Eindelijk mijn eigen pup!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Eindelijk mijn eigen pup!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 17:28

Nee nu nog niet Tong uitsteken
Voor mijn verjaardag op 30 juni krijg ik van mijn ouders een puppy!!
Een cavalier king charles spaniël wel te verstaan. (pim fortyun hondje).
Ik ben echt zoo blij Haha! Ik zeurde namelijk vanaf mijn 10e ofzo al om een eigen hondje (30 juni wordt ik 16, kun je nagaan hoe lang..)

Afbeelding
* de rechter kleur, zo een wil ik graag Lovers

Het wordt een teefje, iemand suggesties voor een leuke naam? Tong uitsteken

Mijn mams en ik hadden zelf al Roxy in ons hoofd, omdat mijn 2e naam Roxana is, dus een beetje daarvan afgeleidt Lachen
Meerdere namen zijn welkom Haha!

Lysette

Re: Eindelijk mijn eigen pup!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:04

Ik weet niet of je al een fokker hebt gevonden maar misschien is het verstandig om even contact op te nemen met de rasvereniging. Er komen best wel wat hartproblemen voor bij dit ras dus het is (zowiezo natuurlijk) verstandig om je hondje bij een goede fokker te halen.
http://www.cavalierclub.nl/

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:21

He leuk! Of het nou er 1 is met of zonder papieren, let goed op wat je koopt. Neem iemand mee die er ECHT verstand van heeft en laat die ook goed mee kijken. En let op alle puppies zijn leuk.

Flins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 02:26

Leuk hoor!
Een vriendin van mij heeft ook een cavalier, in dezelfde kleur als dat jij wilt. Heet geloof ik Blenheim Ja
Zijn echt hartstikke leuke hondjes, kun je echt super leuk mee knuffelen Lovers

Die van die vriendin van mij bleek alleen later niet raszuiver, ze is nu een jaar oud, maar is nu misschien 5 cm groter als toen ze een pup was Nagelbijten / Gniffelen

Jij iig veel plezier met je hondje gewenst al 'tie er is Lachen

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:23

Cavaliertjes zijn hele leuke honden, maar helaas komen er bij dit ras ontzettend veel ernstige gezondheidsproblemen voor. Ik heb geen idee waar je de pup vandaan wilt gaan aanschaffen, maar ik zou je met klem willen aanraden om dat te doen bij een fokker die is aangesloten bij het cavalier gilde http://www.cavalierkingcharlesgilde.nl. Deze fokkers fokken alleen reuen en teven die getest zijn op oog- en hartproblemen, patellaluxatie en syringomelia, zodat de kans dat je pup een dergelijke aandoening zal ontwikkelen zo klein mogelijk is.
Kiezen voor een cavaliertje zonder papieren zou ik absoluut afraden. Ook al zou je bij het uitzoeken van de pup iemand meenemen met verstand van honden, dan zal deze nooit zo van buitenaf kunnen zien of de pup geen erfelijke aandoeningen zal gaan ontwikkelen.

Veel plezier met je pup!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 17:56

En als er bvb op marktplaats puppy's worden aangeboden met stamboom waar beide ouders aanwezig zijn... Kan dat dan wel?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:01

Aranel schreef:
En als er bvb op marktplaats puppy's worden aangeboden met stamboom waar beide ouders aanwezig zijn... Kan dat dan wel?

tja kan kan... mijn mening is, dat een goede fokker Marktplaats niet nodig heeft om zijn of haar pups te verkopen.

ik zou als ik jou was, een pup aanschaffen, die iig aangesloten is bij de RV, die jou de uitslagen van onderzoeken van ouder dieren kan laten zien, een fokker die fokt voor het ras en niet puur voor vermeerdering.

caveliertjes zijn leuk, maar zoals hier al gezegd, pas vreselijk op met waar je een pup koopt, liever wat langer zoeken en op een wachtlijst staan, dan snel een pup willen, dat laatste werkt vaak niet in je voordeel nl Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 18:27

Nee dat weet ik wel, maar stel je voor dat er toevallig net op het moment dat ik er een zoek een goede pup te koop is.. Bloos Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:44

Aranel schreef:
Nee dat weet ik wel, maar stel je voor dat er toevallig net op het moment dat ik er een zoek een goede pup te koop is.. Bloos Lachen

Ja stel je voor.............. Dromen

Er hebben al een paar je hier gewaarschuwed, maar je moet het natuurlijk zelf weten. Ergens diep van binnen weet je dat je echt je tijd moet nemen, om zo, zo lang mogelijk van je hond te kunnen genieten, maar je wilt het liefst nu een pup, dan maar met een grote gehondheid probleem risico.

