Hond schijnzwanger?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hond schijnzwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:04

Hoi, mijn hond is schijnzwanger, zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ze is dit al eerder geweest alleen deze keer is/lijkt het veel erger dan vorige keer.

mirre

Re: Hond schijnzwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:05

Het gaat vanzelf weer over, haar gedrag gewoon negeren. Als het heel erg word kan de dierenarts haar wel een injectie geven dacht ik, maar dan zou je even moeten bellen.
Om het te voorkomen zou je haar in de toekomst kunnen laten steriliseren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:07

Ik erger me er niet aan en wil haar ook niet laten sterriliseren, maar ben erg bezorgt ik zie overal van die spookverhalen over kanker en ontstekingen ofzo

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:07

LZP --> BB

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:39

Ik geloof dat er ind. wel een grotere kans is op baarmoederontsteking, kanker weet ik niet, maar als je je erg veel zorgen maakt bel je je dierenarts even, die kan je er vast alles over vertellen.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:17

Ik ben daarmee naar de dierenarts gedaan omdat Lady jeuk had, en die zei dat ze dan speelgoed gingen bewaken wat ze hadden, en als kind beschouwden, dat deed Lady gelukkig niet ze kreeg wel een spuitje voor de jeuk.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 02:02

Omdat ik nu een teef pup heb wou ik ook wat meer weten over het steriliseren en de kans op kanker.

Volgens de da is er meer kans op kanker op het moment dat je teef 5 keer loops is geweest en verhoogt dat iedere keer, tenzij je dus laat steriliseren of dekken.

En het schijnen geen spookverhalen te zijn Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 03:06

Belady schreef:
Ik ben daarmee naar de dierenarts gedaan omdat Lady jeuk had, en die zei dat ze dan speelgoed gingen bewaken wat ze hadden, en als kind beschouwden, dat deed Lady gelukkig niet ze kreeg wel een spuitje voor de jeuk.

Ja dat met dat speelgoed doet ze wel, nouja bewaken, ze doet absoluut niet aggressief dan is het hoppa naar de dierenarts en kijken of er medicinaal of hormonaal wat aan te doen valt.
Het is meer dat ze het overal naar toe neemt en bij me op schoot legt en ernaast komt liggen om het melk te geven Clown
Overal waar daisy is, is speelgoed.
Ik kan haar gewoon lange tijden uitlaten zonder dat ze oppeens gaat zeuren van waar is mijn speelgoedbaby, en ze heeft ook nergens last van verder (behalve dan dat ze nog meer aandacht dan normaal wilt).

Wij hebben er ook geen last van, en aangezien we later (is niet zeker hoor, zijn toekomstplannen) nog een nestje willen fokken met haar willen we haar zowiezo niet steriliseren (en dat ik als de dood ben dat dat fout gaat, hond van mijn moeder kreeg een fikse ontsteking en heeft heel lang pijn gehad).

In ieder geval is het meer het punt dat ik bang ben dat ze kanker krijgt ofzo of een tepelonsteking iets, omdat dat vrijwel op elke site staat waar je iets zoekt over dit onderwerpt, dus vandaar zocht ik eigenlijk mensen die er ervaring mee hebben of er gewoon meer over kunnen vertellen (Je ziet ook op zat websites dat met een scherper bit rijden de enigste oplossing is als je paard moeilijk is Ach gut )

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:37

Mijn lab had het ook, ik moest haar kroel weghalen en zeker niet over haar buik wrijven omdat de melkgift bevorderd. Ze was helemaal de weg kwijt was een nest aan het bouwen en het duurt best lang voordat het weg is. Het is alleen bij de eerste loopsheid geweest daarna niet meer. Ze wordt volgende week 2 jaar.