Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
luxje schreef:Volgens mij ligt het probleem juist in het feit dat je steeds wisselt van voer..
Mijn border was ook een hele slechte eter, maar ik maakte me er niet druk om, na een half uur de bak niet leeg, dan krijg je vanavond een nieuwe kans.
Schenk er niet te veel aandacht aan en ga ook niet telkens wisselen van voer en geef ook tussendoor niets/zeer weinig.
Wedden dat hij dan vanzelf zijn brokken op gaat eten
marlo schreef:ik zou idd even naar de DA gaan, en informeren.
bij ons op de praktijk werkt een assistente die alles weet van goede voeding en dieet voedingen bij honden en katten.
wij verkopen meestal hills en royal canin, heb je dat al eens geprobeert? en eet ze alleen geen brokken? of wil ze blikvoer ook niet? anders kan je dat ook nog gaan voeren. of de brokken aantrekkelijker maken met kippenboullion erover ofzo (niet gemaakt van zo'n blokje hoor, maar gewoon van gekookte kipfilet)
DaphneL schreef:Mag ik vragen wat je nu hebt gevonden om haar goed te laten eten dan?
Wij hebben namelijk ook een hond slechte eter, toevallig ook een Leonberger, die heeft ook dagen dat ie rustig niets eet.. We hebben echt van alles geprobeerd, verschillende merken voer, kleine brokken, grote brokken, z'n eten zo lekker mogelijk maken met melk en smeerkaas en smeerleverworst (advies van een DA).. Het enige wat ie eigenlijk altijd eet is Rodi-vlees, maar dat krijgt ie maar 1 keer in de week.
Nu hebben we sinds 2 weken hebben een puppy in huis en hij eet nu een stuk beter, concurrentie hè, die kleine komt er gewoon naast staan. Maar hij is van die 2 weken ook weer een week ziek geweest en heeft toen dus niets mogen eten, dus of het goed blijft gaan is maar de vraag. (Het klinkt nu net alsof de pup daarvoor gekocht is, dat is niet zo hoor)
Ik ben dus wel benieuwd wat jij hebt gevonden! En of het echt werkt uiteraard.
Urko schreef:luxje schreef:Volgens mij ligt het probleem juist in het feit dat je steeds wisselt van voer..
Mijn border was ook een hele slechte eter, maar ik maakte me er niet druk om, na een half uur de bak niet leeg, dan krijg je vanavond een nieuwe kans.
Schenk er niet te veel aandacht aan en ga ook niet telkens wisselen van voer en geef ook tussendoor niets/zeer weinig.
Wedden dat hij dan vanzelf zijn brokken op gaat eten
Juist. Ik werk nu in een dierenwinkel waar veel mensen met dit *pobleem* aankomen. Vaak is het probleem echter dat de mensen te vaak van brok wisselen wat ten eerste echt slecht is voor de darmen van de hond, en ten tweede maak je zo van je hond echt een verwent nest, omdat de hond gewoon weet dat de baas telkens wat anders mee brengt.
In grote hond die in de groei is kun je ook beter *mager* op laten groeien dan lekker vol in zijn vlees. Dit maakt de kans op porblemen later veel kleiner (zoals hd ect ect) Hiermee bedoel ik niet dat je zijn botten moet kunnen tellen ofzo, maar je mag ze wel duidelijk voelen.
Je kunt bij de keuze van je brokken ook kijken naar de brok zelf. Een brok die ligt op de maag valt valt eerder in de smaak bij honden dan een brok die zwaar op de maag valt. De afweging die je dan moet maken is, een brok die licht is moet je meer van voeren en een brok die zwaar op de maag valt minder, ook heb je meer en minder ontlasting. 100 verschillende merken, 10000 soorten brok, 1000000000000 verschillende prijzen.
@luna: Vlees bij je brokken doen is echt het stomste wat je kan doen, denkt de hond straks: Ow ik wacht wel 3 dagen dan krijg ik weer vlees! En JA zo slim zijn ze wel.
Urko schreef:marlo schreef:ik zou idd even naar de DA gaan, en informeren.
bij ons op de praktijk werkt een assistente die alles weet van goede voeding en dieet voedingen bij honden en katten.
wij verkopen meestal hills en royal canin, heb je dat al eens geprobeert? en eet ze alleen geen brokken? of wil ze blikvoer ook niet? anders kan je dat ook nog gaan voeren. of de brokken aantrekkelijker maken met kippenboullion erover ofzo (niet gemaakt van zo'n blokje hoor, maar gewoon van gekookte kipfilet)
Ja, en dan 100 euro uitgeven aan een gesprekje met de dierenarts en dan vervolgens 64 euro uitgeven aan een zak Royal Canin? En dan, die Royal Canin laat ze na 2 weken net zo vrolijk staan hoor... Vind het zo'n oplichterij dat merk, van de premiun lijnen moet je netzoveel voeren als van ons huismerk, die maar 18 euro per zak kost! En van premium lijnen moet je eigenlijk de helft voeren als van ons huismerk, wat bij Bento Kronen, Cavon en Prins wel duidelijk het verschil is. Nee van Royal Canin moet ik niets hebben.
ellepel schreef:kennis van me had een hond die ook niks eten wilde tot ze gewoon frolic uit de supermarkt haalde..dat wilde de hond wel.
is gewoon goed voer,mankeerd niks aan en je kunt dat dus prima voeren.
misschien een idee om nog te proberen?
brenda21 schreef:ellepel schreef:kennis van me had een hond die ook niks eten wilde tot ze gewoon frolic uit de supermarkt haalde..dat wilde de hond wel.
is gewoon goed voer,mankeerd niks aan en je kunt dat dus prima voeren.
misschien een idee om nog te proberen?
Frolic is troep, zit vol met zout en andere troep.
Je kunt beter vers gaan geven, dit lusten bijna alle honden graag, en er zit geen chemische zooi in.
Urko schreef:@luna: Vlees bij je brokken doen is echt het stomste wat je kan doen, denkt de hond straks: Ow ik wacht wel 3 dagen dan krijg ik weer vlees! En JA zo slim zijn ze wel.
Skitter schreef:Ik ga hem vanavond en morgen vers geven, krijgt hij iig iets binnen. Hij is niet ziek ofzo, het is gewoon een combinatie van het weer en het feit dat hij niet al te gek is op farmfood.
Ach ja..
Overmorgen is het vers op, dus dan heeft ie pech
Sylvia schreef:Wat ik me dan afvraag, waarom iedere 2 weken een ander merk? Waarom niet bij het merk blijven dat ze graag eten? Ik vind 'dwingen om te eten' niet echt prettig klinken als ik eerlijk mag zijn