Aan jou de keuze wie je naar gaat luisteren..

We zeggen niet dat je 'gewoon' moet wachten, ga gerust nu er naar op zoek, maar wees niet te haastig met de aanschaf, kijk het even aan, en zorg IIG dat je naar een GOEDE fokker gaat, die bij de guilde is aangesloten!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 19:15

Ik ben al vanaf vorige maand zo'n beetje op zoek, 30 juni ben ik pas jarig En ik heb een tijd geleden ook al heel veel informatie opgezocht over honden en de CKCS in het bijzonder.
Niet echt overhaast vind je wel?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:27

Aranel schreef:
Ik ben al vanaf vorige maand zo'n beetje op zoek, 30 juni ben ik pas jarig En ik heb een tijd geleden ook al heel veel informatie opgezocht over honden en de CKCS in het bijzonder.
Niet echt overhaast vind je wel?

Nogmaals het gaat er niet om hoe lang je ermee wacht, maar dat je niet de eerste, de beste (goedkoopste) pup neemt, die je tegen komt. Kijk rustig rond (meerdere fokkers), stel vragen. Enzovoort. Enzovoort Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:29

oehh, ze zijn schattig Lachen Echt heel leuk dat je nu eindelijk een hondje mag. Ik ben me hele leven met honden, we hebben altijd 1/2/3 honden gehad. Echt super leuk Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:30

Mee eens, neem een goed gezonde pup, anders krijg je echt heel erg veel spijt!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:30

ook voor de slechte durven ze geld te vragen.
Weet niet hoe dat bij dit ras zit maar overal zitten sjoemelaars als fokkers. Een telefoontje naar de rasvereniging van die ene met stamboom en beide ouders zal je veel info kunnen opleveren.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:37

Wat leuk gefeliciteerd!
Mooi kleurtje wil je, een vriendin van mij heeft ook zo'n kleurtje cavalier, en god wat was het beestje schattig als pup, echt net een cavia. Maar die hadden ook te snel gekocht en allerlei problemen mee gehad, maar gaat nu goed gelukkig! Haha!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:18

Hier ook een Blenheim, super diertjes!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:32

ras zuiver .. of niet.. ik zeg niet..
wij hebben nu 2 spaniëltjes gehad... de ene zuiver(vd fokker) .. de ander niet (MP)..
de ene is 9 geworden .. was getest en alles.. alles was goed.. maar toch : hartproblemen..
de ander.. niks getest: 15..

dit zegt natuurlijk nog niet alles : maar een kruising is vaak sterker Knipoog op dit moment heb ik een cocker spaniël : amerikaansXengels .. echt superbeestje Haha!

onwijs leuk dat je een pup mag! alleen heb je wel lang vol gehouden zeg Clown! veel plezier!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:48

ligt er aan met dat sterker. 2 honden binnen een ras wil niet altijd zeggen dat je het goede kruist. Kijk eens bij Radar, zat kruisingen die het net een paar dagen volhielden zo niet een paar weken/maanden....

Bezint eer ge begint!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:58

Het is onzin om alleen bij "het Gilde"te kopen !
Dat zijn een paar fokkers die zich afgescheiden hebben en eigenlijk zeggen dat ze beter zijn. Wij fokken al meer dan 30 jaar Cavaliers en proberen het zo goed mogenlijk te doen.
Het blijft een dier wat je koopt , de een wordt 15 jaar de ander 5 jaar. Dat is niet anders met paarden of mensen, als het fokken zo simpel was dan werd er geen dier of mens meer ziek van erfelijke afwijkingen! Zoek een pup bij een fokker en gebruik gezond verstand er zijn zat goede pups te koop. Voor info over een goede fokker mag je me altijd mailen.