Hond heeft: Epilepsie, Tia, Infarct?.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maartje123

Hond heeft: Epilepsie, Tia, Infarct?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:14

Vanochtend dat we beneden kwamen had onze hond (een boxer van 8,5 jaar oud) Heel erg gespuugd en hij liep of hij dronken was en viel ook om en zij kop is aan een kant helemaal scheef. Toen zijn we naar een weekend dierenarts geweest en die dacht eerst aan een epileptie aanval en later zat hij aan een herseninfarct of Tia te denken omdat ze kop ze scheef staat het hangt helemaal aan een kant. Nu heeft me moeder de hond vanacht wel horen huilen maar dat doet hij wel vaker al hij iets hoort dus wij denken dat dit er ook iets mee te maken heeft. We zijn nu 15 uur verder maar er is weinig veranderd hij heeft net noch een keer gespuugd maar dat is wel iets minder geworden maar hij loopt het erg slecht heel erg dronken en zijn kop staat noch steeds ze raar nu wil hij wel veel drinken en hij wil graag buiten zijn normaal is hij 's avonds binnen bij ons. we laten hem maar een beetje gaan. En de dierenarts zij van kijk het maar even aan en dat gaan we ook doen we gaan van de week naar onze eigen dierenarts toe.Maar als dit niet gaat gaat verbeteren vrees ik het ergste. Huilen

Toen we er achter kwamen dat hij zo was hebben we gelijk onze eigen dierenarts gebeld en die zij kom gelijk langs dat we zouden bijna weg rijden met de auto beld ze opeens op dat ze een ander speodgeval heeft gekregen en dat we maar een ander moesten zoeken. toen heb ik een andere dieren arts bij ons in de buurt gebelt en die had voorlopig ook geen tijd dus ik onze eigendieren weer gebeld hoe het nu verder moet toen werd ze helemaal een beetje boos dat ik weer belde en toen moest ik weer een ander van haar bellen want ik gebeld had was volgens haar ook weer niet goed. Dus ik weer een ander bellen en toen werd ik eindelijk door verbonden en ja hoor we konden bij een weekend dierearts terecht z'n 30 km verder maar ja dat is niet anders.

Weet iemand hier iets meer of heeft iemand informatie alles is welkom.

Kyrseltje

Re: Hond heeft: Epilepsie, Tia, Infarct?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:17

Mijn hond had epelepsie, maar dat waren echt aanvallen, en daarna was hij wel sloom, en verder niet andere rare dingen. 3u later ofzo, leek het net alsof er niks aan de hand was.

Elke keer als hij een epelepsie aanval kreeg, trilde hij helemaal, kwijlde, en plasde, en soms poepde. Na de aanval wilde hij veel drinken, en was hij heel erg sloom, en herkende hij mensen niet meer..

Ik denk daarom niet echt dat het epelepsie is. Met de andere dingen heb ik geen ervaring.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:18

Klinkt als een TIA of infarct. Soms zie je na een epileptisch insult ook wel eens uitvalsverschijnselen. Kan ook nog wel iets anders mis zijn in de kop.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:23

Hij kwijlt wel heel erg juist aan de kant dat zijn gezicht zo raar staat het ziet er naar hij dat hij het gewoon laat lopen en niet op kan houden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:28

Komt waarschijnlijk omdat zijn ene helft van zijn gelaat verlamd is.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:31

Ja dat denken wij ook. We gaan vanacht een paar keer bij hem kijken om te kijken hoe het gaat.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:47

Ben geen dierenarts maar denk dat je nu toch niet zo veel voor hem kan doen. Die dronkemansgang hoort bij een probleem in de kleine hersenen. Als het een TIA is moet het weer geleidelijk aan beter worden. Heb je niets aan medicatie gehad?
Ik zou wel morgen even je eigen dierenarts nog even bellen.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:52

