licht verteerbare hondenvoeding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

licht verteerbare hondenvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 14:09

Ik heb behoorlijk veel problemen met mijn labrador kwa voer. Ben vanmorgen weer naar de dierenarts geweest omdat hij al 2 dagen aan de race was en echt waterdun. Ook wil hij niet meer eten.
Dus ze hebben bloed afgenomen waar ik morgen de uitslag van krijg. Heb tabletjes gekregen voor de diarree en een zakje kip en rijst.

Nu wil ik na dit zakje een grotere zak gaan halen (als hij het daar goed op doet en ik toestemming heb van da) maar welk merk heeft nu goede kip en riist brok?

Babsiej

Re: licht verteerbare hondenvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:10

Je kan bij de dierenarts eventueel I/d voer kopen dat is lichtverteerbaar.

Mijn hond heeft ook chronische diarree, doordat haar dikke darm niet goed is, en zij krijgt nu vers vlees van energique, speciaal voor honden met darmproblemen zij doet het hier beter op als op de i/d van de dierenarts.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 20:44

Babsiej schreef:
Je kan bij de dierenarts eventueel I/d voer kopen dat is lichtverteerbaar.

Mijn hond heeft ook chronische diarree, doordat haar dikke darm niet goed is, en zij krijgt nu vers vlees van energique, speciaal voor honden met darmproblemen zij doet het hier beter op als op de i/d van de dierenarts.

Ik moet nog beginnen met het voer van de dierenarts Bloos
Maar meestal is dat zo gigantisch duur. Dat er misschien ook wel iets anders goedkoper is dat natuurlijk ook goed is.
Is dat vers vlees wat jij voert net zoiets als duck en rodi?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:58

het is wel van betere kwaliteit vind ik, en het is veel lichtverteerbaarder, tegen rodi en smuldier enzo kan zij namelijk ook niet Knipoog

Wat voor hond heb je?

Voor mijn hond is dit namelijk nog goed te betalen, ik koop het wel in groot verpakking dan is het goedkoper je betaald geloof ik 13 euro voor 3 kilo of 40 euro voor 12 kilo, daar doe ik ongeveer 3,5 week mee...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:00

Ik heb een labrador. Die normaal 35 a 40 kilo moet wegen. helaas is hij op dit moment echt veelse licht.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:12

Ja ik ken het ik heb een mechelse herder lopen van nu 21 kilo Ach gut

Gelukkig gaat het steeds beter en we hebben nu 80% goede ontlasting dus das al een heel stuk vooruit en elke week verbetert het Pling

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:22

Oo gelukkig. Ik loop nu al een jaar te tobben. Hij mankeerde steeds niets. Maar eten wil de hij niet. Dus ik zat elke ochtend en avond hem te voeren en dan nog liet hij vaak de helft staan. Ik heb het geprobeerd om hem het zelf uit te laten zoeken. Maar na 2 dagen vond ik dan echt dat hij weer wat moest eten. Ook mengde ik het heel vaak met vla, blikvoer enz. Dan haalde hij het lekkere er tussen uit en de rest liet hij liggen. Bij de da konden ze niets vinden. Dus ik maar door tobben verschillende soorten voer geprobeerd. Dan had ik een merk wat hij goed at maar dat duurde dan een paar weken en konden we weer opnieuw beginnen. Nu at hij de afgelopen weken vrij aardig voor zijn doen. Alleen had hij heel vaak dunne ontlasting (nog geen milkshake dikte). Maar afgelopen maandag was het milkshake dikte. Maar hoefde hij maar 2 a 3x per dag. En dinsdagavond was het helemaal foute boel. Liep het er gewoon uit tijdens het lopen. Dus vanmorgen gelijk naar de kliniek. Bloed laten prikken, foto's gemaakt, getempratuurt. Van het bloed krijg ik morgen de uitslag. Temperatuur en foto's waren allemaal goed. Alleen waren zijn slijmvliezen nogal bleek. Dus nu is het afwachten wat uit het bloed komt.
Heb pillen gehad tegen de diarree voor 3 dagen. En een zak voer. Doet hij het daar goed op zou ik hem dan kunnen blijven geven. Is speciaal dieetvoeding en voor honden met een slecht verteringsgestel. Maar ja dat komt natuurlijk van de dierenarts af en dat is meestal heel duur. Is er iets vergelijkends maar goedkoper wil ik dat ook wel proberen. Maar werkt dat niet dan toch maar duur voer van de da.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:27

Ik heb dat dierenarts voer ook een hele tijd gegeven, minimaal 2 maanden dus ik weet wat het kost Haha!
Mijn hond loopt er ook al een jaar mee en haar dikke darm is kapot dus bij haar weten we hoe het komt, het is een lastig probleem.

