20 jarige kat voor 3 weken verhuizen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

20 jarige kat voor 3 weken verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:35

Sinds kort woon ik niet meer thuis bij mijn ouders. Mijn 20 jarige kat is lekker bij mijn ouders gebleven. Zij hebben een lekker groot huis voor haar en een tuin.

Probleem is dat mijn ouders in juni 3 weken op vakantie gaan. Normaal zorgde ik dan voor de kat, maar dat wordt nu een stuk lastiger omdat ik op mezelf woon (met m’n vriend).

Ik had nu bedacht om voor die 3 weken mijn katje mee naar mijn eigen huisje te nemen. Dan kan ik haar veel meer aandacht geven als dat ze thuis blijft. Maar ik vind het wel een beetje zielig dat ze dan ineens weer in een nieuw huis komt en moet wennen. Als ik haar bij mijn ouders laat, kan ik alleen maar ’s avonds komen om haar eten te geven. ’s Ochtends zou ik bijv. een buurvrouw moeten vragen. Maar probleem is dan dat ze niet genoeg aandacht krijgt.

Wat vinden jullie, moet ik mijn kat voor 3 weken mee nemen of moet ik haar thuis laten?

Mijn kat is al erg oud en heeft echt aandacht nodig. Buiten komt ze eigenlijk niet, dus dat zou in mijn huis geen probleem moeten zijn.

Groetjes!

Ylana

Re: 20 jarige kat voor 3 weken verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:36

Kan je niet die 3 weken in je ouders huis gaan "wonen"?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:37

Ylana schreef:
Kan je niet die 3 weken in je ouders huis gaan "wonen"?

Ja, daar dacht ik ook nog aan. Maar ik kan moeilijk gescheiden van mijn vriend wonen. Dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. Hij kan sowieso niet bij mijn ouders in huis die 3 weken i.v.m. zijn werk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:37

Lekker in haar eigen huis laten.
Desnoods logeer je dan een paar nachtjes per week (in het weekend) met of zonder vriend bij je ouders thuis, om de kat aandacht te geven.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:39

tienus63 schreef:
Lekker in haar eigen huis laten.
Desnoods logeer je dan een paar nachtjes per week (in het weekend) met of zonder vriend bij je ouders thuis, om de kat aandacht te geven.

Ja, precies, dat ik alleen het weekend doe of zo. Dat is op zich ook wel een idee...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:39

Wonen jij en je ouders nu ver uit elkaar?

DorusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:41

Ik zou de kat ook in zijn eigen omgeving houden, zeker gezien zijn leeftijd.

Mijn kat had een heel trauma opgelopen nadat ik hem op 1 jarige leeftijd voor het eerst heb verhuisd. Nooit problemen mee gehad in de auto en sindsdien alles bij elkaar mauwen als hij mee moest. Zeker toen ik hem een half jaar later nog een keer heb moeten verhuizen. Daarna is het wel de goede kant op gegaan omdat hij regelmatig van bekende plek naar bekende plek ging (van mijn kamer, naar mijn ouders, naar het kattenpension en weer terug). Toen hij dus nog een keer naar een onbekende plek moest verhuizen (nieuwe huisje van mij en mijn vriend) was er niets meer aan de hand.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:42

Ylana schreef:
Wonen jij en je ouders nu ver uit elkaar?

Nee, dat valt op zich wel mee. Het geven van eten is dus ook geen probleem, maar ik heb dus niet veel tijd om echt aandacht te geven. 's Avonds moet ik natuurlijk altijd naar mijn paard.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:42

kat laten zitten waar ze zit. Lachen Beestje is veel te oud om nog te verhuizen.

eventueel af en toe eens een nachtje blijven slapen in het huis van je ouders, vind ik eigenlijk een goed idee.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:45

jokari schreef:
kat laten zitten waar ze zit. Lachen Beestje is veel te oud om nog te verhuizen.

Dat vind ik dus eigenlijk ook. Ik denk dat het misschien voor de kat beter is om lekker thuis te blijven en iets minder aandacht te krijgen, dan verhuizen / stress en veel aandacht.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:47

denk ik ook. Als ik mijn kat verhuis terwijl ik op vakantie ben, zit ze godganse dagen onder de zetel bij mijn zus te janken dat het niet schoon meer is. Als ik ze thuis laat, en ze dus enkel eten & water krijgt door iemand, maar geen aandacht (wegens kat veel te asociaal), is er niets aan de hand. Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:10

Hangt van de kat af en hoe goed hij je kent.

Mijn ene kat is erg aanhankelijk en loopt je door het hele huis achterna. Die heb ik dus wel eens meegenomen op vakantie.
Die vind het belangrijker om aandacht te krijgen dan dat hij in een bekende omgeving zit.

Mijn andere kat zou liever in een bekende omgeving zitten dan bij bekende mensen.

Dus kijk naar wat jij het best bij de kat vind passen ongeacht de leeftijd.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 14:15

Mijn kat is ontzettend aanhankelijk naar mij toe. Loopt idd steeds achter me aan. We doen bij alles samen, haha!

Maar ze is dus nog nooit verhuisd. Heeft altijd in dit huis gewoond en is hier dus nooit weg geweest. Ik heb dus absoluut geen idee hoe ze op een verhuizing zou reageren.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:18

In het geval dat jij ook zo'n kat hebt die je overal achterna loopt zou ik denken dat hij aandacht belangrijker vind dan zijn vaste plek.

In dat geval zou ik hem bij jou in huis halen. Blijkt het niet te bevallen dan breng je hem toch gewoon de volgende dag weer terug naar zijn eigen huis.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 14:19

lindsey schreef:
In het geval dat jij ook zo'n kat hebt die je overal achterna loopt zou ik denken dat hij aandacht belangrijker vind dan zijn vaste plek.

In dat geval zou ik hem bij jou in huis halen. Blijkt het niet te bevallen dan breng je hem toch gewoon de volgende dag weer terug naar zijn eigen huis.

Ja, dat kan natuurlijk ook. Dat ik hem dan gewoon weer thuis breng... Hmm, ga thuis nogmaals maar ff overleggen wat we nu moeten doen.