operatie red de merel..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

operatie red de merel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:28

vrijdag zijn er jonge merels geboren op stal, vandaag hoorde we (bijrijdster en ik) gepiep, dus ik kijken, en ja hoor, een jonge merel in de garage, achter de kratten, alles aan de kant gegooid (was een bende in de garage Bloos ) en ik bij de merel, maar hij liep naar de achterkant van de garage, dus mijn pet eroverheen gegooid, en wat moet je dan? hij kon niet vliegen, dus eerst op het gras gezet. maar daar konden de katten erbij, dus in het nest, sprong ie uit, dus maar weer op het gras, daar werd hij gevoed, maar kon er niet blijven.. ik was van plan hem mee te nemen, en thuis op te lappen als de ouders hem verstootten, maar dit was gelukkig niet zo! maar goed, maar weer in de garage, half uur aangekeken, maar de ouders kwamen niet.. dus opzoek naar het nest, aangezien ze met zijn 3en waren,, bij een struik zagen we er nog 1, heel gevaarlijk in het gras, maar die kon al vliegen! dus de andere weer uit de garage, en erbij gezet,, arm beestje.. maar hij werd iig gevoed, daar ging het om!
dus dat was 2 uren lang operatie red de jonge merel..

hier foto's van vrijdag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pieeep pieeepp!! (en nee ik kneep niet Knipoog )
Afbeelding

in de garage, lijkt heel zielig, maar hij gebruikt zijn vleugels wel, kon alleen nog niet vliegen
Afbeelding

ze waren met zijn 3en, we hebben er maar 2 kunnen ontdekken, dus voor de 3e vrees ik het leven.. nu maar hopen dat hij het red! Haha!

Peuk

Re: operatie red de merel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:36

Aaaaah wat schattig. Lovers
Die bekkies. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:44

lief he! ja de moeder was wormen aan het voeren, vandaar die bekkies Lachen

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:46

oooow ik denk al.. operatie? haha maar het was een soort missie! leuk!
lief zeg die foto's !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:48

dat zijn nestvlieders.. ze hebben een moment dat ze gaan oefenen, en daarvoor moeten ze het nest uit.. Ontzettend sneu, maar lief om te zien (als er idd geen katten in de buurt zijn ofzo!)
Vinden de ouders hem nog wel ''goed'' nu jij eraan hebt gezeten of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:51

Naaltje schreef:
dat zijn nestvlieders.. ze hebben een moment dat ze gaan oefenen, en daarvoor moeten ze het nest uit.. Ontzettend sneu, maar lief om te zien (als er idd geen katten in de buurt zijn ofzo!)
Vinden de ouders hem nog wel ''goed'' nu jij eraan hebt gezeten of niet?

ja idd, maar hij zat dus alleen in de garage te schreeuwen! ik had eerst idd ook zoiets, als ik hem laat zitten gaat hij dood.. haal ik hem weg, heb je kans dat de ouders hem verstoten, maar er is iig nog een kans.. we hebben hem op het gras gezet om op kracht te komen, en te kijken of de ouders hem niet verstootten, maar die brachten hem wormen! ik helemaal blij! maar goed de katten.. (van de buurt, een stuk of 8) oplossing was in de garage, raam open en deur op een kier, maar ze wouden er niet in, en toen zagen we het andere vogeltje, en daar hebben we hem bijgezet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:22

goedzo Lachen
op zo'n moment ben ik altijd blij dat mijn katten niet loslopen.. dan kunnen ze zo'n lief ding niet vangen Lachen
de baby-musjes vallen bij ons ook telkens in de kippenkooi Lachen ach, zitten ze in elk geval veilig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:26

de katten zaten ook vaak bij de voliere van de stal eigenaar, met als gevolg dat 3 vogels zich hebben dood gevlogen, en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten zitten, en och jammer als een kat hem pakt hij zit nu iig ''veilig'' en word gevoerd. ze propten hem helemaal vol, dus ik hoop dat hij nu ongeveer wel vliegt, de ouders volgden ons ook precies, kleine schreeuwen, moeder roepen, dus dat was al een goed teken, we hebben het aangekeken, werd het wel verstoten, had ik hem mee naar huis genomen, het kleine ding, eerst zo lelijk en kaal, en nu zo schattig met die donshaartjes, bijrijdster zei wel, dat is de natuur als de kat hem pakt, maar dat vind ik wel wat ver gaan, al die moeite, dan laat ik hem niet opvreten door een kat, ik hoop dat ik hem nog vaak langs zie vliegen Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:15

haha dat is me nogal een missie geweest dan! Je heb in ieder geval mooie foto's gemaakt, alleen jammer dat ze niet zo duidelijk zijn, maar ja, je kan het tenminste zien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:09

LiNdA1986 schreef:
haha dat is me nogal een missie geweest dan! Je heb in ieder geval mooie foto's gemaakt, alleen jammer dat ze niet zo duidelijk zijn, maar ja, je kan het tenminste zien Knipoog

ja dat is idd jammer, mijn camera is gevallen, en er zitten allemaal barsten in de lens, en bij de foto's van vrijdag moest ik tot het verst inzoomen, omdat ik ze niet lastig wou vallen, de foto in het gras en op het dekje heb ik gemaakt, en de rest zijn gemaakt door de bijrijdster, die mijn camera nog niet had geprobeerd Knipoog maar ze zijn idd te zien Lachen