Onze poes, Is nu 1,5 jaar oud. Ze is zeker een keer in de maand krols, als het niet vaker is. Maar de laatste paar keren dat ze krols was, plaste ze steeds naast de bak, over een vuilniszak, waar oude kleding in zat, over de kabels van de modem, etc etc heen.
ze is nu al weer een week lang krols, gisteren plaste ze dus over die vuilzak heen,en daarnet over de kabels,
Ik snap niet waarom ze dit doet, de kattenbak is schoon, de kat is gezond.
Ik wil graag dat dit stopt, Maar wat is de manier?
Ik wil geen jongen ofzo van haar, maar met steriliseren schijnen ze enorm uit te zetten in de breedte, dat is dus ook de reden dat we haar tot nu toe nog niet gesteriliseerd hebben.
Heeft iemand een oplossing, of toch maar steriliseren?
Onze kat begon ook overal te plassen; achter de bank,of op de bank. We hebben haar 3 weken terug laten sterriliseren,en ik moet je zeggen;ik heb nog geen plasje gevonden achter of op de bank...
Katten van een vriendin van mij waren aan de pil. Zodat ze niet krols werden. Omdat ze af en toe wat vergeetachtig is en ze in een nieuw huis wonen waar de katten echt naar buiten kunnen, heeft ze ze laten steriliseren. Misschien eens bij de DA vragen over die pil ?
ik vraag me af, of het dan niet makkelijker is om haar dan meteen te helpen? elke dag een pil in dr strot duwen lijkt me ook niet prettig. en als dat via injectie gaat,ben je, elke keer een vermogen aan consult kwijt, denk dat steriliseren dan ineens klaar is,en ook maar 1 x kosten is bij wijze van
dat dik worden van steriliseren valt best mee hoor... ik zou het altijd laten doen, ben je van een boel gezeik (letterlijk ) af... sterkte er mee, kattezeiklucht is erg smerig en lastig uit je huis te krijgen.
Ik zou haar laten steriliseren, zeker als je zeker weet dat je nooit geen nestje van haar wilt. Ze word dan nooit meer krols en je hoeft ook niet bang te zijn voor een ongewenste dekking. Ook krijg je dan geen last meer van baarmoederontsteking bijv. De pil geef je 1 keer in de week, maar is meer een tijdelijke oplossing voor iemand die nog eens een keer een nestje wil. Met de pil vergroot de kans op tumoren namelijk.
Laatst bijgewerkt door mirre op 24-04-07 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik kan je maar 1 ding ten sterkste aanraden: steriliseren! Ik heb een aantal poezen die exact het zelfde deden. Omdat wij ermee fokten moest ik het helaas wel accepteren maar nu zijn ze geholpen en het is over! Wat dikte betreft, ze worden in het geheel wat steviger wat ze zeker niet misstaan. Ook de vachten worden beter, en ze zitten gewoon veel beter in hun vel. Elke maand krols worden ze ook niet vrolijker van hoor. Wat dacht je van het risico op baarmoederontsteking? Een hele reële kans hierop nu.En ik heb liever een wat stevigere kat maar gezond en vrolijk dan andersom.......
Ik heb ook een poes van bijna anderhalfjaar en ze is ook nog niet geholpen. Ik had haar een tijdje aan de pil maar omdat het inderdaad kanker en tumoren verhogend is heb ik er vanaf gehaald. Ze is ook meestal om de 3 a 4 weken krols en ze plast dan vooral lekker op kleding van mn vriend of handdoeken die in de badkamer liggen heel irritant. Ik ga haar ook laten helpen want volgens mij is het voor haar ook niet echt lekker. Haar broertje(die wel geholpen is)die moet in die dagen totaal niets van haar weten.
Nee bij mij niet ze gedraagt zich echt krols ze krieoelt de hele dag door het huis een gaat op haar hurken zeg maar zitten wiebelen met haar kont lijkt me geen dominantie
Elke maand tot 1x in de 3 weken krols is heel normaal...zeker voor een binnenpoes...Dit is dan ook niet erg gezond...Ze lijden behoorlijk onder de krolsheid...Ze eten en drinken vaak slechter of niet...waardoor ze in die dagen enorm kunnen afvallen...ook komt het idd niet ten goede van de vacht...Ze maken door het vele krols worden ook meer kans op een baarmoederontsteking...Wat dus zeker dodelijk kan zijn als je het niet in de gaten hebt...(wat dus kan)...
Tja dat poezen na hun castratie wat uitdijen komt gewoon omdat ze vaak net zoveel te eten krijgen als voor ze geholpen zijn...Terwijl hun voedingsbehoefte (energie) minder is geworden...Aanpassen van de hoeveelheid voer of het soort voer is makkelijk te realiseren...Maar ik ben het zeker eens met Schimanski... Liever een wat stevigere kat maar gezond en vrolijk...Zolang zij niet veel té dik wordt natuurlijk...
Ook de pil is idd niet best en kan voor tumoren zorgen...
Ik zou de kat zeker laten helpen...Zodra het een gewoonte is geworden...is het ook bij een poes er moeilijk uit te krijgen...er is dan dus een kans dat ze het blijft doen...
1 van mijn fokpoesjes sproeit als een gek als ze krols is, en dat is best vaak, hoewel ze nu aan de pil zit. Soms neemt ze eventjes het hele huis mee Gelukkig valt het in het niets bij een sproeiende kater!