Ganzen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foefer

Ganzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:11

Wie van jullie kan me iets meer vertellen over t onderhouden van een gans!? Haha!
Ik ben helemaal gek van ze!
En ik vermoed dat ik er eerdaags 1 krijg, van de vader van mijn vriendinnetje Knipoog
Wat eten ze?
Moet je ze in een hok doen?
Nee toch?
Ik wou hem/haar lekker los laten lopen...
Knipoog
Ik hoop op jullie reacties en dat ik daar wat steun aan heb!!!!!

Oreo

Re: Ganzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:14

Zover ik weet horen ganzen in koppels gehouden te worden (2 ganzen dus) Ze hechten zich heel erg aan een maatje, en ik geloof niet dat je ze dat moet onthouden, probeer er dus zeker 2 te krijgen!

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:17

Oreo schreef:
Zover ik weet horen ganzen in koppels gehouden te worden (2 ganzen dus) Ze hechten zich heel erg aan een maatje, en ik geloof niet dat je ze dat moet onthouden, probeer er dus zeker 2 te krijgen!

Oke thnx.
Ik heb zelf wel meerdere dieren maar weet dus echt niet of dat allemaal samen gaat..
2 jack russels en 2 katten!
Maja ze zijn allemaal wel erg sociaal moet ik zeggen, ze accepteren elkaar allemaal! Clown

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:23

Ze zijn gek op water,dus zorg voor een grote bak waarin ze(2 is echt beter!) zich kunnen wassen Haha!

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:52

katchina schreef:
Ze zijn gek op water,dus zorg voor een grote bak waarin ze(2 is echt beter!) zich kunnen wassen Haha!

Heb n heeeeeele grote vijver, dus dat komt wel goed denk ik Knipoog

Maar wat eten ze zoal eigenlijk?????

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:07

Ze eten gras en je kan in de dierenwinkel speciaal voer kopen, bij dat voer moet je water doen en dan kunnen ze het zo opslobberen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:13

Ik heb een tijdje als vrijwilliger in een vogel asiel gewerkt en daar hadden we ook een gans, zijn naam was Pino.
Deze gans was van jongs af aan opgevoed door een vrouw, hij moest ook niks van mannen hebben en eigenlijk ook niet van soortgenoten.
Hij dacht echt dat hij een mens was Nagelbijten / Gniffelen
Ik was echt helemaal verliefd op Pino, en Pino op mij, telkens als ik bij hem in het hok kwam ging wurmde hij zich op mijn schoot en ging zachtjes bijten in me nek... Lovers
Helaas had Pino het helemaal niet op mannen en als een man het hok binnen ging viel hij dan ook aan, en daarom moest pino weg Verdrietig Ik mocht hem niet houden van mijn vriend, we hadden wel een tuin maar gansen eten wel alles op, je gras, je planten en ze poepen alles onder.
Toen heb ik Pino nooit meer gezien, ik denk nog wel vaak aan hem.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:44

mijn opa heeft ook ganzen gehad , en om precies te zijn 12 Haha! (11 vrouwen en 1 man)
hij had ze nooit binnen in een hok , ze hadden er 1 waar ze in en uit konden lopen (dag en nacht )
bij mijn opa kregen ze geloofk ik ( weet niet zeker ) gewoon gemengd kippenvoer en brood.
daar deden ze het goed op Lachen voor de rest hadden ze een heel groot terein om op te lopen en een grote sloot om in te zwemmen.

als ik jou was zou ik geen 1 gans nemen maar gewoon 2 die beesten zijn altijd bij elkaar en het is zielig om er dan maar 1 te nemen.
ze maken trouwens ook erg veel lawaai , en poepen echt alles onder Clown