2 reuen bij elkaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

2 reuen bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:49

Kunnen 2 reuen bij elkaar? Onze eigen reu is erg braaf tegenover andere honden, maar blijft hij dit ook als er een reu als maatje bij is?

Winx

Re: 2 reuen bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:55

Wij hebben twee reuen en de oudste die we eerst hadden is super fel op andere honden op het erf. de tweede kwam ook een reu wel kleiner, maar eerst wat grommen maar nu zijn het de beste vrienden.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:57

Winx schreef:
Wij hebben twee reuen en de oudste die we eerst hadden is super fel op andere honden op het erf. de tweede kwam ook een reu wel kleiner, maar eerst wat grommen maar nu zijn het de beste vrienden.

Zijn deze gecastreerd ofniet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:01

wij hebben 4 reuen bij elkaar,en ze knokken weleens,maar meestal gaat het wel goed..

piaelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:02

Wij hebben ook 2 reuen bij elkaar en afentoe is het onderling even wat herrie schoppen,maar het gaat samen verder hartstikke goed

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:06

Ik denk dat dat ook een beetje aan het ras van de hond ligt en aan het karakter van de hond zelf. Je kunt het sowieso altijd uitproberen.

Onze hond (het gehele ras) staat er om bekend niet zo goed met reutjes van eigen ras op te kunnen schieten (en vooral met eten moet je dan opletten), maar met sommige andere reutjes is hij wel heel braaf, andere wil hij bij wijze van 'vermoorden'

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 13:11

Onze eigen hond is een waarschijnlijk kruising hollandse herder/doberman (hond is gedumpt, dus dat weten we niet precies) en ongeveer 1.5 jaar oud.
De hond waar we naar willen gaan kijken, is een kruising duitse herder van 7 maanden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:16

Het ligt helemaal aan de honden.

Onze reu kan niet met andere reuen overweg, behalve de reu van een vriendin van ons. En met de reu (pup) van mn moeder gaat t ook goed.

Laat ze eerst kennismaken op vreemd terrein voor beiden. Eerst aan de riem en later los. En dan op het teritorium van een van de 2, om te kijken of ie andere hond op zijn terrein verdraagt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:20

Twee reuen bij elkaar, mits goed opgevoed, moet geen enkel probleem zijn. Wanneer je twee reuen uit één nest bij elkaar houdt loop je echter wel meer risico dat het een keer fout kan gaan.

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:20

als ik jou was zou ik eerst de honden kennis laten maken op een ander terrein. En zien hoe de honden daar op reageren. En als dat goed gaat laat je ze kennis maken bij jou thuis en dan kijken of jouw hond de andere hond toelaat op zijn territorium
succes ermee

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:21

als je een vriendelijk reu hebt,en de andere reu is ook vriendelijk zie ik niet zo heel veel problemen,tenminste,hier komen regelmatig mensen met honden,en vaak zijn dat reuen,en die worden probleemloos bij mijn honden gelaten MITS de "gast" reuen ook sociaal zijn.

en ik heb rassen waarbij bekend is dat deze niet echt de meest sociale honden zijn (rottweilers ,argentijnse doggen en kruisingen daarvan).

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:30

de oudste van ons is gecastreerd, en het is een hollandse herder/mechelse herder, maar hij is nog net zo gek af en toe.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:51

Het moet duidelijk zijn voor de honden wie 'de baas/de sterkste' is. Het handigste is als de oudste meteen groter is, maar kleinere honden kunnen ook goed voor zichzelf opkomen.

Is dit niet duidelijk, kunnen ze inderdaad gaan vechten. Eigenlijk moet je ze 'uit laten vechten' maar of je dat wilt is aan jou....

Ik pas nu op een grote witte herder, een stuk sterker en breder dan mijn hond. De herder is dan wel de gast, maar mijn hond gaat niet 'in gesprek' met hem. Er is geen probleem tussen ze want het is wel duidelijk wie lichamelijk de baas is.

Mijn hond samen met zijn broertje gaat wel eens verkeerd. Ze hebben al 2 keer tot bloedens toe gevochten, meestal begint het uit jalozie. De honden zijn ong. hetzelfde grote, hetzelfde leeftijd, hetzelfde gwicht etc, het is niet echt duidelijk voor ze wie nu echt de baas is. Ook omdat ze elkaar 'maar' 2 keer per week zien.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:37

Ze zullen misschien wel gaan vechten om te kijken wie het dominanste is van de 2. de rangorde moet bepaald worden

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:30

We gaan vanavond als het goed is kijken bij een hond, als het niet zou klikken met onze hond kon hij daar altijd terecht.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:31

Wij hebben 3 reuen bij elkaar lopen Lachen gaat prima!
Maar dat verschilt per hond natuurlijk

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:33

Als hij vanavond meekomt, gaat ie zowieso eerst apart, en dan morgen bij onze hond.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:34

Wij hebben 2 reuen en dat gaat echt OK dan! super goed! Zelfs als er een teefje rondloopt Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:35

Wij hebben 3 (gecastreerde) cockers uit Spanje lopen.
Ze zijn met 2 maanden verschil bij ons gekomen.
Gaat prima met zijn drietjes.
Zelfs de katten zijn geen probleem.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:09

Hier hebben we 2 gecastreerde reuen en nog een teef lopen. Gaat prima samen, nog geen ruzies gehad tussen de reuen wel tussen de teef en een van de reutjes maar dat was dan ook alles. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:14

kimmie261 schreef:
als je een vriendelijk reu hebt,en de andere reu is ook vriendelijk zie ik niet zo heel veel problemen,tenminste,hier komen regelmatig mensen met honden,en vaak zijn dat reuen,en die worden probleemloos bij mijn honden gelaten MITS de "gast" reuen ook sociaal zijn.

en ik heb rassen waarbij bekend is dat deze niet echt de meest sociale honden zijn (rottweilers ,argentijnse doggen en kruisingen daarvan).

mijn twee reuen van beide nu 2 jaar oud, gaan ook gewoon goed met de honden van Kimmie.

Zelf klappen ze wel eens in elkaar (zeg zo een keer of 3 per jaar) en dan laat ik ze het zelf uitzoeken.

maar ik moet zeggen dat het altijd wel gewoon goed gaat

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:43

Wij hadden ook 2 reuen bij elkaar, de 2e kwam erbij toen de oudste 3 was. Dit was een goedzak en niet de leider, maar onze pup (en dat heeft waarschijnlijk ook geholpen) heeft heb ervaard als zijn vader denk ik, nooit geprobeerd om hem te overbluffen, terwijl hij met andere reuen niet kan.

Soms kwam er ook een teef logeren en was er niks aan de hand.

Maar misschien omdat de honden beiden ouder zijn er strijd kan komen, maar zonder het te proberen weet je het niet. Laat ze sowieso niet alleen.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:51

Wij hebben 2 reuen, en ze vechten nooit. Ze slapen samen en spelen samen. Het enige nadeel is dat ze met zijn 2en wel tekeer kunnen gaan naar andere reuen buiten de roedel. Ze komen voor elkaar op, heel irritant. Maar daar heb ik een oplossing voor, mochten ze andere reuen tegen komen, en ze lopen los, dan lijn ik ze gewoon even aan.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:59

Wij hebben ook 2 reutjes(teckel/podenco, allebei gecastreerd) en dat gaat prima samen, eigenlijk vechten ze nooit.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:01

Wij hadden twee reuen, een bouvier en een Dobermann. Dat ging dus niet zo goed, ze klapten geregeld op elkaar. Ik denk dat dat ook kwam doordat het beide honden waren met een sterk karakter, ze wilden allebei de baas zijn.