Belonen,straffen of negeren (katten met prooi)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Belonen,straffen of negeren (katten met prooi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 22:13

Mijn kat kwam vroeger regelmatig met een vogel,vis,kikker,muis,papegaai ( Nagelbijten / Gniffelen ) Binnenwandelen. ik heb haar hier altijd voor gestraft als ze weer eens een dode vogel voor me neerlegde, maar waarom kreeg ik de volgende dag dan een nieuwe voor me voeten?

Toen hoorde ik van me achterbuurvrouw dat ze haar kat beloonde als het een dier voor der had meegenomen, zo wilde ze alleen maar laten zien, kijk eens baasje, speciaal voor jou.

En nu beloon ik mn kat dus en ik krijg bijna geen dieren meer voor me neus, tot 5 minuten geleden toen ze met een muis aan kwam rennen, ik heb haar uitbundig beloond en ze ging ervan spinnen, daarna is het opgeruimd.

Hoe doen jullie t nou? beloon je je kat, of straf je hem? Of ruim je alleen het dier op?
Ben erg benieuwd, ohja let er trouwens op bij de beesten opruimen dat jullie wat aan je handen hebben en t nooit met de blote hand pakken!

roylinde

Re: Belonen,straffen of negeren (katten met prooi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:40

gelukkig vangt onze kat ze wel, maar hij verzamelt ze gelukkig niet binnen maar in de achtertuin.
Tja ik denk dat ik het anders zou negeren... het is de natuur...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 06:09

Het is de natuur dat katten vogels, muizen, etc vangen.
Ik kan daar niet boos om worden.
Onze poes at altijd op wat ze lekker vond en de restanten gingen de biobak/slootkant in.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 06:24

Gelukkig doet die van mij dat nooit. Tong uitsteken Mijn stiefmoeder zou een hartaanval krijgen als er een dood beest op de mat lag.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:05

PrinCessRomy schreef:
Mijn kat kwam vroeger regelmatig met een vogel,vis,kikker,muis,papegaai ( Nagelbijten / Gniffelen ) Binnenwandelen. ik heb haar hier altijd voor gestraft als ze weer eens een dode vogel voor me neerlegde, maar waarom kreeg ik de volgende dag dan een nieuwe voor me voeten?

Toen hoorde ik van me achterbuurvrouw dat ze haar kat beloonde als het een dier voor der had meegenomen, zo wilde ze alleen maar laten zien, kijk eens baasje, speciaal voor jou.

En nu beloon ik mn kat dus en ik krijg bijna geen dieren meer voor me neus, tot 5 minuten geleden toen ze met een muis aan kwam rennen, ik heb haar uitbundig beloond en ze ging ervan spinnen, daarna is het opgeruimd.

Hoe doen jullie t nou? beloon je je kat, of straf je hem? Of ruim je alleen het dier op?
Ben erg benieuwd, ohja let er trouwens op bij de beesten opruimen dat jullie wat aan je handen hebben en t nooit met de blote hand pakken!

Negeren. Van mij mogen ze hun prooi hebben. Vind ik die ergens ruim ik hem op. Ben er niet blij mee maar heb het liefst dat ze het opeten. Iets gejat van tafel? Hou maar, ik hoef het dan toch niet meer.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:11

Onze kat heeft gelukkig nog niets 'dood' meegenomen. eenmaal een half bewusteloos muisje dat we er weer bovenop hebben gehaald. Maar belonen of straffen zal bitter weinig helpen omdat dit een instinctief gedrag is van onze katten. Ze zullen het blijven doen, ongeacht onze reactie erop.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:12

Oh mijn God...hoe kun je een kat nou bestraffen voor het volgen van zijn/haar instinct....

