Konijn ontsnapt, honden hebben der opgejaagd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Konijn ontsnapt, honden hebben der opgejaagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 19:30

Net hoorde m'n zusje de honden blaffen. Die is naar buiten gegaan en keek even in het konijnenhok; mijn konijn was er niet. Ze zat in een hoekje van de tuin. Helemaal tussen de planten. We hebben haar eruit gehaald en terug in het hok gezet. Nu zit ze dus weer in der hok. Ze was er nog niet in of lag helemaal plat en flink te hijgen. Arm beest.

Nou is mijn vraag zijn er dingen waar ik nu even op moet letten? De honden hebben der flink achterna gezeten namelijk. Scheve mond

Anoniem

Re: Konijn ontsnapt, honden hebben der opgejaagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:32

Ik zou dr even in de gaten houden, of ze weer gaat eten etc. Lachen

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:33

Heb je hem al na gekeken op wondjes of iets?

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 19:34

Of ze gaat eten zal ik even goed in de gaten houden. Ja

Wondjes ed heeft ze niet. Dat heb ik net even bekeken.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:34

Hoe is ze juist ontsnapt? Zorg eerst maar dat dit niet meer kan gebeuren. En voorlopig even afzonderen van de honden, al die druk is helemaal niet goed voor je konijntje, even geruststellen of bij jou op de schoot kan zeker geen kwaad.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 19:36

Soet schreef:
Hoe is ze juist ontsnapt? Zorg eerst maar dat dit niet meer kan gebeuren. En voorlopig even afzonderen van de honden, al die druk is helemaal niet goed voor je konijntje, even geruststellen of bij jou op de schoot kan zeker geen kwaad.

Ze is ontsnapt een hokje dat we aan het normale hok hebben gezet. Hoe ze daaruit is gegaan weten we niet. Maar ze kunnen nu niet meer in het andere deel. Een uitweg is er nu dus niet meer. De honden mogen ook even niet naar buiten eerst maar even zorgen dat ze weer rustig wordt samen met der maatje(die ook helemaal moe is van het heen en weer rennen in het hok.).

Edit; Op schoot neem ik haar nooit. Het is niet een tam mevrouwtje. Dus dat zal ik maar niet doen want dat zorgt denk ik voor meer spanning.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:43

mijn konijnen ontsnappen ook wel eens en dan vlieg t de hond er achter aan. de konijnen weten het. want ze kunnen goed met de hond overweg. dus dan vliegt het konijn achter zijn ren. hij is wel eens de vijver ingevlogen. maar nooit iets aan overgehouden. ja een boze moeder. heel de tuin overhoop. ze mogen niet meer in die ren alleen als ik er bij ben. want ze springt er zo overheen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 19:46

Gisteravond ben ik flink wat keren bij der wezen kijken. Ze zat een hele tijd in een hoekje en ging daar ook echt niet uit. Wat hooi naar haar toe gegooid dat begon ze te eten. Aan het einde van de avond liep ze weer een klein beetje rond. Ja Dus het gaat allemaal weer met der.

@ Miekelover; Haha, m'n konijn springt ook over de rand heen. *LOL* Alleen kunnen zij 24/7 de ren in(die zit om het normale hok). Daarom hebben we er maar kippengaas over gespannen. *LOL*

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:31

ik heb al zoveel rennen gehad en gebouwd maar mijn konijnen zijn gewoon te slim. 3 lagen gaas eronder. konijn graaft zich er gewoon uit. omheining 1m hoog konijn springt er met gemaak overheen. gevolg moeder boos tuin kaalgegeten. nu heb ik een hok met een ren eronder. ze mogen alleen nog in de grote ren als ik er bij ben. in mei gaat die ren weg jammer genoeg maarja