Hoe cavia dikker krijgen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Hoe cavia dikker krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:52

ik heb al wat een oudere cavia en hij is nooit 1 van de dikste geweest maar hij wordt wel wat magerder vind ik. hij wordt al oud. Hij eet en drinkt goed. zijn tanden en kiezen zijn goed. Da pasgeleden nog naar gekeken.

ik wil hem wat dikker hebben. hij loopt met dit mooie weer heel de dag buiten los in de tuin, kan lekker gras eten. heeft altijd brok en hooi, lekkere groenten stukje droog brood. Hoe kan ik hem wat dikker krijgen,.

loveyoutoo

Re: Hoe cavia dikker krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:22

Mais is een goede dikmaker!
Hoeveel weegt hij eigenlijk? Ik heb nu een cavia van 7 jaar. Ze lijkt dunner te worden, maar ze weegt nog evenveel als een paar jaar terug. Ik denk dat de botten meer gaan uitsteken naarmate ze ouder worden.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 17:34

umh ja heb hem nog ooit eigenlijk gewogen maar zijn ribben zijn altijd te voelen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:52

Ik denk dat, als hij verder goed eet en nog opgewekt is, het niet veel kwaad kan dat hij dunner word, hij word ook al oud! Oudere paarden en andere dieren worden ook mager als ze ouder zijn..
Verder weet ik ook niet echt wat cavia's dikker maakt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:53

Ik zou hem eens wegen als ik jou was, ik weet niet wat ze ongeveer behoren te wegen maar dr zijn er genoeg hier die dat wel weten Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 17:55

ja hij mankeert van alles eigenlijk al. kromme nagels, verstopte anaalzak, vochtcyste in zijn keel, opgezwollen teen. maar hij doet het nog steeds. 2 jaar geleden had de DA hem ten dode opgeschreven maar hij leeft nog steeds. je ziet wel aan zijn koppie dat hij oud wordt al.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:56

Kan hij die vochtcyste nog wel goed slikken?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 19:59

jouw hoor. ik heb iedere leeg leeg laten zuigen of een operatie maar ben bang dat hij zijn narose niet uit kom

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:46

Kan ik me voorstellen, maar als hij dus inderdaad daar last van zou ondervinden lijkt me dat een logische reden van afvallen namelijk Lachen

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:51

Ik denk dat het bij de ouderdom hoort inmiddels. Hopelijk gaat hij nog een tijdje met plezier door het leven!

Ik geef ze hier nog wel eens een handje havermout over hun brokjes, dat is op zich wel een dikmaker, of het jouw oude mannetje nog helpt, je kunt het altijd proberen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:04

een volwassen mannetjescavia moet ongeveer 1 kilo tot 1.200kg wegen, en een vrouwtje rond de 800 a 900 gram. Ribbetjes voelen is niet zo erg, helemaal niet als ie wat ouders is! Da's eigenlijk wel normaal.

Ik zou als ik jou was je cavia wegen, en dat dan een paar keer herhalen om te kijken of hij op gewicht blijft. Als hij echt gewicht verliest moet je even de dierenarts raadplegen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:35

toen ik bij de DA was was ik vergeten te vragen hoeveel hij weegt. zelf hebben we geen keukenweegschaaltje. even vragen aan iemand in de buurt of iemand die heeft

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:06

Bij de action voor 1,50 Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 09:48

merci ik zal eens kijken daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:19

ja of gewoon de Blokker ofzo... Clown Die dingen kosten echt weinig. Je kan het gewicht overigens maar ongeveer zien hoor als je een caaf hebt (zoals die van mij) die niet stil wil zitten in dat kleine bakje Haha! Maar het moet toch genoeg zijn om je een beeld te geven.

overigens weegt mijn cavia 1.400gr en is hij echt niet ongezond. Ook bij hem kun je zn ribbetjes nog duidelijk voelen! (Hij is wel heel groot.) Ook al heeft ie ook genoeg vet en van die lekkere hamsterwangetjes (ziet er niet uit bij een caaf!) Haha!

djonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:28

mijn cavia lijkt ook of ze dunner wordt, maar zij weegt nog even veel of zelfs ietsje meer.. nu weegt ze 1,4 kilo.. Maar ik denk idd dat het door de ouderdom komt Knipoog