Ik hoop dat dit topic mag, ik heb dit topic niet geopend om een discussie te starten (daar loopt er al één van meen ik mij te herineren), maar graag wil weten hoe het één en ander in elkaar steekt.
Stel je hebt een stafford of een ander pitbullras..deze heeft een stamboom bij het FCI (oid?) dat deze raszuiver is. De teef wordt drachtig van een niet ras, hoe zit het dan met de pups? Kan je voor deze pups laten registreren?
Ik heb begrepen ooit dat alle pitbullrassen voorzien moeten zijn van een soort van keuringsrapport en stamboom, zodat deze geregistreerd staan.
Ik stel deze vraag omdat ik op internet een artikel tegenkwam van iemand die een stafford Engelse X Amerikaanse stafford had en die werd zo van de straat geplukt en mocht de hond inleveren en laten inslapen, omdat dit een kruising was en de hond werd zonder pardon ingeslapen (zonder aanleiding).
Vind dit best wel schokkend..begreep dat Jack Russels ook op de 'zwarte lijst' gaan komen en dat er dan dit soort dingen ook kunnen gebeuren. Vraag me dan af wat er met de pups van zo'n nest gebeurd of met kruisingen die er rondlopen zonder FCI?