Hoe ik het heb gedaan wat hielp is eerst een paar dagen alleen op yoghurt, wel op turkse yoghert of grieks ofzo met veel vet, dan langzaam aan bruin brood erbij doen, en uiteindelijk ook dat vers vlees, je kan beginnen met gehakt oid dat is nog iets lichter verteerbaar namelijk. Die yoghurt in het begin is om de darmen even helemaal tot rust te laten komen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:29

Hey dat is wel een goede tip van die yoghurt. Het vasten voor meneer zit er bijna op. Vanavond mag die een portie van het voer dat ik gekregen heb. Hopen dat hij het lust.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:34

Onze Tervurense Herder heeft hetzelfde probleem.
Hij was licht verwaarloosd toen we hem 2 jaar geleden kregen, en toen was hij zo ong, chronisch aan de diarree, waarschijnlijk door worminfectie in zijn darmen...

Hij wordt nu consequent met een sterk middel ontwormt en krijgt speciale lichtverteerbare brok bij de dierenarts vandaan.
Ik kan zo wel even kijken welk merk het is...
Het heeft lang geduurd en hij was ook altijd veel te dun, maar nu stukje bij beetje gaat het beter.
Als hij weer een periode van erge diarre heeft gaan we over op het voeren van droge gekookte rijst, met beschuit en gekookt ei.
En meestal is het dan ook weer tijd voor een wormkuurtje...

Dit geeft meestal na een paar dagen tot weken resultaat en dan gaan we weer over op meer brok en minder rijst...

Sterkte ermee...

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:17

Onze Poolse Rottweiler heeft hetzelfde probleem, ik haal bij de voerboer brokken lamb&rice. Deze brokken zijn lichtverteerbaar. Hij krijgt om de dag een stuk gekookte kip met sperziebonen en brokken. Sperziebonen zijn goed voor de darmen vanwege de vezels en lichtverteerbaar. Ik merk wel dat als ik het voer over 4 keer per dag verspreid, hij minder last heeft en minder gras eet dan wanneer ik 2 keer per dag voer. Regelmatig maak ik ook een prak van bruin brood, sperziebonen en kip. Ik voer dit alles nu 1 jaar en echt het wordt veel minder.

rieraraskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:26

bij ons in de dieren winkel hebben ze speciaal voer voor honden met een gevoelige spijsvertering. De ene is van eukanuba en de andere van denkadog. K heb al veel enthousiaste verhalen erover gehoord van klanten. Ook denk ik dat je beter duur hoogwaardig voer kan voeren dan goedkoop laagwaardig voer. Van hoogwaardig voer heb je minder nodig voor de zelfde energie voorziening. En misschien ook wel prettig minder ontlasting. Ik zou zeker met een hond die snel diaree krijgt gaan voor kwaliteitsvoer, dit kan veel problemen schelen en dierenartsbezoeken

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:50

Slecht nieuws. Uit het bloedonderzoek kwam dat hij zware bloedarmoede heeft. Moet vanmiddag terug komen met wat ontlasting om te kijken of hij via die weg het bloed verliest.
Maar ben nu behoorlijk kwaad. Ben pas geleden op zondagavond naar de kliniek gegaan (een andere i.v.b) weekenddienst. Dat hij bloed plaste. Maar die vent heeft alleen foto's gemaakt geen bloed afgenomen en stuurde me naar huis met de mededeling dat als het slechter ging dat ik terug moest komen. Hij heeft daarna geen bloed meer geplast maar nu wel aan de diarree.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:07

Kijk eens op deze site: www.carnibest.nl

Heel veel sterkte en beterschap voor je hond gewenst!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 11:26

Dankjewel voor je linkje ga hem zo even doorworstelen.

Ik baal hier zo ontzettend van. Ik ga 2 weken geleden naar d edierenarts omdat hij bloed piest en die stuurt me zo naar huis. En nu blijkt ie dan bloedarmoede te hebben.
Weer een wijze les voor mij. Laat je niet zomaar weg sturen.