Geitjes?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xjox

Geitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:30

Ik heb al eerder een ander topic over dwerg-geitjes geplaatst. Maar nu ben ik even benieuwd: zijn er hier bokkers met eigen (dwerg) geitjes? En waar staan ze etc.

Anoniem

Re: Geitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 01:27

Ik heb er 2!
Afbeelding
We hebben in de tuin een apart beestenverblijf en daar staan ze. Als het gas in de tuin gemaait moet worden mogen ze daar ook even grasmaaien..

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:46

Wat een leukerds! Lachen
Ook leuk dat je de mogelijkheid hebt om ze te hebben Lachen

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:52

hier ook twee geiten maar dan van groter kaliber,een saanengeit en een britse alphine geit (beiden melkgeiten) lopen op de weide van 1 hectare achter het huis,samen met de merries die veulens hebben(krijgen)
Ze zijn super tam,komen s'avonds direct naar hun stal,luisteren beter dan een hond naar hun naam.
Zelfs van weide wisselen gebeurd gewoon los,ze volgen me toch overal,maar ook aan de leiband zijn ze gewillig.
Ze zijn voor ons dochtertje imke van twee,kan ze enkele jaren met hen oefenen voor ze bij de pony(s mag.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:55

Wij hebben ook 2 dwerg geiten en die staan gewoon bij huis.
Ze hebben een wei en een hok Lachen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:38

Ik heb zelf 1 dwerggeit, die staat op de kinderboerderij waar ik vrijwilligwerk.
Daar hebben we dus heel veel (dwerg) geitjes!

Ook op mijn werk hebben we een aanta; geiten lopen (10) waar ik de zorg over heb!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:44

Melissa schreef:
Ik heb zelf 1 dwerggeit, die staat op de kinderboerderij waar ik vrijwilligwerk.
Daar hebben we dus heel veel (dwerg) geitjes!

Ook op mijn werk hebben we een aanta; geiten lopen (10) waar ik de zorg over heb!

wat leuk!! Had ik dat maar, haha Knipoog Leuk hoor Ja

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:14

Ben zo blij. Ik krijg 'n geitje. komt samen te staan met onze shetlander, welsh jaarling en het veulentje dat we verwachten. Dus als iemand nog tips heeft, alles is welkom Lachen
Mijn vader heeft namelijk een nieuw huis met weidegang!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:45

Als ik jou was zal ik 2 geitjes nemen, het zijn namelijk groepsdieren! en je moet een UBN nummer aanvragen bij Minlv!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:01

Klopt, geitjes moet je minimaal met zn tweeën houden. Ook een hokje, een klimtoestel (boomstammen of verhoging/tafel met planken) en hoge afrastering!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:19

Ook een hokje, een klimtoestel (boomstammen of verhoging/tafel met planken) en hoge afrastering!

Is allemaal geregeld. Ik heb gehoord dat als ze met pony's etc. staan dat dat ook gaat. Maar ik weet wel hoe het allemaal zit.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:23

Een hok is gemaakt, zoals het hoort. Er staat al een speciale boomstam in de wei en aan de omheining is ook gedacht, toen we die gingen maken. Morgen ga ik samen met 'n vriendin een klimtoestel maken, ik heb vanalles gekocht in de winkel Lachen Ook heb ik veel informatie bij elkaar gezocht en heb ik een boek gekocht over dwerggeitjes. Dus er is wel aan veel gedacht. Ook aan het bekappen, ontwormen etc. Er is een speciale winkel in de straat waar ze ook van alles voor geitjes verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:49

Wij hebben bij de Gamma ofzo zo`n houten kinderspeelhuisje gekocht. Dat is hun hokje..

Verder hebben we van vlonders een klimtoestel in elkaar geflanst en springen ze oo op het oude kippenhok enzo..

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:15

Ik heb 5 dwerggeitjes, heb ze nu ongeveer 8 jaar. Ze staan in de tuin (die groot genoeg is hoor Knipoog ). Ik houd ze op twee weiden, waartussen ik afwissel om het gras te laten herstellen. Ze hebben klimmogelijkheid.

Geitjes zonnen in warm weer ERG graag, ze kunnen uren zonnebaden. En tegen de avond worden ze dan helemaal gek en gaan bokkesprongen maken en dergelijke.

Denk wel aan geluidsoverlast. Sommige geitjes mekkeren echt de hele buurt bij elkaar. De mijne geven gelukkig bijna nooit last, maar het kan wel makkelijk.

