Weet iemand van jullie hoe dit zit, met bronvermelding?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Weet iemand van jullie hoe dit zit, met bronvermelding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 22:40

Ik hoop dat dit topic mag, ik heb dit topic niet geopend om een discussie te starten (daar loopt er al één van meen ik mij te herineren), maar graag wil weten hoe het één en ander in elkaar steekt.

Stel je hebt een stafford of een ander pitbullras..deze heeft een stamboom bij het FCI (oid?) dat deze raszuiver is. De teef wordt drachtig van een niet ras, hoe zit het dan met de pups? Kan je voor deze pups laten registreren?

Ik heb begrepen ooit dat alle pitbullrassen voorzien moeten zijn van een soort van keuringsrapport en stamboom, zodat deze geregistreerd staan.

Ik stel deze vraag omdat ik op internet een artikel tegenkwam van iemand die een stafford Engelse X Amerikaanse stafford had en die werd zo van de straat geplukt en mocht de hond inleveren en laten inslapen, omdat dit een kruising was en de hond werd zonder pardon ingeslapen (zonder aanleiding).

Vind dit best wel schokkend..begreep dat Jack Russels ook op de 'zwarte lijst' gaan komen en dat er dan dit soort dingen ook kunnen gebeuren. Vraag me dan af wat er met de pups van zo'n nest gebeurd of met kruisingen die er rondlopen zonder FCI?

slimmerik

Re: Weet iemand van jullie hoe dit zit, met bronvermelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:54

Tja bij die pups zitten dus geen papieren. Volgens mij kunnen ze dan idd zo van de straat geplukt worden. En terecht. Aangezien die honden niet los mogen, kunnen ze dus ook niet van zo maar een hond dragend worden.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:29

Volgens mij vallen de pups inderdaad onder de 'verboden honden'.

FCI klopt inderdaad niet, ik neem aan dat je de Raad van Beheer bedoeld Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 10:12

Geen idee Buffy Lachen Had een kennisje van mij al gevraagd, wantd ie heeft een stafford en die had het over een stamboom, goedgekeurd FSI/FCI oid stamboom en als dat niet bij je hond zit kan het dier afgemaakt worden.

Was aan het zoeken op draagtijd hond op google en zag opeens een stukje van dat artikel staan at die hond in beslag werd genomen en afgemaakt werd, omdat het een kruising is en er geen papier bij zat...schrok daar best van, maar kon geen bron vinden, dus dacht mss weet iemand van jullie hoe dat zit? Er werd nl verteld dat het met Jack russels ook die kant opgaat en gezien ik een Jack Russel heb, reutje, die door de schutting is gekropen naar de buren en die hond daar heeft gedekt..(godzijdank is die buurhond niet zwanger)..was ik beetje bang dat het risico ook daar was voor die pups als die er waren gekomen. Vandaar dat ik dat artikel tegenkwam Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:44

Nou volgens mij hoef je voor je JR niet bang te zijn hoor. Dat soort kleintjes kunnen volgens mij nooit zo verwoestend huis houden als de pitbull-achtigen.
Draagtijd is trouwens 9 weken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 00:09

Nee idd Slimmerik, er lopen genoeg kruisingen Jacks los en ha er ook nog nooit van gehoord, maar dat 'gerucht' ging rond en kon het alleen maar vinden over de pitubullachtigen..wilde dat toch even zeker weten Lachen
Dank je.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 00:58

ff googlen op 'regeling agressieve dieren' en je weet er alles van Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:17

ah dank je Rosita, op die zoekwoorden kom ik nou weer niet he Tong uitsteken