Ik krijg een ragdoll! (kat)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Ik krijg een ragdoll! (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:11

We waren al een tijdje opzoek naar een tweede kat, deze kat zou dan voor mij worden en neem ik ook mee als ik het huis uitga etc. Ik wilde graag een raskat, maar kon maar niet bedenken welk ras ik wilde, ik twijfelde tussen de britsekorthaar, birmaan, ragdoll. Uiteindelijk was ik voor een britse korthaar gegaan, we hadden een optie op een kitten, maar er kwamen wat problemen met achtergehouden informatie etc. Hier zeg ik maar niet te veel over. Ik ging opzoek naar een andere britse kitten maar kon er geen vinden die ik écht leuk vond. Toen ging ik toch nog maar eens nadenken over de birmaan en ragdoll, uiteindelijk werd het toch de ragdoll. Ik wilde het liefst een seal-point en na een tijdje zoeken en e-mailen heb ik er dan 1 gevonden. Volgende week woensdag gaan we hem halen! Foto's staan op de andere PC dus komen binnenkort. Ik noem hem trouwens Veni-Vidi-Vici. Dat ik zijn totale naam, maar zijn roepnaam wordt Vici

Groetjes Cleo

Austria

Re: Ik krijg een ragdoll! (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:26

Proficiat met je aankomende kitten.
Spannend, dat wachten tot je hem uiteindelijk bij jou hebt. Ragdoll’s zijn schitterende katten, ik heb er ook twee (een non pointed en een blue mitted).
Ik hoop dat je veel informatie hebt vergaard over de ragdoll en in het bijzonder over erfelijke aandoeningen bij het ras. Koop nooit een kitten waarvan de ouders niet getest zijn voor HCM/CIN en PKD en natuurlijk ook de standaard testen voor FIV en FeLF. Vraag om recente testen te mogen inkijken (niet ouder dan een jaar).
Al deze erfelijke aandoeningen lopen dodelijk af en op het moment zijn er in Nederland heel wat cattery's van ragdoll's waar ik nooit een kitten zou willen kopen.

En natuurlijk foto’s laten zien van je kitten. Cheese!

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:27

o wat leuk een Ragdoll,ik heb er ook twee (foto's in mijn profiel)en terwijl ik dit typ ligt Roxanne bij me op de tafel.Ik het een seal point mitted en een seal point poes het zijn zulke ontzettende lieve katten dus ik denk dat je geen spijt zult krijgen van je beslissing

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:57

Mooie katten hoor. Natuurlijk wel foto's laten zien he Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:00

Austria schreef:
Proficiat met je aankomende kitten.
Spannend, dat wachten tot je hem uiteindelijk bij jou hebt. Ragdoll’s zijn schitterende katten, ik heb er ook twee (een non pointed en een blue mitted).
Ik hoop dat je veel informatie hebt vergaard over de ragdoll en in het bijzonder over erfelijke aandoeningen bij het ras. Koop nooit een kitten waarvan de ouders niet getest zijn voor HCM/CIN en PKD en natuurlijk ook de standaard testen voor FIV en FeLF. Vraag om recente testen te mogen inkijken (niet ouder dan een jaar).
Al deze erfelijke aandoeningen lopen dodelijk af en op het moment zijn er in Nederland heel wat cattery's van ragdoll's waar ik nooit een kitten zou willen kopen.

En natuurlijk foto’s laten zien van je kitten. Cheese!

je haalt de woorden uit mijn mond, is bij ragdolls erg belangrijk na te gaan of die testen gedaan zijn!!

enne foto's !!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:14

Ouders zijn helemaal getest en er zit een enorme stamboom achter, het zijn ook serieuze mensen die niet aan een stuk door fokken. Kan nog steeds niet op de andere pc maar zal het vanavond of morgen even proberen voor de foto's

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 13:52

Hier de foto:

Afbeelding

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 13:54

En nog 1:

Afbeelding