Nog vragen? Stel ze gerust!!!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:27

Geitjes mekkeren vooral als ze naar de bok willen.en als je ze verwend hebt(dan mekkeren ze telkens ze iemand horen)
Maar je hebt er echt plezier van.
Veel plezier met je geitje!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:45

Wij hebben zelf twee grotere geiten (tochenburger en een kruizing tochenburgen met nubiër) en een dwerggeit in pension. Ze staan overdag in het weitje en 's nachts op stal (ieder een eigen box). Het is een stel oudjes, overgebleven uit de hobbyfokkerij van mijn ouders, waar ze mee gestopt zijn toen de jongen vrijwel alleen maar in de (slacht)handel belandden.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:36

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:03

Ooh wat een prachtig lief schattig geitje, magnifiek zeg!!! Ongelooflijk! Veel plezier ermee...!

Overigens TS, staan er veel foto's in mijn profiel Lachen 'k geloof ook wel wat van hun speelgoed Lachen Veel plezier met ze!

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:08

Waar wij een stal huren heeft die boer ook geitjes! Zeer leuk zeg, ze hebben nu ook kleintjes! 3 vrouwtjes zijn er geboren dus die blijven!! Maar er moeten er nog 2 bevallen, zijn al een tijdje 4kant maar komt nog niks! Terwijl de andere al iets van 6 weken zijn en 1 bijna een maandje!! De kleintjes zijn ernstig leuk, zal als ik het onhoud foto's maken en plaatsen!!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 15:14

Leuk, jonge geitjes! Leuk om zoiets mee te maken Ja Vanavond om 20:00 gaan we het bokje ophalen. Ik heb hem de naam MOKKA gegeven!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:21

11-05-07 Hebben we de bokjes opgehaald. Ze heten Mokka en Choco
Ze zijn 17 Maart geboren, het zijn dus twee broertjes!

Choco is heel eigenwijs en Mokka erg rustig.

Afbeelding
Mokka

Afbeelding
Choco

Afbeelding
Samen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:49

Wat leuk dat jullie er toch twee hebben meegenomen! Heb je ook wat plaatjes geschoten van al het klimspul dat jullie gemaakt hebben? Je hebt er in elk geval een hoop moeite voor gedaan om je te verdiepen in wat geitjes nodig hebben Ja . Ze zijn erg leuk, die twee!

Ik heb altijd gezegd dat 'als ik later groot ben' ik ook geitjes wil. Helaas ben ik wel groot (nou ja, figuurlijk dan), maar de tuin niet *LOL* .

Gisteren zag ik een hele familie aan de wandel met een geitje aan de riem, beestje liep vrolijk kwispelend mee. Zag er zo grappig uit Haha! .

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:06

Hier wordt soms door ons imke op de geit gereden.
Ze weegt amper 10 kilo en we hebben een geit die groter is dan onze mini 's.
Dus stapt en draaft ze soms een klein rondje op de geit.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:10

Ik heb ook een dwerggeit, ze staat samen met mijn paardje Ja
Dit gaat supergoed, de geit slaapt op de rug van het paard Clown
Ze heeft helaas wel een allergie (auto-immuunziekte) waardoor ze erg veel last heeft van jeuk enzo,
hiervoor krijgt ze prednison maar daarvan wordt ze soms wat aggressief...
Verder is ze superlief! Ze rent zo mee naast de fiets enzo Haha!
Ze is nu 5 jaar oud en ze heet Frodo!

Foto:
Afbeelding

Oh ja, dat wilde ik nog eens vragen:
ik heb helemaal geen oormerk bij de geit, weet iemand waar ik dat kan aanvragen?
Ik heb wel eens gezocht maar ik vond alleen van die grootverpakkingen enzo, en aangezien ik maar 1 geit heb...

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 17:14

Renskeeee schreef:
Ik heb ook een dwerggeit, ze staat samen met mijn paardje Ja
Dit gaat supergoed, de geit slaapt op de rug van het paard Clown
Ze heeft helaas wel een allergie (auto-immuunziekte) waardoor ze erg veel last heeft van jeuk enzo,
hiervoor krijgt ze prednison maar daarvan wordt ze soms wat aggressief...
Verder is ze superlief! Ze rent zo mee naast de fiets enzo Haha!
Ze is nu 5 jaar oud en ze heet Frodo!

Foto:
Afbeelding

Oh ja, dat wilde ik nog eens vragen:
ik heb helemaal geen oormerk bij de geit, weet iemand waar ik dat kan aanvragen?
Ik heb wel eens gezocht maar ik vond alleen van die grootverpakkingen enzo, en aangezien ik maar 1 geit heb...

Aah leuk hoor! Samen met je paardje, ziet er erg lief uit. Amy de jaarling van mijn vader is ook helemaal geinteresseerd in de bokjes. Erg leuke naam ook! Wij hebben ook geen oormerkjes erin zitten, maar wel erbij gekregen. Verder weet ik helaas nog niet zo heel veel.