konijn gaat niet naar boven

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

konijn gaat niet naar boven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:34

we hebben sinds kort een nieuw konijnenhok met 2 verdiepingen met een ren op de onderste verdieping aangesloten. Alleen het konijn gaat alleen naar boven als je helpt en naar beneden als je hem boven opsluit. Hebben jullie ook zo iets meegemaakt en hoe hebben jullie het opgelost of liep die van jullie er zo in. Ik vind het eigenlijk zonde als de de bovenverdieping niet gebruikt. Moet ik misschien iets te eten boven zetten ofzo. Ik heb het etensbakje al een x boven gezet, maar dan pakt hij het op en gooit het in het gat om naar beneden te komen, dus dat is ook geen oplossing. Kan je hem zoiets leren of niet? Laat een leuk berichtje achter en ik ben ook wel benieuwt naar jullie konijn(en) dus laat ook foto achter als je dat leuk vindt.

tax

Re: konijn gaat niet naar boven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:12

Hoi!
Wij hadden een beetje hetzelfde probleem. Ook wij hebben een bovenhok (binnen) en dan een trappetje naar beneden (aan de zijkant) en daaraan vast een grote ren en onder het hok ook een ren. Het konijn heeft dus naast een enorm binnehok een hele grote ren eraan vast.

Wij heel blij het konijn in het hok gezet maar ook het konijn zat alleen maar buiten (zelfs in de regen) Dus wij gauw een 'dak' erop gemaakt zodat het konijn droog zat. Ook wij hebben het konijn meerdere malen boven in het hok gezet en naar beneden 'geduwt'. Ook andersom, dus van buiten naar binnen 'geduwt'.

Het konijn blijft echter altijd buiten zitten, wellicht vind hij dat het fijnst! Misschien is hij/zij bang weer opgesloten te worden in zijn binnenhok? Wij hebben het eten ook binnen/boven staan (is echt zijn voerplekje) en hij hupst alleen naar boven om snel wat te eten (lees propt zijn mond vol) en sjeest naar beneden om het rustig op te eten. Ook broodjes/wortels/sla ed worden van boven naar beneden gesleept om beneden en dus buiten op gegeten te worden.

Ik denk dus dat je konijn het liefst buiten zit. Wees niet bang, je konijn weet heus wel hoe hij naar boven/beneden moet. Je kan het eten goed boven zetten, zodat dat zijn etensplekje is!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:03

okey dankje

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:17

Maak je daar maar niet druk om hoor!
Mijn drie konijnen hebben er ook een poosje over gedaan om te ontdekken hoe ze het trapje op moesten..
Op een gegeve moment ontdekken ze dat vanzelf..

Alleen even opletten of het trapje niet te stijl is..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:35

Misschien vind ie het trapje te steil? Je kan er een paar flinke bakstenen onder leggen (wel iets zodat ie daar ook op kan komen) zodat het minder stijl is Lachen

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:54

het is niet echt stijl