Gut, tis maar een dood diertje, pak 'm op en gooi 'm weg... Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:17

Onze katten brengen ze gelukkig niet naar binnen. Eentje legt ze op de stoep, en bleert dan net zo hard (maakt niet uit op welk moment van de dag..) tot we komen kijken, zeggen "Oohh mooie muis, knáp gedaan hoor Ja " en dan at ze hem op of kwam ze naar binnen. Eerder niet, we moesten hem goedkeuren *LOL*
De ander kan geen muizen doodmaken, die hebben we als kitten gevonden en die snapt het niet zo. Die verprügelt ze meer, de arme diertjes gaan dood van ellende. Zie ik dat, dan pak ik ze af, en afhankelijk van de toestand van de muis laat ik hem gaan, of laat ik m'n vader/moeder hem doodmaken.
De jongste is een fixe jager, die vangt zo jong als ze is van alles. Zij brengt het niet mee naar huis, ze eet het gewoon zelf op.
Vinden we wat, dan gooien we het bij de sloot of op het dak, voor de kraaien/eksters/... die zijn daar heel blij mee Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:51

Adil18 schreef:
Oh mijn God...hoe kun je een kat nou bestraffen voor het volgen van zijn/haar instinct....

toen we regelmatig (vaak om de dag) beesten voor ons neus gelegd kregen wist ik niet beter, heb er nu van geleerd Lachen
edit: trouwens dat wil ik je wel horen zeggen als er een vogel met zn kop eraf en ze buik open ligt en dan nog zeggen gut tis maar een dood diertje, pak em op en gooi em weg, niet altijd zo fris he Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:23

PrinCessRomy schreef:
Adil18 schreef:

toen we regelmatig (vaak om de dag) beesten voor ons neus gelegd kregen wist ik niet beter, heb er nu van geleerd Lachen
edit: trouwens dat wil ik je wel horen zeggen als er een vogel met zn kop eraf en ze buik open ligt en dan nog zeggen gut tis maar een dood diertje, pak em op en gooi em weg, niet altijd zo fris he Haha!

Nope, zeker niet fris...maar kan er prima tegen....Grootste gedeelte hier thuis jaagt dus je wordt wel eens gedwongen (nee geintje, uit vrije wil hoor) mee te gaan op een drijfjacht en dan krijg je ook mooi dood spul in je handen gedrukt....En als je dan naar een dagje hard werken (want dat is drijven wel) zin had aan een lekker duivenborstje kreeg je een mes in je handen gedrukt met de woorden: "Veel plezier er mee, niet de borstjes kapot maken maar voorzichtig opensnijden!!"

Geloof me, ben wat gewend Knipoog

Maar perfect dat je er van geleerd hebt, ik denk namelijk niet dat je kat er ook mar iets van zou snappen als hij bestarft zou worden Knipoog In zijn ogen is ie waarschijnlijk alleen maar goed bezig geweest Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 17:49

daar kwam ik idd dus ook achter, ze snapte er niets van, gaf ze me wat, werd ze er niet voor beloond, overigens vind ze het wel humor een een levend muisje mee te nemen en daar samen mee te spelen, probeer zo'n klein beest maar eens te vangen !

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:23

Hangt er van af... Koekie is bij ons de jager (of was eigenlijk, ze zitten tegenwoordig binnen). Als ze echt naar me toe komt beloon ik en ruim ik zodra ze weg is de boel op. Blijft ze op een afstandje of loopt ze langs me heen, dan negeer ik d'r en ruim ik zodra ze weg is de boel op. Koek heeft de vervelende gewoonte om vogels kaal te plukken en grotendeels op te eten en muizen te fileren en uit te hollen Scheve mond Goede training om een sterke maag te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:06

als je kat zijn prooi naar jou komt brengen moet je heb belonnen. Je kan het zien als een soort kadotje zeg maar. Jij geeft hem altijd te eten. HIj wilt nu wat terug doen. Dus nooit of te nimmer straffen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:14

onze kat komt nu erg regelmatig met een beestjes thuis. een vogel of een muis. vanochtend met een vogel half opgegeten en net nog met een baby muisje. net echt leuk maarja

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:40

Ik zeg ook altijd tegen poes, als ze met een beest in huis komt, dat ze dat netjes gedaan heeft en dat ik haar erg knap vind. Soms komt ze met een levende muis naar binnen en dan mag ze daar van mij mee spelen. Het is haar instinct. Soms redden we de muizen of vogeltjes uit haar klauwen en dan laten we ze weer vrij. Poes wordt een jaartje ouder en is niet zo fanatiek meer, maar in haar jonge jaren was het elke week wel raak: vogels, muizen en zelfs jonge konijnen. Ik beloon poes er wel voor, het is toch heel lief bedoeld dat ze dat voor mij vangt. Ze vangt ze en vaak gaan die beesten dood van de stres, maar ze eet ze niet op. Ik vind geen half opgegeten beestjes.