Konijnen ras en voer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Konijnen ras en voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 12:23

Hallo,
Ik wil graag weer een konijntje
wat zijn de mooie kleine rassen?
en ik heb cavias gehad. daar heb ik nog voer van. Kunnen konijnen dat nog opeten?
Alvast bedankt Lachen

Faniek

Re: Konijnen ras en voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:45

Dwergen bedoel je? Er zijn maar een paar dwergrassen:
Kleurdwerg, Pooltjes en Nederlandse Dwerghangoorkonijn.
Ik ben zelf fan van de laatste en fok deze dan ook in de kleur chocoladebruin.
Ik zou geen caviavoeding aan konijnen geven, want daar zitten extra vitaminen in. Het beste is gewoon alleen biks zonder gekleurde stukjes of bijv. sience selective.
Konijnen zijn trouwens ook groepsdieren beter twee dan één alleen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 13:56

Dus een konijn mag geen caviavoeding of beter van niet. We kopen ook wel bix. maar het zou wel handig zijn als het konijn het laatste cavia voer op zou kunnen eten ?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:00

Geen cavia voeding geven, een angora blijf ik geweldig vinden. Maar daar moet je (imo) ook veel tijd in steken. Op google vind je foto's, op mijn profiel zie je er ook een paar.
Zoals Faniek zegt, best koop je dan twee konijntjes, maar hou rekening met het ras! Een goed duo zoeken is vaak moeilijk!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:02

x_Sannee schreef:
Dus een konijn mag geen caviavoeding of beter van niet. We kopen ook wel bix. maar het zou wel handig zijn als het konijn het laatste cavia voer op zou kunnen eten ?

Ik zou je konijn geen cavia voer geven, gooi het dan gewoon weg het kost nou ook geen 20 euro dat voer. Je kunt inderdaad het beste je konijn van die korrels geven, want doe je het gemengde voer dan halen ze alle lekkere stukjes eruit.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:40

kleine konijnjes zijn meestal wel feller dan een grotere rassen konijnen. ik zou er wel 2 nemen. en je caviavoer weggooien. zoveel kost een zak konijnenvoer niet

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:42

ik heb een dwergkonijntje, althans zo is ze verkocht. Het is wel een grote nu, ik denk dat er ergens ver weg een familielid dwerg was Vork

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:43

o! ik bedenk me net, je hebt ook een konijnenforum! Daar weten ze er veel van Knipoog www.konijnenforum.nl volgens mij (ik ben tijgetje daar, maar ben er al heel lang niet meer geweest)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 21:00

Ik heb een albino dwergkonijntje Lachen een ram (gewoon konijnenvoer) Tong uitsteken hij zat daar ook alleen in zn hokje. en die fokker zei dat het goed was Lachen zal zo wel even foto plaatsen Lachen

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:04

Wij hebben drie dwergkonijnen en ze zijn alledrie onwijs lief en aanhankelijk. Twee ervan zijn baardkonijntjes, die zijn net nog wat rustiger als de derde, wat een kruising pooltje, dwergkonijn is. Ik geef zelf de voorkeur aan een dwerghangoor konijn, vanwege het karakter en de oren Haha!
Maar ik zou je konijn geen caviavoer geven, gewoon konijnenvoer kopen.