Nee we hebben er niks voor gekregen. En voor der rest moeten we afwachten zij hij. Onze eigen dierenart is in priciepe to dinsdag gesloten en dan krijg je een paarden dierenarts aan te telefoon.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:57

Wat vresselijk Maartje! Ik denk ook dat het geen epilepsie is. Dan zou hij nu al wel een stuk verbeterd moeten zijn. Heel veel sterkte !!!!!!!!!!!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 08:20

Nee, wij denken ook dat het geen epilepsie is. Ik heb nu bij hem en er is niks verbeterd. Morgen gaan we onze eigen dierenarts bellen.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:47

Ik heb net mijn eigen dierenarts gebeld en die zij kom starks maar met hem langs dus dan gaan we zo doen en dan hopen we meer te horen hoe het nu verder gaat.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:12

Laat je het even weten Maartje?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:56

Wij hebben net 2 weken geleden onze boxer laten inslapen hij is 11 jaar geworden.
Wat jij beschrijft komt me redelijk bekend voor ten eerste onze boxer had epilepsie, al op jonge leeftijd, gelukkig maar een paar aanvallen per jaar, maar daar lijkt dat wat jou hond heeft niet op.
Maar wat jij beschrijft heeft onze boxer ook gekregen in november, alleen bij ons hield hij van de een op de andere dag de kop scheef en kwijlde verschrikkelijk uit de kant die naar beneden hing, de dierenarts wist niet precies wat het was, een tia of omdat hij erg doof werd { de laatste maanden} konden het ook evenwicht stoornissen zijn.
Nou viel mij ook op dat als hij sliep zijn ogen niet helemaal gesloten waren, daarom dachten wij ook aan een tia, maar dat is gissen.
De laatste 4 weken hield hij ons iedere nacht uit de slaap omdat hij alles bij elkaar blafte in zijn slaap en als je hem dan wakker maakte dan keek hij even op en sliep weer verder met als gevolg dat ie weer ging blaffen in zijn slaap.
Dit heb ik met de dierenarts besproken en die zei dat het een vorm van dementie was.
De laatste maanden kreeg hij ook overal ontstekingen en medicijnen hielpen niet, hij is toen getest op de ziekte van Cushing en was positief, nu zijn er tegenwoordig hele goede medicijnen tegen deze ziekte en deze heeft hij ook gekregen, maar zonder resultaat.
En 3 weken geleden hebben we toch de knoop maar doorgehakt en hem laten inslapen, we vonden dat het zo niet eerlijk was tegenover de hond.
Ik heb er nog steeds heel erg moeite mee dat mijn maatje er niet meer is.
Ik zou zeggen laat je niet zomaar afschepen door de dierenarts jij bent ook een betalende klant net als ieder ander.
Houd je hond goed in de gaten want hij is al bejaard en vertroetel hem maar lekker veel, ik wens je heel veel succes met je hond en hoop voor hem het allerbeste.

P.s. Wij hebben toch maar weer een jonge boxer gekocht, het is zo stil in huis zonder hond, over 2 weken mogen we hem ophalen, en misschien verzacht het de pijn van onze overleden Spike.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:01

Weet je al wat meer?

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:59

We zijn bij onze dierenarts geweest. en die zegt dat we binnen nu en een maand weten wat het gaat worden hij moet apknappen of het word alleen maar slechter het het slechter gaat raar ze ons aan om hem toch te laten in slapen. Hij heeft wel een prik gehad voor zijn zenuwstelsel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:30

Nu maar flink gaan duimen he?

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 10:00

Ja zeker.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:18

Succes.

luckyBoy28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:42

heeft de DA ook de oren nagekeken?
Onz vorige hond had namelijk ook ineens aan een kant van zijn kop een soort verlamming, zijn oog hing en hij kwijlde erg
Hij had een oorontsteking , bij jou hond is dqat het waarschijnlijk niet maar je moet alles uitsluiten

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:29

Sterkte Maartje, ik duim dat hij er weer bovenop komt.