Hartstikke leuke, grote beesten die ook nog eens goed aan de leg waren.
Vanochtend vroeg wilde ik ze (5 Brahma-hennen en 1 Brahma-haan) gaan voeren, toen ik de schrik van mijn leven kreeg:
Allemaal veren door heel de ren (150m2) en daarin 4 levenloze hennen en 1 verdwaasde haan.
Ik begon eigenlijk gelijk te flippen, want als zwangere hormoonbom kun je soms niet altijd evenveel verduren

Daar helemaal over de emmer mijn vriend gebeld, want díe zou het hok dichtmaken 's avonds. We weten nl. dat we hier in de buurt vossen hebben en dat ze een lekkere kip natuurlijk niet aan hun snuit voorbij laten gaan.
Maar je raad het al: hij was het vergeten, met als resultaat deze slachtpartij.
Rein de Vos heeft maar 1 kip meegenomen en de rest laten liggen.
Kijk, DAT kan ik niet uitstaan: als hij 1 kip had gedood en meegenomen, had ik een waarschuwing gehad en konden we beter op gaan letten en was het drama nog te overzien geweest.
Dat hij ze allemáál gedood heeft en er maar ééntje meegenomen heeft, dat vind ik zo sneu voor de anderen...
Jaja, ik weet het: mijn sentiment drúipt van het scherm af, ik weet heel goed dat een vos alles dood maakt en later de rest van zijn buit op komt halen, dat het de natuur is en blablagazomaardoor, maar dit is zuur.
Zuur voor mij, omdat ik na een goede 10 dagen al mijn kippen kwijt ben, zuur voor mijn haan die nu voortaan ipv Harry de Haan, Remy moet gaan heten en niet in de laatste plaats voor mijn kippen zelf.
Vriendlief heeft gelukkig na mijn uitbarsting wel gezorgd voor een nette begrafenis voor de Hennies en zal nu écht in het vervolg wel hokken sluiten als ik erom vraag.