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:24

Ik ken het gevoel.
Gelukkig hielden wij iets meer kipjes over, maar niks zo erg als die halve beestjes te zien liggen. Onze kippen hebben nog weken in een andere schuur (die goed dicht kan) geslapen. Pas daarna durfden ze weer op stok.
Sterkte ermee!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:25

poeh dat is idd flink balen!! ik heb altijd geleerd dat vossen maar 1 prooi grepen, waa rik da tvan heb? tv! dierenprogramma's nog wel. zo hadden wij vorig jaar ook een paar kipjes in een schuilstal, ze hadden de hele winter met die rottige opfokplicht in ene stal in een dichte schuur gezeten en nu mochten ze na een paar daagjes in de schuilstal los lopen. helaas...al de eerste nacht was alles uitgemoord. ik zei nog hoe weet je dat dit een vos geweest is dan? de vorige kippen zijn namelijk allemaal door buizerds gegrepen. nou, er was dus een heel gat onder de stal door gegraven, dus dat kon niet anders dan een vos geweest zijn. de dagen erop zijn idd de andere kippen nog meegenomen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:20

Remy de Haan, daar moest ik een beetje om lachen. ( Bloos Het Bert-Vissher virus zit er nog in van gister avond)

Sterkte met je kippen, het is èrg sneu. Niet weer vergeten het hok dicht te doen. Komen er weer nieuwe kippen? Ach gut

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:54

ahhh arme kippetjes Ach gut wel appart dat hij toevallig alle kippen heeft gedood en de haan nog leeft?

ik zou elke avond vlak voor het slapen gaan het hok nog even extra controleren Ja

wij hadden het 2 jaar gelden op stal... werd de gans halverwege het land gevonden zomder kop.. vosje was ook even een hapje eten komen halen *ergens vond ik het niet zo erg want die gans was gigantisch fals en had me al meerdere malen alle hoekken van het land laten zien *LOL* *

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:44

Aah wat sneu Ach gut
Gebeurd hier idd ook steeds vaker dat de vossen vanuit het bos in de wei komen..
Vind het echt sneu voor je haan, en voor jou uiteraard ook, is niet leuk om je kippetjes zo te vinden!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:48

Aah echt vréselijk Scheve mond
Natuurlijk is het de natuur dat vossen kippen doden, maar toch vind ik het gewoon wreed Boos!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:48

je kan de over gebleven kippen ook zelf opeten Knipoog
zijn ze toch niet nutteloos gestorven Tong uitsteken

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:52

Me oma heeft het ook keer gehad, waren ze weg gegaan s'avonds of overdag. maar igg de kippen liepen nog buiten in de grote ren. En toen gingen ze s'ochtends kijken(of s'avonds, weet niet wanneer het was gebeurt) zien ze allemaal veren, en 4 kleine gaaten onder het hek door, wat is er nou waarschijnlijk gebeurt? Moeder vos dacht;; go, laat ik de kleintjes maar mee nemen om ze het ook te leren. Er liepen dus ook nog kippen tussen met halve snavels etc. Heel zielig gezicht volgens oma . En toen hadden ze in plaats van 30 kippen nog maar 14 kippen. Stomme rot vossen .

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:14

Aaw, wat sneu zeg! Scheve mond

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:20

Ach wat sneu Scheve mond

Ik verplaats je topic wel even naar BB Lachen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:26

Wat sneu zeg.. Stomme vossen.. Onze kippen liepen ook altijd los, werden 's nachts ook opgesloten. Één nacht vergeten, weg kippen.. Was ook zo sneu, kwamen uit de legbatterij en waren inmiddels 3 jaar oud...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:28

Ach, sneu voor de haan ook zeg!
Al zijn vrouwen weg!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:46

LimaGentle schreef:
je kan de over gebleven kippen ook zelf opeten Knipoog
zijn ze toch niet nutteloos gestorven Tong uitsteken

Dat gaat niet, omdat een vos vaak enge ziektes (lees: hondsdolheid e.d.) bij zich draagt.
Dus als je per ongeluk niet de hapafdrukken wegsnijd, ben je zelf dadelijk ook ziek.

Of er nu nog nieuwe kippen komen, weet ik nog niet. Iig niet de eerste paar weken, want dan komt Rein ze zeker ophalen.

De haan heeft vannacht in Imker zijn stal geslapen (Imker buiten) en ik hoor hem vanaf hier kukelen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:32

Jemig wat sneu zeg! Bij mijn tante op het erg loopt ook geregeld een vos. Maar als de honden hem zien heb de vos een probleem.
Het is niet leuk dat hij jou kippen heeft vermoord, maar je moet maar zo denken: het is de vos zijn instinct!
Het is wel triest dat hij ze allemaal heeft doodgemaakt en niet 1 Scheve mond